چند عادت ساده برای کنترل کلسترول

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، اگر غذا های سرشار از چربی های اشباع شده و ترانس مصرف می کنید و سبک زندگی غیرفعالی دارید، بیشتر در معرض ابتلا به کلسترول بالا هستید.

چند عادت ساده برای کنترل کلسترول

بالا بودن سطح کلسترول خون می تواند سلامت قلب و فشار خون طبیعی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و ممکن است باعث بروز بسیاری از بیماری های ناشی از سبک زندگی گردد.

با این حال، بدن به کلسترول برای ساخت سلول های سالم احتیاج دارد. اما زمانی که سطح کلسترول بد (LDL) به شدت در بدن افزایش پیدا کند، خطر تشکیل رسوبات چربی در رگ های خونی وجود دارد که جریان خون را مختل می نماید و حتی می تواند منجر به تشکیل لخته گردد که ممکن است باعث حمله قلبی یا سکته گردد.

کلسترول بالا اغلب به موقع تشخیص داده نمی گردد، زیرا علائم هشدار دهنده ای ندارد که بدن از خود نشان دهد. اما اگر غذا های سرشار از چربی های اشباع شده و ترانس مصرف می کنید و سبک زندگی غیرفعالی دارید، بیشتر در معرض ابتلا به کلسترول بالا هستید. کنترل سطح کلسترول به هیچ وجه کار دشواری نیست و فقط باید بعضی از عادات مضر را کنار گذاشت.

روزنامه هندوستان تایمز در مطلبی به بعضی راه حل های موثر برای کنترل سطح کلسترول خون اشاره نموده است:

مصرف غذا های حاوی چربی بالا مانند گوشت و لبنیات می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد، زیرا در رسوب چربی در کبد نقش دارد. ضروری است فرد غذا های غنی از ویتامین و فیبر مانند دانه ها، آجیل، سبزیجات برگ دار و غلات کامل را در رژیم غذایی خود بگنجاند تا سطح کلسترول را تنظیم کند.

مواد غذایی آماده برای طبخ، کنسرو شده یا منجمد دارای مقادیر زیادی از مواد نگهدارنده است تا برای مدت زمان بیشتری قابل مصرف باشند که می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد.

ورزش نکردن می تواند منجر به انباشت چربی مازاد گردد که به رسوب چربی در کبد و افزایش سطح کلسترول یاری می نماید. ورزش منظم می تواند وزن و کلسترول را کنترل کند.

مصرف مواد الکلی، استعمال سیگار و سطح بالای استرس نقش مهمی در افزایش سطح کلسترول دارد. این مسائل فشار روی قلب را افزایش داده و باعث ایجاد اضطراب می گردد. کاهش مصرف مواد غذایی ناسالم، اجتناب از مصرف مواد الکلی و سیگار می تواند سطح کلسترول را تا حد زیادی تنظیم کند.

منبع: فرادید

به "چند عادت ساده برای کنترل کلسترول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند عادت ساده برای کنترل کلسترول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید