مقایسه لکسوس NX 200t با ب ام و X3

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، سگمنت SUV کامپکت یکی از شلوغ ترین و داغ ترین بخش های بازار خودرو است. فروش بیشتر با حاشیه سود زیاد و استقبال عموم مردم نسبت به این دست از خودروها باعث شده است تا تمامی خودروسازان حداقل یک مدل هم که شده است، در این کلاس داشته باشند. این سگمنت به حدی وسوسه انگیز است که حتی پای خودروسازان متعصبی مانند بنتلی و لامبورگینی را نیز به آن کشانده است. در این مقاله، ما به مقایسه لکسوس NX 200t با ب ام و X3 می پردازیم.

مقایسه لکسوس NX 200t با ب ام و X3

مقایسه لکسوس NX 200t و ب ام و X3

ب ام و یکی از محبوب ترین برندهای خودرو است. دلایل محبوبیت این برند خوش ساختی، ظرافت در طراحی و کیفیت فنی آن است. در این بخش قصد داریم به مقایسه لکسوس NX 200t با ب ام و X3 بپردازیم.

لکسوس NX200t از نمای روبه رو

مقایسه نمای بیرونی لکسوس NX 200t با ب ام و X3

هیچ کس در کیفیت ساخت خودروهای ب ام و شک ندارد و خودروهای فراوریی این کمپانی همواره از برترین ها بوده است، ولی به جز در بعضی از مدل های خاص، در میان زیباترین خودروهای فراوریی نبوده است.

طراحی خارجی ب ام و x3 به مراتب بهتر از نسل های قبلی خود شده است؛ به عنوان مثال سپرهای عقب و جلو و چراغ های تازه در فیس لیفت تازه به وضوح در زیباترشدن آن تأثیر مثبتی داشته است. بعلاوه جلوپنجره زیبای ب ام و که همواره پای ثابت محصولات آن است، در این نسخه دیده می گردد.

نمای داخلی لکسوس NX 200t

در آن سوی میدان، لکسوس همه معادلات را به هم زده و پا را فراتر نهاده است. لکسوس که وظیفه فراوری خودروهای لوکس کمپانی تویوتا را بر عهده دارد، در فراوری لکسوس NX 200t این وظیفه را به خوبی انجام داده است.

جسارتی که لکسوس در طراحی این خودرو به خرج داده، بسیار ستودنی است. خطوط درهم شکسته ای که به شکل هنرمندانه ای در طراحی بدنه به کاررفته است، نشان می دهد که لکسوس استفاده از طرح های کلیشه ای را کنار گذاشته و در پی ایده ای تازه رفته و با استقبال خوبی هم روبرو شده است.

مقایسه نمای داخلی و امکانات لکسوس NX 200t با ب ام و X3

یکی از پارامترهای نشان دهنده کیفیت ساخت خودرو، طراحی داخلی و جنس متریال به کار رفته است. به محض ورود به داخل کابین ب ام و، حس می کنید که ارگونومی کابین بهتر است و هرچیزی درست در جای خودش قرار گرفته است. داشبورد این خودرو همچون لکسوس از چرم ساخته شده و در باقی قسمت ها از پلاستیک فشرده مرغوب استفاده شده است.

وجود تعداد زیادی حسگر و کیسه هوا در x3 کاملاً حس امنیت را منتقل می نماید. جایگاه ها در X3 بسیار راحت است و در راستاهای طولانی اصلاً خسته کننده نیست، اما از هرچیز که بگذریم از لذت رانندگی با دنده خوش دست idrive و سیستم صوتی بسیار خوب ب ام و نمی توان گذشت.

نمای پشتی لکسوس NX200t

در نقطه مقابل، لکسوس هم پا پس نکشیده و طراحی هیجان انگیزش را درون کابین هم ادامه داده است. لکسوس همچون ب ام و از چرم برای داشبورد استفاده نموده و از انواع و اقسام آپشن ها بهره گرفته است. لکسوس از یک Track Pad استفاده نموده است که توانایی کنترل سیستم صوتی و شناسایی حروف و اعداد نوشته شده را دارد.

شارژ بی سیم گوشی در طول راستا یکی دیگر از امکانات لکسوس است، اما کیفیت جایگاه های ب ام و در مقایسه لکسوس NX 200t بهتر است و به هیچ وجه نمی توان آنها را در یک سطح دانست. بعلاوه کیفیت قطعات و تجهیزات داخلی در مقایسه با ب ام و ضعیف تر است.

مقایسه فنی لکسوس NX 200t با ب ام و X3

هر دو خودرو از موتوری 2 لیتری با 4 سیلندر و 16 سوپاپ بهره می گیرد. قدرت و گشتاور هر دو تقریباً برابر است، ولی جعبه دنده دو خودرو فرق دارد. لکسوس از جعبه دنده ای 6 سرعته و ب ام و از جعبه دنده ای 8 سرعته استفاده می نماید. مصرف سوخت هر دو خودرو نیز تقریباً در یک حد است.

مزایای لکسوس NX 200t نسبت به ب ام و X3

  • طراحی بهتر
  • بهره مندی از امکانات رفاهی بیشتر
  • قیمت پایین تر
  • هزینه نگهداری کمتر
  • تعداد کمتر نمونه ها در خیابان

مزیت های ب ام و X3 در مقایسه لکسوس NX 200t

  • کیفیت بهتر قطعات
  • برند جاافتاده تر
  • افت قیمت کمتر هنگام فروش
  • لذت رانندگی بیشتر

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش ب ام و X3 به سایت وبلاگ کاتالوگ مراجعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه لکسوس NX200t در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از تازهترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آگهی های خرید و فروش لکسوس NX200t

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ کاتالوگ در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه لکسوس NX 200t با ب ام و X3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه لکسوس NX 200t با ب ام و X3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید