8 ماده غذایی سرشار از ویتامین E ؛ غنی ترین منبع ویتامین E کدام ماده غذایی است؟ ، درباره خواص ویتامین محافظ سلامت بیشتر بدانید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، ویتامین E برای ارتقای ایمنی و سلامت بدن نقش مهمی را ایفا می نماید. این ویتامین به مانند یک آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند عمل می نماید که از سلول ها در برابر آسیب های ایجاد شده به وسیله رادیکال های آزاد محافظت می نماید.

8 ماده غذایی سرشار از ویتامین E ؛ غنی ترین منبع ویتامین E کدام ماده غذایی است؟ ، درباره خواص ویتامین محافظ سلامت بیشتر بدانید

وبلاگ کاتالوگ - آرش نهاوندی: ویتامین E به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن یاری می نماید و روند پیری را کند می نماید. به گزارش ایندیا تایمز، مصرف روزانه ویتامین E باعث افزایش ایمنی بدن، بهبود پوست و ارتقای سلامت قلب و کاهش سطوح کلسترول ال دی ال (LDL) در بدن می گردد. در این مطلب به 8 ماده خوراکی پرداخته ایم که می توانند به طور طبیعی کسری ویتامین E در بدن را جبران نمایند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یک سبزی مملو از ویتامین E است که دارای خواص بی نظیر دیگری برای سلامتی نیز هست. کلم بوکلی علاوه بر ویتامین E ، حاوی مقادیر زیادی از ویتامین C، ویتامین K ، ویتامین B6 ، پتاسیم، فسفر، گوگرد، سلنیوم و بعضی از آمینواسیدها است. این سبزی را یا به طور بخار پز یا تفت داده شده در کنار بشقاب غذای خود صرف کنید تا کسری ویتامین E و سایر ویتامین های مهم بدنتان تامین گردد.

فندق

فندق مملو از ویتامین E است. آن را می توان به عنوان یک میان وعده یا در کنار وعده های غذایی یا در کنار دسر یا به صورت یک اضافه نمودنی در دسر مصرف کرد. ثابت شده است که مصرف 25 تا 30 گرم فندق در روز، تمامی ویتامین E مورد احتیاج بدن را تأمین می نماید. علاوه براین فندق یک منبع خوب از ویتامین های B1 ، B2 و B6 است.

کیوی

کیوی در کنار ویتامین C ، حاوی مقادیر زیادی ویتامین E و سایر منابع غذایی مورد احتیاج بدن است. کیوی علاوه بر ویتامین های C و E که مواد مغذی مناسب پوست هستند، آنتی اکسیدان نیز دارد، این مواد برای تقویت و جوان سازی سلامت پوست ضروری هستند و علاوه بر این، کیوی سرشار از فیبر است و از این جهت یک ملین عالی است.

بادام

بادام یکی از برترین منابع ویتامین E است. یک مشت بادام می تواند اندازه زیادی از ویتامین E توصیه شده برای یک روز را تامین کند. مصرف روزانه 100 گرم از بادام اندازه بسیار خوبی از ویتامین E (26 میلی گرم) در روز را فراهم می نماید. بادام حاوی مواد مغذی محافظ برای بدن از جمله کربوهیدرات ها، پروتئین ها، فیبر غذایی و چربی ها هست. علاوه بر این، بادام حاوی ویتامین B کمپلکس نیز بوده، اما فاقد ویتامین های C ، D و K است.

اسفناج

برگ های سبز نظیر اسفناج نیز دارای ویتامین E و سایر منابع مغذی هستند. اسفناج را به وسیله ماست، انواع سالاد و غذاهای پخته شده به رژیم غذایی روزانه خود بیافزائید. برگ اسفناج بعلاوه منبع غنی ویتامین های A,B3,C ، آهن و پتاسیم هست. اسفناج می تواند به سلامت قلب، مغز، چشم و درمان یبوست، کم خونی، فشارخون بالا و دیابت یاری کند.

آووکادو

آووکادو یک منبع خوشمزه برای ویتامین E است. آن را روی نان تست بمالید و به سالادهایتان اضافه کنید. وجود پتاسیم، انواع ویتامین B ، E ، C و بعلاوه چربی های مفید و سایر مواد معدنی در آووکادو سبب شده تا این میوه در زمینه های مختلف بهداشتی، پزشکی، غذایی و دارویی نقش مهمی را ایفا نماید. آووکادو برای پوست، مو، معده و سیستم گوارشی منبعی غنی از پتاسیم، ویتامین و چربی های مفید است.

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان مملو از ویتامین E است و می توان از آن به عنوان یک میان وعده مغذی و غنی استفاده کرد. این ماده غذایی را می توان هم به صورت تخمه استفاده کرد و هم دانه های آن را به سالاد و ماست اضافه نمود. علاوه بر این تخمه آفتابگردان دارای ویتامین هایی مانند ویتامین A و D و املاح معدنی فراوانی است که به سلامت کبد یاری می نمایند. این ویتامین ها و املاح با افزایش سم زدایی کبد به درمان و علائم کبد چرب یاری می نمایند.

جوانه گندم

جوانه گندم منبع غنی دیگری از ویتامین E است شما می توانید آن را در ماست یا روی خیلی غذاهای دیگر بریزید. جوانه گندم سرشار از ویتامین E است، یک ماده مغذی ضروری با خواص آنتی اکسیدانی. اعتقاد بر این است که آنتی اکسیدان های موجود در جوانه گندم رادیکال های آزاد را در بدن کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید:

  • برای تقویت استخوان چه بخوریم؟ | 11 منبع غذایی مهم دریافت کلسیم
منبع: همشهری آنلاین

به "8 ماده غذایی سرشار از ویتامین E ؛ غنی ترین منبع ویتامین E کدام ماده غذایی است؟ ، درباره خواص ویتامین محافظ سلامت بیشتر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 ماده غذایی سرشار از ویتامین E ؛ غنی ترین منبع ویتامین E کدام ماده غذایی است؟ ، درباره خواص ویتامین محافظ سلامت بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید