اگر رژیم دارید این رولت مرغ را درست کنید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، یکی از متداول ترین روش های طعم دار کردن مرغ و جوجه با لیموترش و زعفران است ولی اگر از این ترکیب خسته شده اید، ضمناً به خاطر داشتن رژیم کم کالری مجبور هستید که برای مرغ در رژیم غذایی تان حتما جایی در نظر بگیرید، روش دیگری را برای طعم دار کردن مرغ امتحان کنید.

اگر رژیم دارید این رولت مرغ را درست کنید

مخلوط آب پرتقال و عسل و زردآلو برای شما رژیمی ها یک پیشنهاد فوق العاده است؛ البته فقط اگر با مزه شیرینی میانه خوبی داشته باشید!

مواد لازم برای 2 نفر

4 تکه فیله مرغ

2 ق س روغن زیتون

4 ق س آب پرتقال (ترجیحا آبمیوه تازه باشد)

2 ق س عسل

نمک به اندازه کافی

5 عدد زردآلو یا آلو قیسی

1. فیله های مرغ را پس از شستن با اندازه خیلی کمی نمک و یک قاشق سوپخوری روغن زیتون آغشته نموده و در ظرفی دربسته در یخچال به مدت 10 دقیقه بگذارید بمانند تا مزه دار شوند.

2. با یک قاشق سوپخوری روغن زیتون به جامانده، کف یک تابه را چرب نموده و فیله های مزه دار شده را روی آن بگذارید تا با در بسته به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم بپزند. وقتی فیله ها پختند، نوبت به سس آنها می رسد.

3. عسل را با آب پرتقال مخلوط نموده، خوب هم بزنید تا رقیق گردد. آلوها یا زردآلوها را هم در کنار فیله ها در تابه بگذارید. نصف اندازه سس (مخلوط عسل و آب پرتقال) را روی فیله ها ریخته، در تابه را بگذارید و با درجه ملایم حدود 10 دقیقه حرارت دهید.

4. بعد از این مدت نصفه دیگر سس را روی فیله ها بریزید تا مزه عسل و پرتقال به خوبی به خورد فیله ها برود و آنها را مزه دار و خوشرنگ کند. بعد از چند دقیقه که سس کمی غلیظ شد می توانید حرارت را خاموش نموده و فیله ها و زردآلوها را در ظرف مورد نظر ریخته و سرو کنید.

یه جور دیگه

اگر از کمپوت استفاده می کنید که کارتان راحت است. اما اگر از زردآلوی تازه که فصل آن هم هست استفاده می کنید، بهتر است آنها را قبل از آغاز کار با کمی شکر و آب مخلوط نموده و بپزید تا مانند کمپوت گردد.

فوت و فن

زردآلو یا آلو قیسی در هنگام پخت با فیله مرغ و سس عسل و پرتقال می پزد و شکل زیبایی به خود می گیرد. البته اگر از کمپوت که پخته شده و نرم است استفاده می کنید، می توانید با پشت چنگال آنها را له نموده و با سس مخلوط کنید و برای سرو کردن کنار فیله ها بگذارید.

منبع: همشهری آنلاین

به "اگر رژیم دارید این رولت مرغ را درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر رژیم دارید این رولت مرغ را درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید