اشتباهاتی که باعث پیر شدن مو ها می گردد!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، برای حفظ زیبایی و سلامت مو ها ضروری است با بعضی از اشتباهات روزانه در رابطه با مراقبت از مو ها آشنا شوید و با تکرار نکردن آن ها، به بهترین نحو از موهای خود مراقبت کنید.

اشتباهاتی که باعث پیر شدن مو ها می گردد!

همه ما روزانه کار هایی را برای حفظ زیبایی و سلامت موهایمان انجام می دهیم؛ اما گاهی ممکن است این کار ها باعث پیر شدن موها شده و به آن ها آسیب برساند و در صورت تکرار، شاید خیلی زود با ریزش، آسیب دیدگی، از بین رفتن درخشش و حتی پیری مو روبرو شویم. برای حفظ زیبایی و سلامت و جلوگیری از پیری مو ضروری است با بعضی از اشتباهات روزانه درباره مراقبت از مو ها آشنا شوید و با تکرار نکردن این اشتباهات، به بهترین نحو از موهایتان مراقبت کنید. در این مطلب وبلاگ کاتالوگ با اشتباهات روزانه مربوط به مراقبت از مو آشنا خواهید شد.

ماندن در زیر نور خورشید برای مدت طولانی

مو ها نیز به اندازه پوست صورت باید در برابر نور خورشید محافظت شوند تا آسیب کمتری به آن ها وارد گردد. اشعه های نور خورشید خیلی سریع و راحت تار های مو را خشک می نماید و باعث تغییر در رنگ مو ها می گردد. بهترین کار این است که در روز های آفتابی و زمان هایی که می خواهید مدت طولانی در بیرون از منزل و زیر نور آفتاب باشید، حتما از یک پوشش مناسب مثل کلاه یا روسری برای محافظت از مو ها بهره ببرید.

شستن روزانه مو ها

شستن روزانه مو ها یکی دیگر از اشتباهاتی است که باعث پیری مو و آسیب دیدن مو ها می گردد. بهترین کار این است که مو ها را 2 تا 3 بار در هفته شست و شو داده و از یک شامپوی ملایم بهره ببرید. علاوه بر این استفاده از شامپو های بدون سولفات هم تاثیر خیلی خوبی در مراقبت از مو در برابر خشک شدن دارد و یاری می نماید تا مو هایی سالم تر داشته باشید.

کشیدن و بستن مو ها در پشت سر

اگرچه مدل موی دم اسبی یکی از راحت ترین مدل مو ها برای خانم هاست؛ اما این مدل مو مضرات زیادی برای مو ها دارد. هنگامی که مو ها خیلی محکم در پشت سر به شکل دم اسبی بسته می شوند، فشار زیادی به فولیکول های مو وارد شده و باعث ریزش مو ها خواهد شد. پس بهتر است این مدل مو را خیلی کم بهره ببرید و در عوض موهای خود را آزاد بگذارید و یا با استفاده از کلیپس به صورت شل جمع کنید.

استفاده زیاد از شامپو خشک

شامپو خشک اگرچه خیلی سریع چربی مو ها را برطرف می نماید، اما یکی از بدترین محصولات برای مو است و باعث بسته شدن منافذ پوست سر و پیری مو می گردد. به همین دلیل توصیه می گردد استفاده از شامپو خشک را محدود و فقط در مواقع ضروری از این محصول بهره ببرید.

استفاده از محصولات سنگین و چسبناک برای مدل دادن به مو ها

استفاده از محصولات سنگین و چسبناک یکی دیگر از اشتباهاتی است که باعث آسیب دیدن مو ها می گردد و به تدریج سلامت و زیبایی مو ها را از بین می برد. استفاده از موس مو و محصولات سبک تر که دارای خاصیت نرم کنندگی و تقویت کنندگی مو است، می تواند جایگزین بهتری برای این محصولات چسبناک و مضر باشد.

استفاده از شانه نامناسب

شانه های پلاستیکی از بدترین مدل های شانه است که نباید از آن ها استفاده کرد! پلاستیک به راحتی در لابه لای مو ها گیر می نماید و باعث افزایش ریزش مو و آسیب دیدگی مو ها می گردد. بهترین مدل شانه و برس مو، شانه ها یا برس های چوبی است.

استفاده روزانه از ابزار های حرارتی برای حالت دادن به مو ها

اگر عادت دارید هر روز با استفاده از سشوار یا اتو مو موهای خود را حالت دار یا صاف کنید، باید گفت که خیلی زود موهایتان آسیب دیده و پیر خواهند شد و به تدریج با افزایش سن، رطوبت، نرمی و سلامت خود را از دست می دهند! این ابزار های حرارتی باعث خشک و شکننده شدن مو ها می گردد؛ بنابراین توصیه می کنیم خیلی کم و محدود از این وسایل بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با برطرف مسائل زیبایی و سلامتی مو با تغذیه، برطرف مسائل مو با تغذیه مناسب را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا

به "اشتباهاتی که باعث پیر شدن مو ها می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهاتی که باعث پیر شدن مو ها می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید