ایران، پکیجی تمام عیار از گردشگری

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، قابلیت های بالای جهانگردی در راستای توسعه اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده سبب شد تا کشورهای مختلف حتی به رغم هدم برخورداری از ظرفیت های طبیعی، در پی راهکارها و تدوین برنامه برای جذب جهانگرد باشند و تجربه پیروز برخی کشورها موید این مطلب است.

ایران، پکیجی تمام عیار از گردشگری

ایران با دارا بودن تمامی شاخصه ها و مولفه های لازم برای رونق صنعت گردشگری نظیر ارتفاعات، دشت ها، دره ها، دریا و تالاب و مواریث تاریخی و فرهنگی به معنای واقعی، پکیچی تمام عیار از گردشگری است، که ظرفیتی عظیم برای رونق اقتصادی به تعداد می رود و تا پیش از شیوع ویروس کرونا هم در این حوزه شاهد پیشرفت های مناسبی بودیم که با شیوع ویروس کرونا به تبع تمامی کشورها، ایران هم با چالش و تعطیلی گرردشگری روبرو شد.

ما انتظار داشتیم در دوران کرونا با سرعت خاصی، صندوق حمایت از گردشگری تشکیل می شد تا همچون صندوق حمایت از کشاورزی که از کشاورزان در مواقع ورود خسارات طبیعی به تولیدات آن ها حمایت های لازم را انجام می دهد، از خسارات بیش از حد جلوگیری به عمل می آمد و با توجه به اینکه سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه گردشگری کشور مردم پایه است، با تشکیل این صندوق از شکست اقتصادی سرمایه گذاران جلوگیری می شد.

بی تردید با توجه به ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد با برنامه مدون و توجه ویژه به بخش گردشگری که بیشترین خسارت کرونا را متحمل شد، می توان از سرمایه گذاران این حوزه حمایت کرده و در کنار آن زمینه برای بازگشت رونق به گردشگری را در ایام پساکرونا فراهم آورد.

در حال حاضر توسعه زیرساخت ها در کنار تبلیغ و معرفی قابلیت های گردشگری کشور در سطح بین المللی می تواند راهگشای رونق این صنعت در پساکرونا باشد تا با ارائه مناسب ویژگی های تاریخی، طبیعی و تفریحی کشورمان که یکی از منطقه ها بکر و خاص دنیاست زمینه برای حضور گردشگران بین المللی در کشور را ببینیم که در راستای تحقق این مهم در سطح استان اردبیل هم اقدامات در حال اجراست.

در استان اردبیل با توجه به ظرفیت هایی که در این منطقه وجود دارد و با حضور در اردبیل در کنار بهره مندی از آب و هوای مطبوع ییلاقی، به شعاع 70 کیلومتری می توان به دشت، دریا، صخره، دره، کوه، جنگل و مواریث تاریخی مهمی دسترسی داشت، برنامه ریزی برای رونق گردشگری این دیار تمدن ساز را ضروری ساخت.

دوران کرونا بهترین فرصت برای ارتقای سطح کیفی تاسیسات گردشگری و معرفی قابلیت ها بود و با توجه به این مهم، برای دوران پساکرونا در این دوران برنامه بسیار دقیقی در برهه های نزدیک، میانی و بلندمدت تدوین شده تا با عملیاتی شدن آن صنعت نیمه جان گردشگری در منطقه جانی دوباره بگیرد.

تدوین این برنامه در سطح کشور به یقین می تواند خسارات واردشده به صنعت پرسود گردشگری را در ایام پساکرونا فراهم آورد که لازمه این امر پژوهش محور بودن برنامه ها، توسعه زیرساخت ها، تبلیغ و معرفی ظرفیت ها، شناسایی حلقه های مفقوده حوزه گردشگری و حمایت از سرمایه گذاران است تا در آینده با چالش ها و نارسایی ها در این بخش روبه رو نشویم.

منبع: گردشبان

به "ایران، پکیجی تمام عیار از گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، پکیجی تمام عیار از گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید