10 متخصص روانپزشکی به شهدای سلامت پیوستند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حدود 10 تن از متخصصان روانپزشکی که در بیمارستان ها خدمت رسانی می کردند، به جمع شهدای سلامت پیوستند.

10 متخصص روانپزشکی به شهدای سلامت پیوستند

مجید صادقی روانپزشک، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با خبرنگار ، در مورد شیوع ویروس کرونا و خدمت رسانی روانپزشکان و روان شناسان در بیمارستان ها و مراکز روانشناختی و مشاوره به بیماران گفت: کادر درمان اصولاً بیشترین تعداد مبتلایان به این بیماری را دارند، تعدادی از همکاران روانپزشک و روان شناس با حضور در بیمارستان ها و مراکز درمانی به پرستاران، پزشکان و خانواده های آسیب دیده کرونایی روحیه می دادند تا علاوه بر درمان خستگی جسمی، خستگی روحی آنها نیز رفع گردد.

او ادامه داد: متاسفانه تعداد بسیار زیادی از همکاران متخصص حوزه روانپزشکی در حین انجام وظیفه به این بیماری مبتلا شده و حدود 10 تن از این متخصصان جان خود را از دست دادند و به جمع شهدای سلامت پیوستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: متاسفانه ما در دوران حساسی به نام کرونا قرار داریم، ویروس هزار چهره ای که زندگی را به نسبت سال های گذشته با تغییراتی رو به رو نموده است.

او اضافه نمود: بیماری باعث شده است تا بعضی از افراد جامعه شیوه نامه های بهداشتی را به شدت رعایت نمایند و حتی با بیماری وسواس فکری ناشی از ترس ابتلا به کرونا رو به رو شوند و بعضی دیگر نیز این موضوع برایشان بی اهمیت است و می توانند شیوع بیماری را در جامعه افزایش دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان نمود: اگر فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و به طور کلی شیوه نامه های بهداشتی را در کشور رعایت کنیم، این بیماری به سرعت ریشه کن می گردد، لذا به افراد توصیه جدی می گردد از دیدار خانواده به ویژه افراد مسن خودداری نمایند و در صورت لزوم هنگام دیدار تمام موارد بهداشتی رعایت گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "10 متخصص روانپزشکی به شهدای سلامت پیوستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 متخصص روانپزشکی به شهدای سلامت پیوستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید