جایزه یک عمر دستاورد به کوستا گاوراس خالق تریلرهای سیاسی می رسد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ به نقل از هالیوود ریپورتر، کوستا گاوراس کارگردان شناخته شده فیلم های تریلر سیاسی، جایزه یک عمر دستاورد جوایز فیلم اروپای سال جاری را دریافت می نماید.

جایزه یک عمر دستاورد به کوستا گاوراس خالق تریلرهای سیاسی می رسد

آموزشگاه جوایز فیلم اروپا روز 27 نوامبر اظهار داشت که روز 15 دسامبر (24 آذر) سال جاری از کوستا گاوراس کارگردان افسانه ای فیلم های زد، حکومت نظامی، جعبه موسیقی، گمشده و خیانت در سی ویکمین دوره جوایز فیلم اروپا تجلیل به عمل می آید.

گاوراس پنجمین فیلمسازی است که این جایزه را دریافت می نماید. مانوئل دی اولیویرا، میشل پیکولی، مایکل کین و آندری وایدا از دریافت کنندگان پیشین این جایزه هستند.

گاوراس در سال 1933 در کشور یونان به جهان آمد. او از سن 22 سالگی به فرانسه مهاجرت کرد و تا به امروز در این کشور مشغول کار و زندگی است.

مشهورترین فیلم گاوراس زد محصول 1969 درباره حکومت دیکتاتوری دست راستی در کشور یونان است. این فیلم در سال خود توانست جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را از آن خود کند.

کوستا گاوراس برای فیلم گمشده (1982) با بازی جک لمون که با موضوع کودتای ژنرال پینوشه در کشور شیلی است توانست جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را به دست آورد.

مراسم جوایز فیلم اروپای سال جاری، 15 دسامبر 2018 در شهر سویا اسپانیا برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جایزه یک عمر دستاورد به کوستا گاوراس خالق تریلرهای سیاسی می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه یک عمر دستاورد به کوستا گاوراس خالق تریلرهای سیاسی می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید