ارائه 159 مقاله به کنفرانس وب پژوهشی ، دانشگاه تهران صدرنشین شد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، دبیر کمیته علمی کنفرانس بین المللی وب پژوهی گفت: در هفتمین دوره کنفرانس وب پژوهی 159 مقاله از نویسندگان داخلی، ایرانیان خارج از کشور و شرکت کنندگان خارجی دریافت شده است.

ارائه 159 مقاله به کنفرانس وب پژوهشی ، دانشگاه تهران صدرنشین شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ کاتالوگ، هفتمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی به صورت مجازی روز های چهارشنبه و پنج شنبه 29 و 30 اردیبهشت ماه با تایید IEEE مرکزی در آمریکا توسط دانشگاه علم و فرهنگ برگزار گشت.

مراسم افتتاحیه این کنفرانس صبح چهارشنبه با حضور سید ستارهاشمی معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید سعید هاشمی رییس دانشگاه علم و فرهنگ، محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری، مهدی باصولی معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی، فاطمه عظیم زاده رئیس مرکز اطلاعات علمی، علیرضا آقابابایی مبارکه معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ و سید مهدی سجادی فر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ برگزار گشت.

افزایش مشارکت دانشگاه های داخلی و خارجی در هفتمین کنفرانس

محمدجواد شایگان فرد دبیر کمیته علمی کنفرانس بین المللی وب پژوهی با اشاره با استقبال دانشگاه های داخلی و خارجی از این کنفرانس، گفت: در هفتمین دوره کنفرانس وب پژوهی 159 مقاله از نویسندگان داخلی، ایرانیان خارج از کشور و شرکت کنندگان خارجی دریافت شده است که 29 مقاله منتخب طی دو روز در پنل های تخصصی ارائه شد.

وی افزود: این کنفرانس از سال 1394 تا به امروز هرساله در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار گشته و مقالات فارسی در پایگاه های SID و ISC و مقالات انگلیسی در پایگاه IEEE Xplore نمایه شده اند.

شایگان فرد با اشاره با آمار مشارکت دانشگاه های داخلی گفت: در هفتمین کنفرانس وب پژوهی دانشگاه تهران با 35 نویسنده، دانشگاه اصفهان با 22 نویسنده و دانشگاه شهید بهشتی با 19 مقاله بیشترین تعداد نویسندگان مقالات را به خود اختصاص داده اند و از 8 دانشگاه کشور بیش از 10 نفر در کنفرانس وب پژوهی به عنوان نویسنده مشارکت داشته اند.

دبیر کمیته علمی کنفرانس وب پژوهی شرح داد: همچنین نویسندگانی از 16 دانشگاه خارجی از استرالیا، هند، آمریکا، چین، مالزی، پاکستان، بلژیک، انگلیس و اسپانیا در هفتمین کنفرانس وب پژوهی مشارکت داشته اند.

در این کنفرانس 28 مقاله به صورت شفاهی در 5 پنل ارایه و در سرانجام نیز 3 کارگاه آموزشی برگزار گشت.

یادگیری ماشین، یادگیری عمیق در وب؛ سکو های ابری، انبوه و توزیع شده؛ امنیت وب؛ اینترنت اشیا از جمله محور های پنل های ارایه شده در این کنفرانس است.

همچنین کارگاه های مقدمه ای بر پردازش زبان طبیعی توسط عبدالصمد کرامت فر؛ بررسی و معرفی ner و پیاده سازی پروژه تشخیص ner روی متون فارسی توسط محمد دهقانی و مدلسازی، پردازش و کاربرد های هیجان در شبکه های اجتماعی توسط علیرضا منصوری در هفتمین کنفرانس وب پژوهی برگزار گشت. با سرانجام کنفرانس، مقالات و ویدئو های مقالات پذیرفته شده در پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) نمایه شدند و و در اسرع وقت به ISC نیز ارسال می شود.

کنفرانس وب پژوهی تا به امروز به شکل سالیانه در دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی برگزار گشته است و مقالات فارسی در پایگاه های SID و ISC و مقالات انگلیسی در پایگاه IEEE Xplore نمایه شده اند.

لازم به ذکر است؛ هفتمین کنفرانس وب پژوهی امسال به دلیل شرایط همه گیری کرونا به شکل مجازی برگزار گشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ارائه 159 مقاله به کنفرانس وب پژوهشی ، دانشگاه تهران صدرنشین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه 159 مقاله به کنفرانس وب پژوهشی ، دانشگاه تهران صدرنشین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید