حجم ترانزیت کالا در بنادر به 300 میلیون تن می رسد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، اسلامی گفت: اندازه ترانزیت کالا در بنادر کشور هم اکنون 270 میلیون تن است که تا سال 1404 به 300 میلیون تن می رسد.

حجم ترانزیت کالا در بنادر به 300 میلیون تن می رسد

جلیل اسلامی گفت: در حوزه ترانزیت در کشور ظرفیت سازی در ارتباط با بنادر جنوب وشمال برای کاپوتاژ فراهم شده و هم اکنون ظرفیت بنادر کشور به بیش از 270 میلیون تن رسیده و با طرح جامع مصوب سازمان و پروژه های برنامه ریزی شده تا 1404 به 300 میلیون تن افزایش می یابد.

به گفته معاون بندری سازمان بنادر توافقات سه جانبه در مورد بندر شهید بهشتی به صورت رسمی عملیاتی نشده اما این به معنای منتفی شدن قراردادها نیست. شرکت های هندی حاضر در بنادر بخشی از سرمایه گذاری که 25 درصد می گردد را منتقل نموده اند هم اکنون دو دوره 18 ماهه و حضور مستقیم در بندر درحال رایزنی است .

او می گوید: اخیرا جلسه ای با حضور وزیر کشتیرانی هند برگزار و موضوعات قرارداد آنالیز شده و تا دو هفته آینده برای حل و فصل و نهایی سازی قراردادها جلسات برگزار خواهد شد. در این راستا دیدگاه مبنی بر توسعه قرارداد حجم ترافیک و مقدار سرمایه گذاری به وسیله مجاری دیپلماتیک تا دو هفته آینده برگزار می گردد.

اسلامی می گوید: بندر شهید بهشتی چابهار در سازه های مختلف طراحی شده 60 هکتار در فاز یک است و فاز دو آن جدا شده و هیچ منعی برای سرمایه گذاری کشورهای دیگر و حضور شرکت های مختلف کشتیرانی وجود ندارد و سازمان بنادر هیچ قرارداد مستقیمی با بنیاد مستضعفان در این بندر ندارد.

معاون بندری سازمان بنادر می گوید: تمامی تعرفه های سازمان بنادر برپایه منطق است و تعرفه های بنادر در مقایسه با خدماتی که ارائه می دهد بسیار کمتر است.

او گفت: تمامی تجهیزات مستقر شده در بندر شهید بهشتی قابلیت استفاده را دارد و مسئله ای از لحاظ تست شدن و یا مشکل برق ندارند.

وبلاگ کاتالوگ مالی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "حجم ترانزیت کالا در بنادر به 300 میلیون تن می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم ترانزیت کالا در بنادر به 300 میلیون تن می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید