بحرین با عضویت در طرح صلح هرمز مخالفت کرد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، وزیر خارجه بحرین گفت، منامه در طرح صلح هرمز که قرار است رئیس جمهور ایران در نشست مجمع عمومی مطرح کند، شرکت نخواهد کرد.

بحرین با عضویت در طرح صلح هرمز مخالفت کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کاتالوگ، خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل از مخالفت کشورش با مشارکت در ائتلاف پیشنهادی ایران برای تأمین امنیت خلیج فارس اطلاع داد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که از دیدگاه ما این پیشنهاد با ائتلافی که ما عضو آن هستیم، منافات دارد. این یک ائتلاف در تنگه هرمز است و ما نمی توانیم در دو ائتلاف مشارکت داشته باشیم.

بحرین نخستین کشور در حاشیه خلیج فارس است که مشارکت در ائتلاف دریایی پیشنهادی آمریکا در مورد آنچه تأمین امنیت دریانوردی در خلیج فارس خوانده می گردد، اعلام نموده است.

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز دوشنبه پیش از عزیمت به نیویورک با اشاره به طرح صلح هرمز که قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل آن را تشریح نماید، گفت: در این طرح به دنبال همکاری جمعی درون منطقه خلیج فارس برای امنیت منطقه هستیم و می خواهیم همه کشورهای منطقه در این جهت مشارکت و همکاری داشته باشند و ابعاد مختلف آن را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح خواهیم کرد (جزئیات بیشتر).

مخالفت بحرین با پیوستن به این ائتلاف در حالی است که خالد الجارالله معاون وزیر خارجه کویت درباره ائتلاف پیشنهادی ایران تأکید کرد که کویت آماده شنیدن طرح پیشنهادی ایران است (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "بحرین با عضویت در طرح صلح هرمز مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحرین با عضویت در طرح صلح هرمز مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید