کاراته و ضعفی که بالاخره دیده شد ، کمیته فنی عصای دست طباطبایی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، یکی از انتقاداتی جدی و البته مهم که در سالهای گذشته متوجه مدیران وقت فدراسیون کاراته می شد، خلأ یک کمیته فنی فعال، پویا و از همه مهمتر آشنا به کاراته روز دنیا بود،. تقریباً اغلب کارشناسان بزرگ کاراته به این ضعف صحه می گذاشتند که کاراته به دلایل مختلف از جمله تعدد سبک ها، تشکیل تیم ملی و انتخاب کادر فنی این تیم ها، حضور در مسابقات مختلف و خیلی دیگر از مسائل فنی به کمیته فنی نیاز دارد.

کاراته و ضعفی که بالاخره دیده شد ، کمیته فنی عصای دست طباطبایی

اهالی کاراته در طول ادوار مختلف در چند مورد شاهد انتخاب این کمیته و فعالیت آن بوده اند، ولی این موضوع دوام چندانی نداشته و یکی از دلایل آن نیز اختلاف نظر با رئیس فدراسیون، تعصبات سبکی و یا اختلافات درونی بین اعضا بوده است که خیلی زود به دست فراموشی سپرده می شد. در واقع مسئولان وقت فدراسیون نمی خواستند بخشی از اختیارات خود را در اختیار این کمیته قرار دهند و همین تفکر زودتر از آنچه تصور می شد، کمیته فنی را به دست فراموشی می سپرد.

طباطبایی در دوران سرپرستی خود نیز کمیته فنی تشکیل و از نظرات آن بهترین بهره را برد. اگر اکنون سید شهرام هروی و همکارانش با تلاش مضاعف در چند سال اخیر تیمی مقتدر و با پشتوانه قوی برای کاراته ایران ساخته اند، ثمره همان کمیته فنی و تصمیمات آن است و این بدان معناست که وی استفاده از خردجمعی و دور کردن کاراته از تصمیمات فردی را در عمل ثابت کرده است. او حالا و دوران ریاست خود یک بار دیگر به کمیته فنی روی آورده و با انتخاب دو طیف از پیشکسوتان کاراته در دو بخش کاتا و کمیته، نفراتی را دعوت به همکاری کرده که هم مورد وثوق اهالی کاراته بوده و هم به نوعی به کاراته روز دنیا آشنا هستند، و در طول این سال ها قهرمانان متعددی را تحویل تیم های ملی داده اند.

در واقع کاراته به کمیته ای نیاز داشت که در بحث فنی بتواند عصای دست مدیریت باشد و اکنون می توان به این موضوع صحه گذاشت که کاراته با مردان فنی که سابقه مدیریتی نیز دارند به سمت جلو حرکت خواهد کرد. کاراته ایران بدون شک بعد از پشت سر گذاشتن کرونا، می تواند با پتانسیل بالای خود که در طول دو سال گذشته با حضور در رقابتهای کاراته وان برای پشتوانه سازی تیم ملی ساخته و پرداخته شده اند همچنان به پیشتازی خود در کاراته دنیا ادامه دهد.

تیم ملی کاراته ایران در کنار توجه ویژه به المپیک، و موفقیت در این رویداد بزرگ دنیای، جوانان با آتیه را نیز با خود همراه کرده است، علیرضا کریمی، امیررضا میرزایی، مجید حسن نیا، علی اصغرآسیابری، باربد صداقت، مهدی خدابخشی، علی مسکین، مهدی قراری زاده، مجید نیکوهمت، صالح اباذری و … از جمله کاراته کاهایی هستند که مترصد رسیدن به ترکیب اصلی برای درخشش در مسابقات مختلف می باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کاراته و ضعفی که بالاخره دیده شد ، کمیته فنی عصای دست طباطبایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاراته و ضعفی که بالاخره دیده شد ، کمیته فنی عصای دست طباطبایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید