6 نکته مهم که قبل از سفر به ژاپن باید بدانید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، ژاپن یک کشور فوق العاده با تاریخ و فرهنگ بی نظیر است. این کشور با معماری منحصر به فرد، فستیوال های سنتی، غذاهای خوشمزه و منظره ها طبیعی زیبا، گردشگران را به خود جذب می نماید. شهرهای توکیو، کیوتو و اسکیما از جاذبه های برجسته ژاپن هستند که هرکدام دارای جاذبه های خاص و منحصر به فردی مانند معابد بودایی، باغ های چای، پارک های سرسبز و بازارهای پرآوازه هستند.

6 نکته مهم که قبل از سفر به ژاپن باید بدانید

ضروری است که قبل از سفر به ژاپن از فرهنگ این کشور و نکاتی در سفر باید به آن ها توجه کنید، مطلع باشید. در ادامه به 6 نکته مهم که قبل از سفر به ژاپن باید بدانید اشاره می گردد.

1 - انعام ندهید

شاید در بعضی از کشورها دادن انعام به یک رسم تبدیل شده است اما ژاپنی ها، گرفتن و دادن انعام را بی احترامی به خود می دانند. به همین علت بعد از خوردن غذا در رستوران ها و یا دریافت خدمات در هتل ها، به هیچ وجه اقدام به دادن انعام به پیشخدمت و یا گارسون نکنید. در این مواقع یک تشکر خشک و خالی کفایت می نماید.

2 - اگر دارو مصرف می کنید، نسخه به همراه داشته باشید

این موضوع مختص به ژاپن نیست و در بسیاری از کشورها در زمینه همراه داشتن دارو به وسیله گردشگران سختگیری هایی وجود دارد. ژاپنی ها نیز در این زمینه سختگیر هستند. آن ها داروی بدون نسخه را به هیچ وجه قبول نمی نمایند. به همین علت اگر داروی خاصی مصرف می کنید، حتما نسخه پزشک را نیز در کنار دارو داشته باشید و از به همراه داشتن مسکن ها و سایر داروهای عمومی نیز خودداری کنید.

3 - با کفش وارد نشوید

بیشتر گردشگران در هنگام بازدید از معابد یا خانه های قدیمی ژاپنی با مشکل کفش روبرو می شوند. ژاپنی ها نیز مانند ایرانی ها دوست ندارند، مهمان با کفش وارد اماکن مذهبی و خانه ها گردد. به همین علت باید هنگام بازدید از معابد کفش داخل خانه داشته باشید. اگر آن مکان دارای تشک تاتامی باشد، می توانید بدون کفش هم وارد شوید. ژاپنی ها در دستشویی ها نیز کفش مخصوص دارند و خوششان نمی آید که گردشگران با کفش بیرون وارد دستشویی شوند.

4 - مطمئن باشید که سفرتان در زمان مناسبی صورت می گیرد

بعضی از جاذبه های طبیعی ژاپن فصلی هستند و در تمام طول سال نمی توانید از این جاذبه ها بازدید کنید. برای نمونه، شکوفه های گیلاس که هر ساله بازدیدنمایندگان زیادی را به سوی ژاپن می کشد، معمولا در فصل بهار و تنها چند هفته قابل بازدید هستند. حتی ممکن است بین شکوفه های گیلاس دو شهر مختلف ژاپن بیشتر از یک ماه فاصله باشد. در خصوص فستیوال ها نیز شرایط به همین گونه است. به همین علت دقت بیشتری در انتخاب زمان تور ژاپن داشته باشید.

5 - در مکان های عمومی با صدای بلند صحبت نکنید

گردشگرانی که در تور ژاپن شرکت می نمایند باید بدانند که مردم این کشور به حرف زدن با صدای بلند در امکان عمومی و وسایل نقلیه عمومی حساس هستند. آن ها دوست ندارند تا در وسایل نقلیه عمومی شما با تلفن همراه خود صحبت کنید. گرفتن بینی نیز در اماکن عمومی ژاپن یک عمل ناپسند محسوب می گردد. در واقع ژاپنی ها از گردشگران انتظار دارند که تا زمانی که در ژاپن هستند، کاملا مؤدب باشند. رعایت کردن کامل قوانین نیز بخشی از مؤدب بودنی است که ژاپنی ها از شما انتظار دارند.

6 - آدرس بپرسیم یا نپرسیم؟

سیستم حمل و نقل عمومی ژاپن به خصوص در شهرهای بزرگ، بسیار پیچیده است. به خصوص در اولین حضور در متروی ژاپن حساب گیج خواهید شد. ژاپنی ها زیاد به آدرس دادن علاقمند نیستند و بدون شک به آدرس پرسیدن شما به زبانی غیر از ژاپنی چندان پاسخ نخواهند داد. به همین علت بهتر است که آدرس های خود را به ژاپنی بر روی کاغذی نوشته و از آن ها بخواهید که آدرس را از روی کاغذ بخوانند و شما را هدایت نمایند.

منبع: همگردی

به "6 نکته مهم که قبل از سفر به ژاپن باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته مهم که قبل از سفر به ژاپن باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید