رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرد کنگره آمریکا آماده تصمیم گیری درمورد نتیجه انتخابات است

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که در صورت اختلاف نظر در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020، کنگره آماده ورود و تصمیم گیری درباره نتیجه نهایی است.

رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرد کنگره آمریکا آماده تصمیم گیری درمورد نتیجه انتخابات است

پلوسی در مصاحبه ای که رادیو ملی آمریکا (ان پی آر) با وی انجام داد، گفت: ما قانون و رجحان نقش کنگره و به ویژه مجلس کنندگان را هنگامی که مساله شمارش آرا مطرح است، درک می کنیم.

چنانچه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برنده ای تعیین نداشته باشد، در آن صورت مجلس کنندگان رئیس جمهوری بعدی را انتخاب می کند.

پلوسی گفت: ما آماده ایم، زیرا شاهد بی مسئولیتی رئیس جمهوری، بی احترامی وی به قانون اساسی، دموکراسی و درستی انتخابات بوده ایم، از اینرو برای وی آماده ایم.

تارنمای آکسیوس روز یکشنبه گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد درصورتی که نتایج انتخابات از پیشتازی وی خبر دهد، خود را در شب انتخابات پیروز معرفی کند.

وی در عین حال از برخی ایالت ها انتقاد کرد که اجازه داده اند آرا دریافتی بعد از روز انتخابات شمارش شود.

ترامپ بارها اعتبار و درستی رای گیری پستی را در مقایسه با رای گیری غیابی و حضوری زیر سوال برده است.

ستاد انتخاباتی وی و سایر جمهوریخواهان این مساله را که برخی ایالت ها امکان شمارش آرا دریافتی پس از روز انتخابات را مهیا می کنند، مورد انتقاد قرار داده اند.

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مورد گزارش آکسیوس گفت: پاسخ من این است که رئیس جمهوری قرار نیست این انتخابات را بدزدد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرد کنگره آمریکا آماده تصمیم گیری درمورد نتیجه انتخابات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرد کنگره آمریکا آماده تصمیم گیری درمورد نتیجه انتخابات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید