درمان های خانگی به منظور رهایی از میگرن

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، میگرن یک سردرد ضرباندار و شدید است که از یک طرف سر آغاز شده و به تمام نواحی کشیده می گردد. در این مقاله، با چند راه کار خانگی جهت رهایی از میگرن آشنا خواهید شد.

درمان های خانگی به منظور رهایی از میگرن

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

میگرن یک سردرد ضرباندار و شدید است که از یک طرف سر آغاز شده و به تمام نواحی کشیده می گردد. در این مقاله، با چند راه کار خانگی جهت رهایی از میگرن آشنا خواهید شد.

میگرن یک سردرد بسیار شدید، یک طرفه و ضربانی می باشد. فردی که از میگرن رنج می برد معمولاً احساس بیماری و حالت تهوع دارد. این امر به چند علت بوده و شدت آن بستگی به نوع سردرد دارد. یکی از متداول ترین علل وقوع آن، بوجود آمدن تغییراتی در سطح مواد شیمیایی مغز، یعنی سروتونین است. این شرایط زمانی رخ می دهد که سطوح سروتونین افت کرده و موجب تورم عروق خونی می گردد. گرچه داروهای بدون نسخه فراوانی جهت فرونشاندن این عارضه وجود دارد، اما چند راه کار خانگی جهت تسکین میگرن وجود دارد که به همان مقدار عالی عمل می نمایند.

روشهای کنونی درمان

در حال حاضر، دو نوع درمان برای یاری به فرد مبتلا به میگرن مورد استفاده قرار می گیرد که شامل درمان حمله حاد، جهت قطع سردرد و درمان پیشگیرانه می گردد. درمان حاد از مسکن های دارویی جهت تسکین سردرد استفاده می نماید، در حالی که درمان پیشگیرانه، بسیاری از شیوه های درمانی طبیعی و جایگزین جهت یاری را شامل می گردد. یادداشت برداری از زمانی که حدوداً این سردرد اتفاق می افتد، بسیار اهمیت دارد، به این علت که به شخص در تشخیص یک الگو از آن یاری خواهد نمود. علاوه بر این درمان ها، فرد می تواند بعلاوه درمان های طبیعی ذیل را امتحان کند.

بابونه: هنگامی که احساس می کنید درد در حال آغاز شدن است، اعتقاد بر این است که جرعه جرعه نوشیدن یک فنجان چای بابونه یک اقدام پیشگیرانه بسیار عالی خواهد بود.

چای گیاه شاه پسند (Vervain Tea): این چای گیاهی دارای خواص تحریکی بوده که به تسکین سردردهای پیش از قاعدگی یاری می نماید. بعلاوه می تواند جهت سردردهای معمولی مورد استفاده قرار گیرد.

ریحان: استنشاق بخار از دم کرده دو قطره روغن عصاره ای ریحان در آب جوش، یا نوشیدن چای تهیه شده با برگهای تازه ریحان هم به این امر یاری می نماید.

اسطوخودوس: 1 /4 قاشق چای خوری روغن عصاره ای اسطوخودوس افزوده شده به نصف فنجان آب جوش و مصرف مرتب آن، به تسکین درد یاری خواهد نمود.

روغن اکالیپتوس: هنگامی که احساس می کنید سردرد در حال آغاز شدن است، چند قطره روغن اکالیپتوس را در ناحیه سینوس بمالید، این کار از پیشرفت بیشتر سردرد جلوگیری خواهد نمود.

پوست لیمو: این پوست را بایستی به خوبی خشک کرده و آرد کرده و با کمی آب، پوره یا خمیری از آن تهیه کنید و بر روی پیشانی قرار دهید. رایحه پوست لیمو به تسکین درد یاری خواهد نمود.

رزماری: یک مشت گیاه تازه و یا خشک شده رزماری را به یک لیتر آب اضافه کرده و آن را بجوشانید. بخار آن را به مدت حداقل پنج تا ده دقیقه استنشاق نمایید.

آب سبزیجات: 300 میلی لیتر آب هویج همراه با 100 میلی لیتر آب چغندر و خیار معین شده است که به تسکین این درد یاری می نماید.

گرم و سرد: پاهای خود را در آب گرم قرار داده و به طور همزمان یک کیسه یخ را بر روی پیشانی قرار دهید. فرد بعلاوه می تواند از یک حوله مرطوب صورت جهت بخور صورت و پیشانی استفاده کند. یک پارچه مرطوب را به مدت دو دقیقه در مایکروویو قرار داده و این پارچه گرم را که بخار از آن متساعد می گردد را روی صورت و گردن قرار دهید. این کار به تسکین درد یاری کرده و بعلاوه موجب به خواب رفتن شما خواهد شد.

ماساژ: ماساژ پشت با ترکیبی از روغن نعناع، اکالیپتوس و یا اسطوخودس، در اطراف قاعده جمجمه به کاستن از فشار عضلات یاری کرده و تسکین از حالت تهوع مرتبط با این سردرد را فراهم خواهد ساخت.

یوگا: یوگا به طور کلی بر پیشگیری از وقوع این درد با کاهش استرس، و تسکین سردرد با فرو نشاندن فشار حسی و آرام ساختن فکر متمرکز است. تمرینات یوگای ویژه بسیاری وجود دارد که فرد می تواند در صورت مشاهده اولین نشانه حمله میگرن آنها را انجام دهد. با این حال، پزشکان حاذق انجام این تمرینات را در طول حملات شدید منع می نمایند.

طب فشاری: طب فشاری یک گزینه درمانی غیر تهاجمی برای افراد مبتلا به درد شدید است. ماساژ نقطه های فشاری، با اعمال فشار به نقاط انرژی برای تحریک مکانیسم های خود ترمیمی بدن استفاده می نماید. متداول ترین تکنیک طب فشاری بکار رفته برای سردرد ماساژ تمام نقاط سر می باشد. این امر به کاهش تعداد و شدت این حملات یاری خواهد نمود.

از آنجا که معین شده است میگرن به وسیله محرکهای شیمیایی خاصی بوجود می آید، لازم است که آنها را مورد شناسایی قرار داده و هرچه زودتر آنها را از بین ببرید. حفظ فعالیت با خوردن مواد غذایی سالم و انجام منظم تمرینات ورزشی هم معین شده است که به کاهش شدت این حملات یاری می نماید. برترین کار این است که پیش از انجام هریک از درمان ها خانگی که در بالا اشاره شد، با یک پزشک حاذق مشورت نمایید.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته گردد.

منبع: راسخون

به "درمان های خانگی به منظور رهایی از میگرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی به منظور رهایی از میگرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید