کشف حلقه طلای کمیاب در قلعه واول لهستان

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، کاوش باستان شناسان در یک قلعه واقع در لهستان به کشف یک حلقه طلای کمیاب قرون وسطایی منجر شد.

کشف حلقه طلای کمیاب در قلعه واول لهستان

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، باستان شناسان با کاوش در زیر قلعه واول (Wawel)، که زمانی محل سکونت پادشاهان لهستانی بود و در شهر کراکوف واقع شده است، یک حلقه طلای کمیاب قرون وسطایی را کشف کردند.

به گفته باستان شناسان، این حلقه نخستین اثر تاریخی در نوع خود است که تا به امروز در لهستان کشف شده است.

آرت نیوز نوشت: قدمت این حلقه به قرن یازدهم یا دوازدهم میلادی بازمی گردد و روی آن تصاویری از دو چهره حکاکی شده است که احتمالا تصویرگر ژانوس، خدای دروازه ها و شروع و پایان ها در اساطیر رومی است. سایر حلقه های مربوط به این دوران ساده و یا منقش به الگوهای هندسی ساده هستند. این حلقه بعلاوه به علت اینکه هیچ اثری از نشانه های مسیحیت روی آن دیده نمی گردد، قابل توجه است.

به گفته کارشناسان، با توجه به شکل هلالی این حلقه می توان به این نتیجه رسید که این شیء برای یک اشراف زاده ساخته شده است که در دوران دودمان پیاست، نخستین دودمان لهستان که تا قرن چهاردهم میلادی حکومت کرد، فعالیت داشت.

این شیء 800 ساله در جریان کاوش باستان شناسان در زیر برج دانمارکی قلعه واول کشف شده است. این برج یکی از چهار برج مسکونی این قلعه محسوب می گردد.

برج دانمارکی به یاد اریک هفتم، پادشاه سرزمین های متحد دانمارک، نروژ و سوئد نامگذاری شده است. او در سال 1424 میلادی در جریان تاج گذاری چهارمین همسر اولاسلوی یکم در این برج اقامت داشت.

منبع: دنیای سفر

به "کشف حلقه طلای کمیاب در قلعه واول لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف حلقه طلای کمیاب در قلعه واول لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید