از طرح های ملی فدراسیون همگانی رونمایی شد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، مراسم رونمایی از طرح های فدراسیون ورزش های همگانی با حضور معاونان وزیر ورزش و نماینده بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی و مسئولان این فدراسیون برگزار گردید.

از طرح های ملی فدراسیون همگانی رونمایی شد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی، در این مراسم که بعدازظهر امروز (دوشنبه) در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار گردید، احمد جهاناقتصادی نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش، حمید بنی تمیم مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش، اسمعیل زیارتی رئیس مرکز مطالعات شهری و روستایی وزارت کشور، افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی و کاوه احمدی مدیرکل ارتباطات و روابط عمومی وزارت ورزش حضور داشتند.

افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی در ابتدای این مراسم با اشاره به اقداماتی که از سال گذشته برای تشویق و ترغیبت مردم به ورزش در دوران کرونا اجرا شده است، گفت: کم توجهی به ورزش همگانی چه مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم باعث تحمیل هزینه های سنگینی به مردم و کشور شده است. به خاطر کم تحرکی و کاهش فعالیت های بدنی بیماری های غیرواگیر افزایش یافته و از این ناحیه هزینه 45 هزار میلیارد تومانی برای درمان به کشور وارد شده است.

وی با تاکید بر این که سرمایه گذاری در ورزش همگانی یک پس انداز مهم برای جمهوری اسلامی قلمداد خواهد شد گفت: ارزش های مدیریتی در این بخش باید تغییر کند و به جای سرمایه گذاری کوتاه مدت و کم اثر، باید به سمت سرمایه گذاری بلند مدت برویم چرا که ثمرات این سرمایه گذاری تا چند دهه در کشور باقی خواهد ماند.

افشین ملایی در ادامه توضیح داد: در دو سال گذشته با مشارکت وزارت ورزش و حمایت معاونت توسعه ورزش همگانی ادبیات جدیدی را در ورزش همگانی ترویج دادیم و برطرف کم تحرکی و کاهش فعالیت های بدنی را به عنوان یک مطالبه مطرح کردیم.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی تاکید نمود: به همین دلیل سعی کردیم از طرفیت های برون سازمانی و بین بخشی هم استفاده کنیم. در شرایط فعلی تیم بزرگی در کشور شکل گرفته است و امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه های مد نظرمان و حمایت های اقتصادی که از ورزش همگانی صورت می گیرد، حداکثر استفاده را از این برنامه ها داشته باشیم.

افشین ملایی در سرانجام گفت: متناسب با شرایط کرونا از خلاقیت و نوآوری در رویدادهای مختلف استفاده نموده ایم. یکی از کارهایی که در تابستان پیش رو با حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش انجام خواهیم داد برگزاری المپیاد ورزش های مجازی است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از طرح های ملی فدراسیون ورزشهای همگانی با عنوان بهار تندرستی گفت: برای برطرف کم تحرکی و چاقی در کشور احتیاج به یک پروژه ملی داریم.

احمد جهاناقتصادی در این مراسم با اشاره به شرایطی که در جامعه ایجاد شده است گفت: برای این که بتوانیم در ورزش همگانی گام های موثری برداریم چاره ای نداریم جز این که یک پروژه ملی برای برطرف کم تحرکی و چاقی تعریف کنیم.

وی ادامه داد: اگر ورزش همگانی ما توسعه یافته بود مطمئن باشید که در تلفات کرونا آمار کمتری داشتیم. اگر می خواهیم تخت های بیمارستان خالی تر گردد باید بخشی از منابع اقتصادی که به حوزه درمان می دهیم را باید به ورزش همگانی بدهیم.

جهاناقتصادی با اشاره به نقش شهرداری ها در توسعه ورزش همگانی گفت: شهرداری ها به واسطه ارتباط مردمی که دارند خیلی وسیع تر از سایر نهادها می توانند در ورزش همگانی تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: اعتقادم این است که اگر می خواهیم در ورزش قهرمانی پیروز باشیم باید در ورزش همگانی به صورت خاص کار کنیم. بخشی از پیروزیت ها در ورزش قهرمانی در گروه فعالیت و کار خوب در ورزش همگانی است. این را باید مسئولان و روسای فدراسیون ها بدانند و در این راستا حرکت نمایند.

رئیس پیشین فدراسیون قایقرانی ادامه داد: ما باید در حوزه ورزش همگانی بین شهرها رقابت ایجاد کنیم. تا زمانی که این رقابت ایجاد نگردد میزان پیروزیت ما کم است. شهرها این آمادگی را دارند که وارد این فضا شوند. باید از این فرصت رقابت استفاده کنیم. برای فراگیر شدن ورزش همگانی باید این رقابت ایجاد گردد. در شهر فعال این اقدام آغاز شده است که باید ادامه پیدا کند.

نماینده مردم بندرانزلی خطاب به مسئولان فدراسیون ورزشهای همگانی اظهار داشت: درخواست من این است که در رشته های تخصصی حضور بیشتری در سطح قاره و جهان داشته باشید. حضور شما و دریافت کرسی به ورزش کشور یاری می نماید. جهان ورزش را با نگاه قدیم و صرفا رقابتی نگاه نمی نماید و امروز ورزش را مرتبط با فرهنگ، اقتصاد و بهداشت می داند. در حوزه دیپلماسی ورزش باید فعال تر عمل کنید و این کار را از کرسی های آسیایی آغاز کنید.

جهاناقتصادی ادامه داد: شادمان شدم که در یوگا بخش عمده مشارکت نمایندگان از بانوان هستند. ما می توانیم با سرمایه گذاری در ورزش بانوان 10 درصد از بیشتر از ورزش مردان پیروزیت کسب کنیم. اگر زنان و مادران ما سالم باشند مطمئن باشید که بچه های ما هم سالم خواهند بود. هر چقدر در حوزه ورزش زنان و بخش همگانی آن کار کنیم ثمراتش برای کشور بیشتر خواهد بود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ارتباط حوزه ورزش با مجلس خیلی ضعیف است. مجلسی ها این آمادگی را دارند که با ورزش ارتباط بگیرند. کارکرد را باید عوض کرد و به جای این که حساسیت روی فوتبال باشد روی ورزش همگانی باشد. باید برای ورزش همگانی بودجه خاص داشته باشیم و بودجه کلان هم داشته باشیم. هزینه کردن در این حوزه نشاط اجتماعی و پیروزیت های ما را دو چندان خواهد نمود. فدراسیون همگانی اگر منابع بیشتری داشته باشد کارکرد خوبی برای منافع ملی خواهد داشت.

اسمعیل زیارتی رئیس مرکز مطالعات شهری و روستایی وزارت کشور نیز در این جلسه گفت: رویکرد ما در وزارت کشور این بوده که شهرداریها باید از یک نهاد خدماتی به یک نهاد توسعه ای تبدیل شوند. در این راستا باید به تمام ابعاد توجه گردد که تندرستی و سلامت مردم یکی از مهمترین بعدهای این برنامه هاست.

وی ادامه داد: شهرها باید جوابگوی احتیاجهای شهروندان باشند. با شیوع کرونا هراس اجتماعی در بین مردم ایجاد شده است. ما باید متناسب با اتفاقی که اتفاق افتاده است بتوانیم برنامه ها را تغییر دهیم. سبک مدیریت در شهرها در جهان تغییر نموده است.

مهین فرهاد زاد نیز در این مراسم با اشاره به طرح های فدراسیون ورزشهای همگانی گفت: اگر رشته ها متناسب با فعالیت های دختران طراحی گردد حتما مشارکت بانوان هم در رویدادها بیشتر خواهد شد. پسران احتیاجهای حرکتی خود را در سطح کوچه و خیابان برآورده می نمایند. به همین خاطر دختران احتیاجمندتر از طراحی برنامه ها و تمرینات ورزشی هستند.

وی با اشاره به راه اندازی لیگ سراسری یوگا گفت: در یوگا هم نترسیم از این که دیدگاه های گذشته وجود داشته است. باید با قدرت حرکت کرد و برنامه های جدید ارائه داد.

عبدالحمید احمدی در این مراسم گفت: اقدامات امیدوارنماینده ای در طرح های مختلف فدراسیون ورزش های همگانی اجرا شده است. سعی نموده ایم به واسطه دغدغه هایی که در ورزش همگانی وجود دارد حرکت کنیم. در چهار دهه اخیر به ورزش همگانی کم توجه بودیم. باید این عقب ماندگی جبران گردد و برای آن چاره اساسی اندیشید.

وی ادامه داد: ما سعی نموده ایم که در این دولت رویکرد متفاوتی نسبت به گذشته در ورزش همگانی دنبال کنیم و به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهیم. ورزش همگانی باید برنامه مدون و علمی داشته باشد که یک رویکرد علمی در فدراسیون همگانی اجرا گردد.

احمدی ادامه داد: برای اجرای برنامه ها و توسعه ورزش همگانی نهادهای مختلف را پای کار آورده ایم تا احساس مسئولیت نمایند. ما نسبت به گذشته خیلی جلوتر رفته ایم. هر چند تا وضع مطلوب فاصله داریم اما نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.

معاون وزیر ورزش تاکید نمود: مجلس در حرکت های جهشی و میانبرها می تواند خیلی به ورزش همگانی یاری کند. ما برای جهش در ورزش همگانی احتیاج به میانبر داریم. باید حمایت ها از طرف مجلس با اعتبارات ویژه همراه گردد. نسبت به آینده امیدوار هستیم به شرط این که این راستا دچار وقفه و سلیقه نگردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "از طرح های ملی فدراسیون همگانی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از طرح های ملی فدراسیون همگانی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید