بلاتر: اقدام سوارز خلاف بازی جوانمردانه بود

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، خبرنگاران: رئیس فیفا حرکتی که لوئیس سوارز، مهاجم تیم ملی اروگوئه در دیدار مقابل ایتالیا در جام جهانی 2014 انجام داد را خلاف روح بازی جوانمردانه دانست.

بلاتر: اقدام سوارز خلاف بازی جوانمردانه بود

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به وبلاگ کاتالوگ گفت: کار من برقراری روح جوانمردانه چه در زمین فوتبال و چه خارج از آن است و باید بگویم اقدام سوارز خلاف روح بازی جوانمردانه بود.

وی درباره حکم محرومیت سوارز افزود: این حکم توسط یک هیئت هفت نفره فیفا گرفته شده و تصمیم گیری و اظهارنظر درباره آن به من مربوط نمی شود. قطعاً این کمیته حوادث مشابهی که از سوی سوارز در گذشته سر زده را نیز مدنظر خود قرار داده است.

بلاتر تأکید کرد: من نمی توانم درباره درستی و یا نادرستی این حکم اظهارنظر کنم. کمیته انضباطی یک کمیته مستقل در فیفاست.

پس از آنکه لوئیس سوارز در دیدار اروگوئه و ایتالیا در مرحله گروهی رقابت های جام جهانی 2014 برزیل شانه کیه لینی را گاز گرفت، کمیته انضباطی فیفا پرونده این بازیکن را مورد بررسی قرار داد.

کمیته انضباطی فیفا پس از بررسی های لازم و شواهد موجود در خصوص پرونده مهاجم تیم ملی اروگوئه، حکم این بازیکن را به این شرح صادر کرد:

لوئیس سوارز به دلیل حرکتش در دیدار اروگوئه و ایتالیا به 9 جلسه محرومیت از حضور در بازی های ملی رسمی و چهار ماه محرومیت از هر نوع فعالیت فوتبالی محکوم می شود.

این بازیکن پیش از این هم دو بار به دلیل گاز دریافت بازیکنان حریف محروم شده بود که یک بار به دلیل انجام این حرکت در لیگ هلند و با لباس آژاکس به هفت جلسه محرومیت محکوم شد و بار دیگر در لباس لیورپول، ایوانوویچ بازیکن تیم چلسی را گاز گرفت که اتحادیه فوتبال انگلیس این بازیکن را 10 جلسه محروم کرده بود.

سوارز با حکم فیفا عملاً بازی های پیش روی اروگوئه در جام جهانی را از دست داد.

منبع: تسنیم

به "بلاتر: اقدام سوارز خلاف بازی جوانمردانه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاتر: اقدام سوارز خلاف بازی جوانمردانه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید