رهبران لاکهیدمارتین که صنعت هوایی آمریکا را تغییر دادند!، عکس

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، در طول سال ها، لاکهید مارتین که در ابتدا دو لاکهید و مارتین بود، دو شرکتی که در سال 1995 با هم ادغام شدند، در پاسخ به قراردادهای متعدد با دولت ایالات متحده، هواپیمای نمادینی فراوری نموده است. این طیف از هواپیماهای ترابری تا هواپیماهای استراتژیک که در استراتوسفر پرواز می نمایند را شامل می گردد.

رهبران لاکهیدمارتین که صنعت هوایی آمریکا را تغییر دادند!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ کاتالوگ ، تا به امروز، این شرکت هواپیماهای مهمی برای نیروی هوایی ایالات متحده (USAF)، نیروی دریایی ایالات متحده (USN)، نیروی تفنگدار ویژه دریایی ایالات متحده (USMC)و حتی آژانس اطلاعات مرکزی (CIA) فراوری می نماید. در برهه ای از زمان، لاکهید هواپیماهای تجاری نیز فراوری کرد، از جمله لاکهید Lockheed Constellation و L - 1011 TriStar، یک هواپیمای دو راهرویی سه موتوره که مستقیماً با DC - 10 ساخت مک دانل داگلاس رقابت می کرد.

براساس گزارش روزیاتو، با این حال هواپیماهای نظامی محصول همیشگی بخش هوافضای این شرکت به جای مانده اند که بعضی از نمادین ترین و مهم ترین هواپیماهای نظامی در تاریخ هوانوردی رزمی را فراوری نموده است.

1- لاکهید مارتین C - 5

  • نام مستعار: گلکسی
  • پیشرفته از: CX - HLS (طرحی موقتی از نیروی هوایی ایالات متحده)
  • اولین پرواز: ژوئن 1968
  • ورود به خدمت: ژوئن 1970

لاکهید مارتین C - 5 که به وسیله لاکهید طراحی شده بود، پاسخ این شرکت به درخواست سیستم نیروی هوایی ایالات متحده برای ارائه پیشنهادات در زمینه یک سیستم لجستیک آزمایشی - سنگین باری (CX - HLS) بود که در دسامبر 1964 اعلام شد. براساس سند فرماندهی تحرک هوایی نیروی هوایی ایالات متحده، لاکهید پیشنهاد خود را در آوریل 1965 ارائه کرد و نیروی هوایی در سپتامبر همان سال این طرح را بر پیشنهاد بوئینگ در سپتامبر همان سال ارجحیت داد.

براساس گزارش نیروی هوایی ایالات متحده، در حالی که لاکهید اولین C - 5 را در سال 1970 تحویل داد، فرماندهی تحرک هوایی در سال 1989 شروع به آنالیز کوشش های نوسازی کرد. بعدها موتورهای جنرال الکتریک (GE)TF - 39 با موتورهای GE CF6 جایگزین شدند که نیروی رانش بیشتری را ارائه می دادند که منجر به چرخش تیک آف کمتری شده و قابلیت حمل بار آن را افزایش داد. آخرین نسخه از C - 5 با نام C - 5 M Super Galaxy فراوری می گردد.

2- لاکهید مارتین اف -22

  • نام مستعار: رپتور
  • سازنده: لاکهید مارتین YF - 22
  • اولین پرواز: سپتامبر 1997
  • ورود به خدمت: دسامبر 2005

لاکهید مارتین توسعه اف -22 را بعد از آن شروع کرد که پس از انتشار برنامه جنگنده تاکتیکی پیشرفته (ATF)به وسیله نیروی هوایی در دهه 1980، فراوری نسخه ای به نام YF-22 شروع شده و در نهایت با پیروزی لاکهید در این رقابت در سال 1991 به نتیجه رسید. مراسم رونمایی شش سال بعد و با اولین پرواز اف-22 در سپتامبر 1997 برگزار گشت.

براساس گزارش موزه ملی نیروی هوایی، اف -22 به وسیله سه شرکت بوئینگ (بال ها و بدنه عقب)، لاکهید مارتین (بدنه جلو و مونتاژ)و پرت اند ویتنی (موتورها)ساخته شد و این سه شرکت بین سال های 1996 تا 2011 حدود 183 فروند اف -22 تحویل دادند. در اوت 2023، یکی از مقامات لاکهید مارتین به دیفنس وان گفت که اف -22 ها تا زمانی که جنگنده نسل بعدی سلطه هوایی (NGAD) از راه برسد، در سرویس باقی خواهند ماند.

3- لاکهید مارتین U - 2

  • لقب: بانوی اژدها
  • اولین پرواز: اوت 1955
  • ورود به خدمت: ژوئیه 1956
  • پیشرفته از: CL - 282

نیروی هوایی ایالات متحده مدعی است که U - 2 A اولین پرواز خود را در اوت 1955 انجام داده و پروازهای اولیه بر فراز اتحاد جماهیر شوروی از دهه 1950 شروع شد، زمانی که U - 2 شروع به ارائه اطلاعات حیاتی در خصوص رقیب اصلی آمریکا در طول جنگ سرد کرد. این هواپیما بعلاوه مقصر شروع بحران موشکی کوبا بود زیرا انباشت تسلیحات شوروی در کوبا را فاش کرد.

نیروی هوایی تصریح نموده که از سال 1994، پنج سال پس از تحویل نهایی U - 2، بیش از 1.7 میلیارد دلار در مدرن سازی این هواپیما سرمایه گذاری شده است. به عنوان مثال، لاکهید مارتین اعلام نموده که هواپیمای U - 2 اولین پرواز خود پس از برنامه Avionics Tech Refresh (ATR) سپتامبر 2023 انجام داد.

4- لاکهید مارتین اف -35

  • نام مستعار: لایتنینگ 2
  • پیشرفته از: لاکهید مارتین X - 35
  • اولین پرواز: دسامبر 2006
  • ورود به سرویس: جولای 2015

اف -35 تازه ترین جنگنده ای است که به وسیله سه بخش ارتش ایالات متحده مورد استفاده قرار می گیرد و این هواپیما اساساً جایگزین هواپیمای اف -16 و Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II شد. این جنگنده نسل پنجم از برنامه جنگنده تهاجمی مشترک (JSF)که در سال 2001 اعلام شد، به دنیا آمد.

X - 35 لاکهید مارتین در این برنامه با بوئینگ X - 32 رقابت می کرد در حالی که بوئینگ نیز با ارائه طرحی برای برنده شدن در این قرارداد کوشش می کرد. بوئینگ دو فروند X - 32 ساخت: X - 32 A و X - 32 B که هر کدام یک هدف متفاوت را دنبال می کردند، جایی که اولی قابلیت های عمومی یک جت را نشان می داد، در حالی که دومی قابلیت های برخاست و فرود کوتاه داشت.

با این وجود، لاکهید مارتین برنده این قرارداد شد و این شرکت تا به امروز حدود 1,000 فروند اف -35 فراوری نموده است. زمانی که این شرکت اولین جنگنده اف -35 لایتنینگ 2 را به نیروی هوایی بلژیک تحویل داد، گفت که بیش از 980 جنگنده از این نوع را تا دسامبر 2023 تحویل داده است.

5- لاکهید مارتین SR - 71

  • نام مستعار: بلک برد
  • پیشرفته از : Lockheed Martin A - 12
  • اولین پرواز: دسامبر 1964
  • ورود به خدمت: ژانویه 1966

شکی نیست که SR - 71 که با نام بلک برد شناخته می گردد، یکی از مهم ترین، نمادین ترین و پیشرفته ترین هواپیماهایی است که تا به امروز برای پرواز در آسمان، چه نظامی و چه تجاری ساخته شده است. اولین پرواز این هواپیما در دسامبر 1964 رخ داد و بلک برد تنها دو سال بعد وارد خدمت شد.

در حالی که ارتباط مستقیمی با توسعه SR - 71 نداشت، U-2 باعث توسعه بلک برد شد، به ویژه اینکه U-2 همان هواپیمایی بود که به وسیله شوروی ساقط شد. به این ترتیب، لیدی برد که حالا یک ضعف آشکار داشت، باید با چیزی سریع تر و نوآورانه تر جایگزین می شد.

بنابراین A - 12 به وجود آمد که اولین پرواز خود را در آوریل 1962 انجام داد. A-12 تک سرنشینه به گونه ای طراحی شده بود که برای یک فرد اضافی، افسر سیستم های شناسایی، مناسب باشد، در حالی که سوخت بیشتری نیز حمل می کرد، در نهایت به SR - 71 تبدیل شد و بیش از دو سال بعد برای اولین بار پرواز کرد.

ویژگی های بلک برد به خوبی شناخته شده است، اما یکی از باورنکردنی ترین کارهایی که یک خلبان با SR - 71 انجام داد، در آخرین پرواز آن بود که تنها در 67 دقیقه از لس آنجلس تا واشنگتن پرواز کرد. این هواپیما پس از این پرواز برای همواره در مجموعه هوافضای اسمیتسونین پارک شد.

در مقام مقایسه، پرواز UA2411 خطوط هوایی آمریکا بین فرودگاه بین المللی لس آنجلس (LAX) و فرودگاه بین المللی دالس واشنگتن (IAD) که چند هفته قبل با بوئینگ 787 انجام شد، معمولاً حدود چهار ساعت طول می کشد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "رهبران لاکهیدمارتین که صنعت هوایی آمریکا را تغییر دادند!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبران لاکهیدمارتین که صنعت هوایی آمریکا را تغییر دادند!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید