ربات انسان نمایی که در پزشکی و فضانوردی مهارت دارد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، ربات هوشمند موسوم به beomni 1.0 در امور مختلفی از پزشکی تا فضانوردی به انسان ها یاری می نماید، این ربات هوشمند کاربردی چند جانبه دارد.

ربات انسان نمایی که در پزشکی و فضانوردی مهارت دارد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از دیزاین بوم، beomni 1.0 یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی است که بر خلاف نسخه های پیشین خود که محدودیت هایی در ارائه خدمات داشتند، با حداقل احتیاج به انسان ها، بسیاری از خدمات را به کاربران ارائه می دهد.

این ربات را می توان نخستین سیستم رباتیک کاملا چند منظوره در دنیا دانست. ربات beomni 1.0 ساخته شده به وسیله شرکت آمریکایی فراتر از تصور، شبیه یک انسان است که سر، شانه ها، کمر، بازو ها و دست ها را نیز به طور کامل نشان می دهد.

این ربات انسان نما می تواند تا 15.88 کیلوگرم وزن در هر بازو را مانند ماهیچه های تمرین شده در باشگاه بلند کند و بعلاوه کار های ظریفی مانند مقدار گیری نمک هنگام آشپزی را انجام دهد. این ربات دارای چهار چرخ در پایه اش است و به اطراف می چرخد، حتی از میان ماسه، گل و برف عبور می نماید.

این ربات میخواهد کار از راه دور را در دنیای دیجیتال بهتر فعال کند، زیرا در ابتدا می توان از راه دور، کار هایی مانند فراوری، کشاورزی و خدمات پزشکی را راهنمایی کرد. با این حال، beomni 1.0 با هوش مصنوعی میخواهد با یادگیری کاملاً خودمختار به انسان ها یاری کند، به این معنی که عملکرد های بیشتری را می توان یکجا تکمیل کرد.

این ربات انسان نما می تواند تا 15.88 کیلوگرم وزن را در هر بازو بلند کند. این ربات، می تواند در ساخت و نگهداری تاسیسات فضایی نیز یاری کند، افزون بر این ها، یک اپراتور انسانی نیز می تواند اعمال ربات را کنترل کند و هوش مصنوعی، این ربات را قادر می سازد تا یاد بگیرد که در آینده به طور مستقل عمل کند.

منبع: انتخاب

به "ربات انسان نمایی که در پزشکی و فضانوردی مهارت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات انسان نمایی که در پزشکی و فضانوردی مهارت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید