بهداشت دهان و دندان

کشف مقبره ای مملو از طلا

باستان شناسان با کاوش در پاناما مقبره باستانی را کشف کردند که مملو از گنجینه طلا و چند قربانی بود.

16 اسفند 1402

کشف دندان هیولای ماقبل تاریخ، عکس

ایسنا نوشت: کوسه های مگالودون که بزرگ ترین شکارچیان در نوع خود به حساب می آیند در طول زندگی حداکثر 40 هزار دندان می ریختند و این دندان ها اکنون به شکل های مختلفی در اقیانوس ها و سواحل کشف می شوند.

30 آذر 1402

این حیوانات به سندروم داون مبتلا هستند

سندروم داون یک اختلال ژنتیکی نسبتا نادر است که به وسیله یک کروموزوم اضافی ایجاد می گردد که در فرآیند لقاح به وجود می آید. این اختلال در انسان به راحتی قابل تشخیص است، چون ویژگی های فیزیکی متمایزی دارد و با اختلالات روانی جزئی همراه است. اما شاید ندانید...

9 مرداد 1402

کارآفرینان دنیا

گذشته از کلاس های مختلف، قرارهای محبت آمیز،سفر و... آیا به این فکر نموده اید که می توانید با یاری والدینتان تجربه کاری مجذوب کننده داشته باشید؟ مثلاً در مغازه یا شرکت مشغول کار شوید؟

31 خرداد 1402

چگونه با پیازچه یک سبد گل درست کنیم؟

پیازچه از جمله اجزاء سبزی خوردن است که معمولا لا به لای سبزی ها گم می شود یا اگر خانم خانه خیلی با سلیقه باشد دو طرف ساقه آن را ریش ریش کرده و کنار سبزی ها می گذارد.

30 اردیبهشت 1402

مردم این 3 استان پیشتاز نزاع هستند ؛ زنان بیشتر کتک کاری می نمایند یا مردان؟ ، دعوای ایرانی ها کمتر شده است

سازمان پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: در دی امسال، آمار مراجعان نزاع و درگیری به مراکز پزشکی قانونی به کمترین مقدار در مقایسه با دیگر ماه های سال رسید.

9 اسفند 1401

مضررات خوردن تخمه چیست؟

بعضی از خانم ها و آقایان بر حسب عادت و به طور ناخودآگاه سنجاق سر؛ سوزن خیاطی و بعضی از دانش آموزان مداد و اتوماتیک، نجار ها میخ و موسیقی دانان ابزار موسیقی را با دندان های خود نگه می دارند یا بعضی افراد عادت به کشیدن پیپ و سیگار دارند.

25 بهمن 1401

چرا نیش مار خدنگ را نمی کشد؟ ، نبرد نفس گیر با مامبای سیاه ، عکس

خدنگ (Mongoose) از معدود جانورانی است که مشتاقانه به نبرد مارها می رود و از چشیدن طعم نیش زهرآگین شان باکی ندارد.

19 دی 1401

ساده ترین راه ها برای درمان خشکی بدن

خشکی دهان، لب ها، پوست و ناخن را می توان با بعضی اقدامات ساده درمان کرد.

2 شهریور 1401

جزیره wrangel: جزیره خرس های قطبی و ماموت های پشمی

یکی از متروک ترین جزایر دنیا جزیره Wrangel در شمال روسیه است. تعداد ساکنین این جزیره به حدود 6 تا 7 نفر محیط بان محدود می شود. هر چند این جزیره جانوران متعددی را در خود پناه داده است.

13 اسفند 1400

فیلم سبک بازی مریم مومن ! ، هنوز خوب بلد نیست !

خبرنگاران: در این ویدئو جدیدترین دابسمش مریم مومن را می بینید که به نظر می رسد هنوز خوب بلد نیست سبک بازی کند و احتیاج به تقلید زیادتری از خانم بازیگر های دابسمش باز دارد.

11 بهمن 1400

دلایل تغییر رنگ دندان چیست؟

خبرنگاران : اگر دندان تان تغییر رنگ داده است دلیل آن را در این مطلب بخوانید.

9 دی 1400

بدترین خوراکی ها برای هضم

مواد غذایی یکی از ضروری ترین نیازهای انسان است. اینکه چه تغذیه ای داشته باشید که انرژی دریافت کنید، احساس سرزندگی کنید و در عین حال هضم آن بسیار راحت باشد و به سیستم گوارش آسیب نزند، خیلی با اهمیت است. در این مقاله شما را با مواد غذایی آشنا می کنیم که...

5 آذر 1400

معرفی یک لوسیون گرم کننده برای کاهش درد

بدنتات درد میکند؟ در این مقاله یک لوسیون ماساژ خانگی، یک درمان آرامش بخش به شما معرفی میشود که با خستگی و درد عصبی خداحافظی میکنید!

21 آبان 1400

تزریق واکسن کرونا برای دانشجویان کارورز پرستاری و مامایی شهرکرد

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی شهرکرد از شروع واکسیناسیون دانشجویان کارورز پرستاری این دانشکده اطلاع داد.

25 اردیبهشت 1400

توصیه های کرونایی؛ زمان استفاده از ماسک های سه لایه حداکثر 4 ساعت است

تهران (پانا) - رعایت نکات بهداشتی مهم ترین عوامل در پیشگیری از بیماری کرونا به شمار می رود و رعایت دستورالعمل ها می تواند منجر به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا گردد.

15 اسفند 1399

علائم بیماری های گوارشی که در دهان بروز می نمایند

امروزه، ما بیش از هر زمان دیگر از نقش مهم سلامت دستگاه گوارش در سلامت کلی بدن خود مطلع هستیم. این دستگاه با گوارش، متابولیسم، سیستم ایمنی بدن، و حتی مغز پیوند خورده است. یکی از ساده ترین روش ها برای تشخیص بعضی بیماری ها نیز ممکن است به وسیله دهان امکان...

15 آذر 1399

خواص کلاژن برای پوست و سلامتی چیست؟

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن انسان است که در استخوان ها، عضلات، پوست و تاندون ها یافت می شود. این ماده است که اجزای بدن را به هم نزدیک می کند. کلاژن برای تأمین مقاومت و ساختار، داربست تشکیل می دهد. کلاژن درون زا کلاژن طبیعی است که توسط بدن تولید می شود....

9 آذر 1399

رسول پناه: گل محمدی و بازیکنان پرسپولیس جواب دندان شکنی به کارشکنی ها خواهند داد، AFC فقط دنبال جلب رضایت سعودی هاست

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: با وجود همه رفتارهای تبعیض آمیز و میزبانی نامناسب، به کادر فنی و بازیکنان غیرتمندمان اعتماد و ایمان داریم.

7 آبان 1399

دندان درد دارید؟ ، این هم چند راه چاره خانگی برای روزهای کرونایی

اگر دندان درد کلافه تان نموده و از طرفی نمی خواهید این روزها به دندان پزشکی مراجعه کنید باید از راهکارهای خانگی استفاده کنید.

28 خرداد 1399
تعداد: (24)