8 نکته کلیدی برای فروش پیروز در اولین فروش
به گزارش وبلاگ کاتالوگ، به طور کلی، مهارت فروش یک توانایی اکتسابی است. اهمیت فروش اول بسیار بالاست به طوریکه ممکن است آینده یک کسب و کار را رقم بزند. بنابراین آشنایی با اصول موفقیت در اولین فروش اهمیت بالایی دارد.
| سرویس روانشناسی - آیا می دانید که مهارت های فروش پیروز، اکتسابی هستند؟ به طور کلی، فروشنده های بزرگ با آموزش تکنیک های فروش و همچنین تکرار این امر به بهبود مهارت های خود اقدام می نمایند. در این مقاله، به معرفی بعضی راهکارهای مفید و مؤثر در راستای بهبود مهارت های فروش و پیروزیت در فروش اول خواهیم پرداخت
چگونه فروش پیروز در اولین فروش داشته باشیم؟
همان طور که اشاره شد، مهارت فروش اکتسابی است و با آموزش یکسری تکنیک ها و همچنین کسب تجربه در این زمینه می توان فروشنده ای پیروز بود. در ادامه 8 مورد از مهم ترین تکنیک های فروش پیروز در اولین فروش را مورد آنالیز قرار می دهیم.
1. از اهدافتان شروع کنید
به طور کلی چنانچه قصد آموزش مهارت های فروش دارید، می توانید از اهداف خود شروع نموده و به اصطلاح رو به عقب بروید. در واقع، آگاهی از اهدافتان و سنجش میزان بهره وری خود در راستای دستیابی به هر یک از آن ها، بهترین نقطه برای شروع جهت کسب مهارت های فروش است. برای مثال، به منظور دستیابی به هدف فروش خود می توانید به سؤالات زیر پاسخ دهید:
- چه تعداد مشتری برای فروش محصول خود یا برند مورد نظر احتیاج دارید؟
- در چه بازه زمانی باید محصول خود را به فروش برسانید؟
- چه راهکاری برای دستیابی به تعداد مشتریان مورد نظر احتیاج دارید؟
- در شبکه ارتباطات خود به چه شرکت ها یا افرادی به منظور ایجاد فرصت فروش بیشتر احتیاج دارید؟
- و ...
در نهایت، با آنالیز تعداد مشتریان مورد احتیاج و ضرب آن در میانگین قیمت فروش محصول می توانید به میزان درآمدی که برسید که باید از فروش محصولات خود به دست آورید؛ بنابراین با تعیین اهداف فروش خود در راستای بهبود مهارت های فروش پیروز می توانید به فردی توانمند در سازمان خود مبدل شوید.
به طور کلی، از جمله ویژگی های شخصیتی فروشندگان بزرگ می توان به دقت در انجام کار، کوشش، کسب تجربه و به کارگیری آن ها در کار اشاره نمود. در واقع، بهره گیری از ویژگی های شخصیتی مذکور نیز از جمله عوامل تأثیرگذار برای افزایش مهارت های فروش پیروز در اولین فروش هستند..
چگونه یک استارتاپ پیروز را شروع کنیم؟
2. فروش را یک فرآیند بدانید
یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با آموزش مهارت های فروش این است که فروش را یک فرآیند منحصربه فرد برای هر یک از محصولات مرتبط با فرد یا برند مورد نظر بدانید. در واقع، فرآیند فروش بسته به شرایط محیطی، مشتریان و بازه زمانی مورد نظر متغیر بوده و احتیاج به اعمال تکنیک های متفاوت دارد.
به همین دلیل، به منظور جذب مشتریان هدف خود باید احتیاجها و سلایق آن ها را در محصولات خود اعمال نموده و در بازه زمانی مناسب به فروش برسانید. به بیان دیگر، جهتی که به منظور فروش بهتر محصولات خود انتخاب می کنید، منحصربه فرد بوده و به المان های بسیاری نظیر شرایط و نوع کسب وکار بستگی دارد؛ بنابراین چنانچه فرآیندی واحد را برای فروش محصولات خود یا شرکتتان اتخاذ کنید، مشتریان خود را از دست داده و به نوعی فروش پیروزی نخواهید داشت.
به همین دلیل، به عنوان مسئول فروش محصول، پیش از اقدام به فروش احتیاج است تا با مدیران شرکت خود به مصاحبه بنشینید تا هدف شرکت خود را به خوبی دریابید. به علاوه، برای پیروزیت در فروش محصول ضروری است تا از مهارت هایی نظیر نحوه ارائه محصول، تعیین استراتژی مرتبط با چشم انداز فروش، درک ویژگی های کلیدی محصول و آنالیز احتیاجهای مشتریان هدف برخوردار شوید.
3. مسائل کسب وکار خود را بشناسید
از دیگر راهکارهای کلیدی به منظور فروش پیروز، آگاهی از مسائل کسب وکار است. به عبارتی، به عنوان مسئول فروش باید مسائل کسب وکار خود را شناسایی نموده و آن ها را از خط مشی های سازمان به منظور دستیابی به چشم انداز مورد نظر تشخیص دهید. به طور کلی، مسائل کسب وکار به مواردی اشاره دارند که در طی روز بارها و بارها در جلسات هیئت مدیره مطرح می شوند.
بنابراین به عنوان مسئول فروش سازمان و به منظور فروش پیروز در اولین فروش احتیاج است تا در راستای چشم انداز سازمان حرکت نموده و مسائل موجود در این جهت را مرتفع کنید. در چنین شرایطی، مشتریان می توانند به شما اعتماد نمایند چرا که می دانند با دغدغه ها، مسائل و احتیاجهایشان آشنا بوده و برای برطرف آن ها کوشش می کنید. به علاوه، توجه داشته باشید که به منظور جلب اعتماد مشتری و همچنین حفظ مشتریان وفادار احتیاج است تا خدمات پس از فروش مناسبی نیز ارائه دهید.
4. در هر گام میزان بهره وری را آنالیز کنید
سنجش نحوه انجام هر یک از مراحل در فروش پیروز بسیار حائز اهمیت است، به طوری که عدم آنالیز میزان بهره وری در هر یک از گام های مورد احتیاج جهت رسیدن به هدف منجر به شکست در فرآیند فروش می گردد.
از همین رو، هنگام تعیین اهداف سازمان، نحوه عملکرد شرکت در راستای دستیابی به چشم انداز مورد نظر آنالیز شده و مورد سنجش قرار می گیرد. برای مثال، میزان فروش شما در روز جاری می تواند تعیین نماینده درآمد ماهیانه کسب وکارتان باشد. در این صورت، می توانید با سنجش درآمد حاصل از هر ماه، میزان دستیابی به استراتژی های مدیریت فروش خود را بسنجید و در صورت عدم پیروزیت، بعضی تغییرات لازم را در هر یک از مراحل فروش خود اعمال کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که به منظور تغییر استراتژی های فروش خود نباید بیش از حد صبر کنید. به بیان دیگر، چنانچه مسائل مربوطه را شناسایی کردید باید بلافاصله نسبت به برطرف آن ها اقدام کنید.
به همین دلیل، می توانید اطلاعات مورد احتیاج و مربوط به کسب وکار و همچنین سایر ویژگی های دموگرافیک مشتریان خود را آنالیز نموده و اقدامات لازم به منظور حل مسائل احتمالی را انجام دهید. به علاوه، می توانید از مدیر خود نیز در جهت اعمال تغییرات لازم به منظور بهبود فروش یاری بخواهید.
5. مشتریان خود را بشناسید
به طور کلی، شناخت مشتریان، آنالیز احتیاجها و سلایقشان یکی از روش های اصلی به منظور بهبود مهارت های فروش پیروز در اولین فروش است. به عبارت دیگر، به جای کوشش و هدر دادن وقت خود برای فروش محصول به مشتریان نامناسب، زمان خود را به فروش محصول به مشتریانی اختصاص دهید که به آن احتیاج داشته و علاقه مند به خرید هستند. در واقع، این روش تحت عنوان Inbound Marketing شناخته می گردد. در این روش با به کارگیری روش های بازاریابی و نیز ارائه محتوایی مفید و با کیفیت برای مخاطبان خود می توانید فروش بهتری داشته، در زمان خود صرفه جویی نموده و به چشم انداز مورد نظر سازمان دست یابید.
10 باید برای پیروزیت در کسب و کار
6. تیم سازی کنید
به طور معمول، افراد در هنگام شروع برای فروش محصولی کوشش می نمایند تا شناخته شوند. بسیاری از افراد سریع ترین راه برای دستیابی به این هدف را ضربه زدن به رقیبان خود می دانند، در حالی که چنین کاری منجر به انزوای فرد شده و همین موضوع در نهایت موجب می گردد تا مشتریان خود را از دست بدهند.
به طور کلی، امروزه فروشندگان فارغ از میزان تجربیاتشان احتیاج است تا با شبکه ای از فروشندگان دیگر در ارتباط باشند تا بتوانند از یک سو مهارت های فروش خود را بهبود داده و از سوی دیگر فروش بهتری داشته باشند. به طور مثال، برای صحبت با مدیر یک سازمان بزرگ می توانید از مسئولان فروش آن سازمان یاری گرفته و به این ترتیب با افراد مورد نظر خود در سازمان ارتباط برقرار کنید.
بنابراین در طی سالیان متمادی می توانید شبکه ای بزرگ از ارتباطات، دوستان و فروشندگان داشته باشید تا بدین ترتیب در مواقع لزوم مسائل، موانع و سایر مسائل مربوطه را با یاری آن ها مرتفع کنید. به علاوه، استفاده از تخصصتان در تیم موجب می گردد تا فروش بیشتری داشته باشید. از سوی دیگر، کار با سایر افراد در تیم موجب می گردد تا مهارت های جدیدی نیز یاد بگیرید.
7. عملکرد خود را ارزیابی کنید
احتمالاً مدیر فنی تیم در بازه های زمانی مختلف نسبت به آنالیز عملکرد کارکنان اقدام می نماید؛ اما خودتان نیز باید به منظور بهبود مهارت های فروش عملکرد خود را ارزیابی کنید. برای این منظور می توانید به سراغ فروشندگانی در سازمان خود بروید که به نوعی نسبت به شما عملکرد بهتری دارند. عملکرد، نحوه مذاکره برای فروش و همچنین نحوه صحبت کردن آنها در تماس های تلفنی را آنالیز نموده و سعی کنید تا عوامل پیروزیتشان را شناسایی کنید. اگر از نحوه مذاکره فردی به منظور فروش محصول لذت برده اید، می توانید از او بخواهید تا مذاکره ای دیگر با شما انجام داده و نقاط ضعف و قوتتان را به شما بازگو کند. در ادامه بر جزئیات جنبه های مختلف مذاکره و جلسه خود تمرکز نموده و سعی کنید نقاط ضعف خود را در هر بخش بهبود بخشید.
8. به هم تیمی های خود توجه کنید
علاوه بر توجه به فروشندگان برتر از خود ضروری است تا به عملکرد افراد هم رده و هم تیمی خود نیز توجه کنید. در واقع می توانید با آنالیز عملکرد آن ها با بهترین مهارت هایشان آشنا شده و نقاط قوتشان را به منظور بهبود مهارت های خود به کار بگیرید؛ در نتیجه سعی کنید تا زمانی را به آنالیز نقاط قوت مربوط به هر یک از فروش های پیروز افراد هم رده خود در سازمان اختصاص دهید. در واقع، انجام چنین کاری موجب می گردد تا تکنیک های ایجاد ارتباط و استراتژی های بهبود مهارت های فروش پیروز در اولین فروش خود فرا بگیرید.
جمع بندی
در این مقاله، به آنالیز بعضی از نکات مربوط بهبود مهارت های فروش پیروز در اولین فروش پرداخته و دیدیم که چگونه می توان با رعایت هر یک از راه کارهای مطرح شده فروش بهتری داشت. یکی از مهمترین مسائلی که باید نسبت به آن اشراف کامل داشته باشید، روانشناسی فروش است. به همین سبب پیشنهاد می کنیم 5 اصل مهم روانشناسی فروش را حتما مطالعه کنید. آیا شما تجربه ای ناپیروز در فروش محصول یا برند خود داشته اید؟ برای ما و دیگر مخاطبان وبلاگ کاتالوگ از تجربیاتتان در اولین فروش بگویید...
منبع: setare.com