تبلیغات محیطی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، با تبلیغات محیطی شانس دیده شدن سراسری محصول و برند را افزایش می دهید. بیلبوردهای سطح شهر، پوسترهای نصب شده در مترو و معبرها همگی نمونه هایی از تبلیغات محیطی به شمار می روند. بسیاری از کسب وکارها از این روش در عین داشتن هزینه بالا برای شناخته شدن استفاده می نمایند. رد شدن چند باره پوستر و بیلبوردهای تبلیغاتی از مقابل افراد باعث افزایش آگاهی از برند خواهد شد. در این مقاله به معرفی کامل تبلیغات محیطی به همراه مزایا و معایب روش تبلیغات شهری می پردازیم. فقط چهار دقیقه وقت کافی است تا با ویژگی های انواع تبلیغات شهری آشنا شوید.

تبلیغات محیطی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

تبلیغات محیطی؛ استراتژی برای اجرای کمپین تبلیغ در فضاهای همگانی

به هر نوع کمپین تبلیغاتی که در فضای شهری انجام گردد، تبلیغات محیطی می گویند. در یک تعریف دیگر از این روش بازاریابی به تبلیغات بیرون از فضای خانه، تبلیغ محیطی گفته می گردد. نصب بیلبورد در بزرگراه ها، پخش تراکت، نصب پوستر در محل های مخصوص، پخش کارت ویزیت، نصب پوستر در مترو و پخش تراکت در کیسه خرید فروشگاه های بزرگ از نمونه ای تبلیغات محیطی هستند.

تبلیغات محیطی طیف گسترده ای از افراد را در ساعت های مختلف روز تحت تاثیر قرار می دهد. این نکته به عنوان یکی از مزایای تبلیغات شهری شناخته می گردد. البته همواره گستردگی تبلیغ کارآمد نیست؛ گاهی نیش مارکتینگ بازده بیشتری برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی خاص دارد. نیش مارکتینگ زمانی اجرا می گردد که مخاطبان هدف کوچک تری داریم و با حساسیت بیشتری مورد هدف قرار می گیرند. نیش مارکتینگ در کسب وکارهایی که وابسته به گروه خاص هستند، با بازده بالاتری نیز انجام می گردد. برای نیش مارکتینگ از ابزارهایی مثل ارسال پیغامک تبلیغاتی منطقه ای و بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده می گردد.

مزایای تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی یکی از روش هایی است که از سال های دور برای اجرای انواع استراتژی های بازاریابی استفاده می گردد. برترین شکل اجرای تبلیغات شهری برای کسب وکارهای مختلف فرق دارد. برای مثال نصب بیلبورد برای برند های کوچک مناسب نیست؛ زیرا به سرمایه اولیه هنگفتی احتیاج دارد. باتوجه به ویژگی های هر یک از روش های تبلیغات محیطی، کسب وکارها از این راه چاره تبلیغاتی استفاده می نمایند.

بعضی از روش های تبلیغات شهری مثل پخش تراکت هزینه مناسبی دارند؛ اگر این روش با دید باز و برنامه ریزی دقیق انجام گردد، تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت. علاوه بر این، پخش تراکت به علت هزینه پایین برای بیشتر کسب وکارها قابل اجرا است. به طورکلی روش هایی مثل پخش تراکت و استفاده از پنل پیغامک رایگان از راه چارههای اثربخش و در دسترس برای تبلیغات به شمار می روند. رعایت کردن چند نکته کوچک باعث افزایش اثربخشی این روش ها نیز خواهد شد. در ادامه این بخش به آنالیز مزایای تبلیغات محیطی می پردازیم تا راحت تر برای استفاده از این روش تصمیم گیری کنید.

افزایش آگاهی از برند؛ مهم ترین نتیجه اجرای تبلیغات شهری

تبلیغات محیطی در سطح شهر پراکنده است؛ شاید شما هم شاهد بیلبوردهای تبلیغاتی برندها در نقاط مختلف شهر باشید. این کار باعث دیده شدن چندباره تبلیغ خواهد شد. مشاهده تبلیغ چند بار در طول روز و در نقاط مختلف شهر، ناخودآگاه محتوای کمپین را در فکر ثبت می نماید.

نام برند، نوع محصول یا خدمتی که تبلیغ می گردد، شعار برند و هر پیغام خاص دیگری که در بنر باشد، در فکر مخاطب می ماند. این نکته فقط برای بیلبوردهای بزرگ نیست؛ حتی پخش تراکت به ساده ترین روش ممکن نیز آگاهی از برند را به همراه دارد. البته مقدار تاثیرگذاری هر یک از این روش ها بر شناخته شدن کسب وکار متفاوت خواهد بود.

ظاهر شدن چند باره تبلیغ جلوی چشمان مخاطب؛ ویژگی تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی در نقاط مختلف شهر مثل اتوبوس، مترو، پارک، بزرگراه ها، مراکز تفریحی، فروشگاه، رستوران و هر مکان دیگری انجام می گردد. تنوع انتخاب مکان برای اجرای کمپین تبلیغات شهری باعث گستردگی انجام این روش بازاریابی شده است.

به بیان دیگر، زمانی که از چند روش تبلیغات محیطی استفاده می کنید، شانس دیده شدن برندتان را افزایش می دهید. این کار باعث ظاهر شدن چندباره نام برند مقابل مخاطب می گردد. علاوه بر این، گستردگی مکان هایی که پتانسیل اجرای تبلیغات محیطی دارند، باعث تحت تاثیر قرار دادن طیف وسیعی از افراد می گردد.

خلاقیت در تبلیغات محیطی به طور نامحدود قابل اجرا است

انواع تبلیغات شهری پتانسیل اجرای هر نوع خلاقیتی را برای افزایش راندمان کمپین تبلیغاتی دارند. در این روش بازاریابی، استفاده از جلوه های بصری و المان های گرافیکی باعث جذب توجه مخاطب و در نهایت دیده شدن تبلیغ می گردد. نوشتن متن تبلیغاتی، شعار، انتخاب رنگ، فونت نوشته و طراحی پوستر یا بنر همگی به شکل های بیشماری قابل اجرا هستند.

معایب تبلیغات محیطی؛ محدودیت های این راه چاره بازاریابی را بشناسید

تبلیغات در فضای بیرون از خانه و در اجتماع در کنار مزایایی که دارد، چند مشکل نیز برای کسب وکارها ایجاد می نماید. شناخت معایب تبلیغات محیطی به شما در مسیر اجرای کمپین بازاریابی یاری خواهد نمود. علاوه بر این، شناخت معایب، فرصت اندیشیدن به راه چاره و استفاده از مسیرهای جایگزین را ایجاد می نماید. در ادامه به آنالیز مسائل تبلیغات شهری می پردازیم.

نامشخص بودن مخاطب هدف؛ یکی از معایب تبلیغات محیطی

یک مشکل بزرگ برای انواع تبلیغات شهری، نامشخص بودن مخاطب هدف است. در تبلیغات محیطی بنرها و پوسترها به شکل عمومی در شهر نصب می شوند. ازاین رو طیف گسترده ای از افراد از قشرهای مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد. البته این مشکل با در نظر داشتن چند نکته تا حدودی برطرف خواهد شد.

برای معین مخاطب هدف در انواع تبلیغات شهری باید مکان های پرتردد برای مخاطبین کسب وکارتان را معین کنید. برای مثال مسیر رفت وآمد به مدرسه یا مراکز آموزشی و تفریحی بچه ها، برترین نقطه های شهر برای نصب بیلبورد آموزش زبان انگلیسی به شمار می رود. به این شکل و با معین پرسونای مخاطبان، می توان برترین مکان ها را برای اجرای تبلیغات محیطی انتخاب کنید.

انواع تبلیغات شهری به سرمایه بالایی احتیاج دارند

اگر در ابتدای مسیر کسب وکارتان هستید، شاید پرداخت هزینه بالا برای تبلیغات ایده مناسبی نباشد. بعضی از تبلیغات شهری نیز مثل نصب پوستر در مترو و نصب بنر در بزرگراه هزینه های سنگینی را به کسب وکارها تحمیل خواهند کرد. البته مشکل هزینه تا حدودی و با انتخاب روش های ساده تری مثل پخش تراکت یا نصب بیلبورد در نقاط کمتری از شهر امکان پذیر است.

تبلیغات پیغامکی؛ راه چاره مقرون به صرفه و اثربخش برای جایگزینی تبلیغات محیطی

به علت محدودیت های تبلیغات شهری، استفاده از این روش ها برای همه کسب وکارها امکان پذیر نیست. البته بسیاری از روش های تبلیغاتی دیگری وجود دارند که برای برندها استفاده می گردد. برترین روش با مقدار دسترسی گسترده و احتمال بازدید بالا، ارسال پیغامک است. استفاده از سامانه پیغام کوتاه روشی است برای تبلیغات و اطلاع رسانی که همه مزایای تبلیغات شهری را دارد؛ با این تفاوت که تبلیغات پیغامکی مقرون به صرفه است. علاوه بر مقرون به صرفه بود، امکان اجرای انواع استراتژی بازاریابی مثل نیش مارکتینگ نیز با ارسال پیغامک وجود دارد.

برای مثال یک فروشگاه اینترنتی از تبلیغات پیغامکی برای اطلاع رسانی به مشتریان خود در خصوص تخفیف ها و پیشنهادات ویژه استفاده می نماید. ارسال منوی روزانه رستوران به وسیله پیغامک منطقه ای برای افراد نزدیک به رستوران امکان پذیر است. ارسال پیغامک مکان محور یکی از راه چاره های برطرف مسائل تبلیغات محیطی به شمار می رود. با استفاده از این سامانه پیغامکی تبلیغات انبوه در سطح شهر و منطقه با هزینه بسیار کمتر و راندمان بالا انجام خواهد شد.

انواع راه چاره ارسال پیغامک مدیانا؛ برترین جایگزین برای اجرای انواع تبلیغات شهری

تبلیغات شهری به همه کمپین های بازاریابی گفته می گردد که در فضای شهر و در منطقه های مختلف انجام می گردد. تبلیغات محیطی مزایای متعددی مثل گستردگی راه های اجرا، افزایش آگاهی از برند و خلاقیت در تبلیغات دارد. البته این روش معایبی نیز به همراه دارد؛ هزینه سنگین و نامشخص بودن مخاطب هدف از مسائل اجرای انواع تبلیغات شهری به شمار می روند.

تبلیغات محیطی مزایای متعددی دارد؛ بااین حال برای همه کسب وکارها قابل اجرا نیست. راه چاره ارسال پیغامک تبلیغاتی از برترین جایگزین برای انجام تبلیغات شهری است. ارسال پیغامک امکان اجرای انواع استراتژی های تبلیغاتی مثل نیش مارکتینگ و تبلیغات انبوه را فراهم می نماید. برای استفاده از مزایای راه چاره پیغامکی با سایت مدیانا تماس بگیرید. این سایت ارائه دهنده انواع راه چارههای پیغامک منطقه ای، lbs، مکان محور و انبوه است که با تعرفه مالی نیز انجام می گردد. برای تماس با مدیانا وارد سایت شوید و با شماره های پشتیبانی تماس بگیرید.

منبع: مجله شنبه

به "تبلیغات محیطی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغات محیطی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید