اهمیت کاربرد عکاسی صنعتی برای برندسازی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، تصاویر قدرت خارق العاده ای دارند و بیانگر و راوی یک داستان می باشند و تاثیرگذاری آنها بر روی مخاطب بسیار بیشتر از متن و کلمه ها است. امروزه خلق تصاویر از محیط کاری و محصولات تولیدی و سپس به اشتراک گذاری آنها در مجلات، بروشورها، بیلبوردها و مهم تر از همه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام، توانسته است دنیای تبلیغات و برندسازی را متحول نماید. عکاسی صنعتی یکی از زیرمجموعه های رشته عکاسی می باشد که در چندین سال اخیر به یاری صاحبان کسب و کارها آمده و یکی از عوامل تاثیرگذار در فروش بالا و و ترفیع جایگاه برند و محصول در بین رقبا و دنیای تجارت الکترونیک شده است.

اهمیت کاربرد عکاسی صنعتی برای برندسازی

استودیو عکاسی لحظه نگاری از استودیوهای عکاسی بسیار فعال و با تجربه ای چندین ساله است که در زمینه انجام انواع عکاسی صنعتی و تبلیغاتی توانسته است پروژه های مهم و عظیمی را به انجام رساند و به کارفرمایان در رسیدن به اهداف تجاری و برندسازی یاری شایانی کند. گفتنی است که یکی دیگر از فعالیت های ارزنده مجموعه ما، ساخت تیزر تبلیغاتی در نمونه های مختلف با برترین نرخ می باشد.

اهمیت عکاسی صنعتی

روش هایی که برای بازاریابی در پیش گرفته می شوند، باید دارای تاثیرگذاری بسیار بالایی باشد. عکاسی صنعتی یکی از شیوه های بسیار موثر جهت جذب مخاطب و وفاداری آنها نسبت به برند و محصول است. این روش از عکاسی به عنوان یک سرمایه گذاری مهم همراه با بازگشت چندین برابر سرمایه برای کارفرما محسوب می گردد که تضمین کننده فروش بالا در کوتاه مدت و سپس در طولانی مدت است.

عکاسی صنعتی به معرفی محصول همراه با جزییات آن و بعلاوه بخش های فراوریی یک کارخانه و کارگاه می پردازد و این امر علاوه بر اینکه به مشتری حس اعتماد و شناخت بهتر را می دهد، زمینه همکاری دیگر سازمان ها و یا شرکت های تجاری را با آن شرکت و یا برند مذبور فراهم می سازد. به عبارت دیگر می توان بیان داشت که عکاسی صنعتی به شیوه ای تخصصی با مشتری و صاحبان دیگر صنایع به وسیله ارائه فرآیند فراوری و فنون صنعت، ارتباطی بهینه و موثری را برقرار می سازد.

آیا عکاسی صنعتی و تبلیغاتی با یکدیگر متفاوت هستند؟

در کنار واژه عکاسی صنعتی، عکاسی تبلیغاتی نیز به گوش و چشم ما آشنا می باشد. بسیاری از افراد ناآشنا با حوزه تصویربرداری به اشتباه این دو شاخه عکاسی را با یکدیگر یکسان می پندارند، در حالیکه این چنین نیست و این دو با یکدیگر متفاوت هستند. تنها شباهت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی این است که هر دو از ابزارهای بسیار مهم جهت بازاریابی و تبلیغات می باشند. از تفاوت های این دو شاخه از عکاسی موارد زیر است:

  • تصویربرداری تبلیغاتی از شاخه های تخصصی عکاسی صنعتی است.
  • تکنیک های به کار رفته در عکاسی صنعتی نسبت به تبلیغاتی جزئی نگرتر است.
  • تصویربرداری تبلیغاتی نسبت به صنعتی آزادانه تر و خلاق تر می باشد.
  • عکاسی صنعتی نسبت به تبلیغاتی چالش برانگیزتر و دشوارتر است و به عکاس و تیم حرفه ای تری احتیاج دارد.
  • در عکاسی صنعتی روی یک سوژه خاص تمرکز می گردد در حالیکه در تصویربرداری تبلیغاتی با شیوه های خلاقانه احساسات کاربر برانگیخته می گردد.
  • در عکاسی صنعتی از هیچ عنصر یاریی در جهت به نمایش گذاشتن سوژه استفاده نمی گردد ولی در عکاسی تبلیغاتی می توان از المان های مشخصی هنگام عکس برداری در کنار محصول و سوژه استفاده نمود.

وظایف عکاس برای تصویربرداری صنعتی چیست؟

فرد و یا مجموعه ای که در زمینه عکاسی صنعتی فعالیت می نماید باید علاوه بر تحصیلات آکادمیک و گذراندن دوره های تئوری و آشنایی با شیوه های علمی و بروز جهان، از مهارت بالای عملی نیز برخوردار باشد که مهارت های عملی با تجربه و یادگیری به دست می آید. در زیر نکات ویژه ای که عکاس باید در هنگام تصویربرداری انجام دهد، بیان شده است:

  • رنگ ها را به خوبی بشناسد، نکات برجسته را به نمایش بگذارد و معنا و مفهوم را کمتر یک ثانیه القا کند.
  • باید هر آنچه را که بخواهد از زاویه مناسب به نمایش بگذارد.
  • باید به جزئیات توجه ویژه ای کند تا بتواند تصاویر خاصی را ارائه دهد.
  • عکاس باید توانایی کنجکاوی در سوژه ها داشته باشد و به بیان دیگر در بین ماشین آلات، ابزار و خطوط فراوری در پی لطافت و خلق سوژه های ناب و منحصر به فرد باشد.
  • استفاده از تجهیزات مدرن و آشنایی با نحوه کارکرد آنها را به خوبی بداند.
منبع: فوت و فن

به "اهمیت کاربرد عکاسی صنعتی برای برندسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت کاربرد عکاسی صنعتی برای برندسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید