بی اعتنایی دانشگاه آمریکایی بیروت به تدابیر کنترل کرونا

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، مقام های وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و دانشگاه های لبنان خود رابرای اتخاذ تدابیر سخت گیرانه تری با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا آماده می کنند این در حالیست که دانشگاه آمریکایی بیروت از عمل به تدابیر سرباز می زند.

بی اعتنایی دانشگاه آمریکایی بیروت به تدابیر کنترل کرونا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کاتالوگ به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، بر اساس تصمیم دولتمردان لبنانی تمامی مهد کودک ها، مدارس و دانشگاه های این کشور برای پیشگیری از همه گیر شدن ویروس کرونا تا یکشنبه هفته آینده تعطیل خواهند بود، اما دانشگاه آمریکایی بیروت همچنان به فعالیت های آموزشی خود ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش مسوولان دانشگاه آمریکایی بیروت اعلام کرده اند بر اساس تقویم آموزشی خود به فعالیت هایشان ادامه می دهند و امتحانات این دانشگاه طبق برنامه های از پیش اعلام شده برگزار خواهد شد.

دانشگاه آمریکایی بیروت حدود 10 هزار دانشجو در رشته هایی نظیر پزشکی، مهندسی، معماری، کشاورزی و کسب و کار دارد و دانشجویانی از ملیت های مختلف در آن تحصیل می کنند.

این دانشگاه در مرکز بیروت قرار گرفته است و چنانچه فرد آلوده به ویروس کرونا به آن رفت و آمد داشته باشد می تواند این ویروس به دیگر دانشجویان و ساکنان اطراف آن انتقال دهد.

بر اساس اعلام مسوولان لبنانی ابتلای دستکم 7 نفر در این کشور به ویروس کرونا قطعی است و مبتلایان در بیمارستان دانشگاهی رفیق حریری در جنوب بیروت بستری و در حال درمان هستند.

مسوولان بهداشتی و درمانی لبنان می گویند که اختصاص تعداد بیشتری از بیمارستان ها و مراکز درمانی به پذیرش موارد مشکوک به این ویروس می تواند به شیوع آن منجر شود.

دولت لبنان برای جلوگیری از گسترش کرونا از ورود هواپیما های کشور هایی که این ویروس در آن ها شایع شده جلوگیری و همزمان تدابیر آموزشی و درمانی را اجرا می کند.

با این حال به اعتقاد برخی محافل پزشکی شرایط خاص این کشور از جمله ورود و خروج روزانه صد ها تن از اتباع سوریه از مرز های زمینی می تواند خطر گسترش این بیماری را بیشتر کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بی اعتنایی دانشگاه آمریکایی بیروت به تدابیر کنترل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی اعتنایی دانشگاه آمریکایی بیروت به تدابیر کنترل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید