دیدار سوسیال دموکرات های آمریکا با رئیس جمهور ونزوئلا

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، نمایندگان سازمان سوسیال دموکرات های آمریکا که بزرگ ترین سازمان سیاسی سوسیالیست در آمریکا محسوب می شوند با رئیس جمهور ونزوئلا دیدار کردند.

دیدار سوسیال دموکرات های آمریکا با رئیس جمهور ونزوئلا

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، به نوشته مجله نشنال ریویو، رئیس کمیته ملی سیاسی سازمان سوسیال دموکرات های آمریکا، اعضای کمیته بین المللی و اعضای تشکیلات سیاسی این سازمان و کمیته های سیاست خارجی و روابط دوجانبه در این دیدار با نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا که روز جمعه برگزار شده بود، شرکت داشتند.

در سال 2016 میلادی سازمان سوسیال دموکرات های آمریکا در بیانیه ای از دولت ونزوئلا و مردم این کشور ابراز حمایت کرد و از باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا خواست تا تحریم های اعمال شده علیه کاراکاس را لغو کند.

سازمان سوسیال دموکرات های آمریکا گفت: ما از رئیس جمهور و کنگره می خواهیم تا در این اقدامات تنونظر کنند و از تضعیف مردم ونزوئلا و دولت مشروعشان که به صورت کاملا دموکراتیک انتخاب شده است، دست بردارند.

در حال حاضر تعدادی قانون گذار سوسیال دموکرات در کنگره آمریکا حضور دارند از جمله رشیده طلیب، الکساندریا اوکازیو-کورتز، کوری بوش و جمال بومن. طلیب و اوکازیو-کورتز اعضای گروه چپ افراطی در مجلس کنندگان هستند که از اقدامات قانونی تندروانه از توافق نو سبز گرفته تا پس گرفتن بودجه اختصاص یافته به پلیس برای پرداخت غرامت ها، حمایت کرده اند.

مادورو که از سوی بسکمک به نام دیکتاتوری که یک دولت فاسد را اداره می کند، مورد انتقاد و سرزنش قرار گرفته، به سود بردن از قحطی مردم ونزوئلا، امتناع از دریافت کمک های بشردوستانه از خارج از کشور، فرو بردن جمعیت در فقر و ارتکاب جنایات حقوق بشری علیه مردم کشورش متهم شده است.

جمهوری خواهان از دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا خواسته اند تا کمپین فشار برای مسئول دانستن مادورو را از سر بگیرد. آمریکا اخیرا درخواست مادورو برای رفع تحریم ها و عادی سازی روابط دیپلماتیک را رد کرد و مدعی شد که دولت کاراکاس باید پیش از لغو تحریم ها، اقدامات سازنده ای در راستای احیای دموکراسی انجام دهد.

قانون گذاران سوسیال دموکرات هنوز آشکارا مادورو را محکوم نکرده اند. اوکازیو-کورتز در سال 2019 میلادی بحران ونزوئلا را یک موضوع پیچیده دانست و ضمن مخالفت با مداخله آمریکا طبق تهدیدی که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت مطرح کرده بود، توصیه کرد که واشنگتن با احتیاط به کاراکاس نزدیک شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دیدار سوسیال دموکرات های آمریکا با رئیس جمهور ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار سوسیال دموکرات های آمریکا با رئیس جمهور ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید