اولین اطلاعات از ب ام و iNext جواب دندان شکن مونیخی ها به تسلا

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، ب ام و iNext یا هر نامی در آینده برای آن انتخاب شود، اهمیت زیادی برای آینده این خودروساز دارد. این مدلی تمام الکتریکی است که دستیار رانندگی و رانندگی نیمه اتوماتیک سطح 3 را به مشتریان ارائه می کند. ب ام و برای ساخت این مدل 400 میلیون یورو روی کارخانه دینگولفینگ آلمان سرمایه گذاری کرده است.

اولین اطلاعات از ب ام و iNext جواب دندان شکن مونیخی ها به تسلا

این سرمایه گذاری به ب ام و اجازه می دهد مدل های زیادی با پیشرانه های مختلف را در یک خط مونتاژ تولید کند. وقتی تولید iNext آغاز شود، ب ام و آن را در کنار سری 5، سری 7 و سری 8 تولید می کند که یعنی خودروهای با موتور احتراق داخلی، هیبریدی و الکتریکی در کنار هم در این کارخانه تولید می شوند. این پروژه باعث شد ب ام و فضای کارخانه را برای ایجاد خط تولید جدید گسترش دهد.

نیاز iNext به سنسورها، سیستم های تمیزکننده و کامپیوترهای قدرتمند ب ام و را مجبور کرد ایستگاه های ارزیابی جدیدی برای این عملیات در نظر بگیرد. مدل های مختلف نیازمند فرآیندهای تولید مختلفی هستند که ممکن است شامل مونتاژ کمتر یا بیشتری نسبت به دیگر مدل ها باشد. کریستوف شرودر رئیس جدید کارخانه دینگولفینگ درباره iNext گفته است:

ب ام و iNext فقط یک مدل جدید نیست. این پیشگامی برای نوآوری های مهم در آینده صنعت خودرو مخصوصا در زمینه رانندگی اتوماتیک است.

عرضه ب ام و iNext از سال 2021 آغاز خواهد شد. این خودروی الکتریکی در زمان عرضه شباهت زیادی به خودروهای کراس اوور سنتی خواهد داشت. تصاویر لو رفته از این مدل نشانگر نمای جلویی این خودرو همراه با جلوپنجره خاص ب ام و هستند که زیر کاور پوشیده شده تا اندازه آن مشخص نباشد.

در داخل این مدل هم شاهد صفحه نمایش خمیده و فرمان چندضلعی هستیم. ب ام و iNext با هر بار شارژ می تواند مسافت 600 کیلومتری را طی کند که آن را در جایگاه خوبی نسبت به رقبا قرار می دهد.

خودروهای الکتریکی هنوز راه زیادی برای ریشه کن کردن خودروهای با موتور احتراق داخلی دارند. البته طی چند سال گذشته محبوبیت آن ها بیشتر شده و خودروسازان زیادی رو به تولید خودروهای الکتریکی آورده اند. ب ام و iNext در زمان عرضه باید با رقبای قدرتمندی مثل تسلا مدل Y، مرسدس EQC، آئودی E-Tron، جگوار I-Pace و فورد موستانگ Mach-E رقابت کند.

منبع: MOTOR1

منبع: دیجیکالا مگ

به "اولین اطلاعات از ب ام و iNext جواب دندان شکن مونیخی ها به تسلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین اطلاعات از ب ام و iNext جواب دندان شکن مونیخی ها به تسلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید