زلزله خسارتی به بناهای تاریخی کویرات اران و بیدگل وارد نکرد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل گفت: ظهر روز گذشته، زلزله ای به قدرت 4 ریشتر بخش کویرات این شهرستان را لرزاند که خوشبختانه هیچ گونه آسیبی به بناهای تاریخی وارد نشد.

زلزله خسارتی به بناهای تاریخی کویرات اران و بیدگل وارد نکرد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، سید حسین چاکری بادی امروز 29 مردادماه با اعلام این مطلب گفت: ظهر روز سه شنبه 28 مردادماه زمین لرزه ای با مرکزیت ابوزیدآباد، در عمق 15 کیلومتری زمین و به بزرگی 4 ریشتر به وقوع پیوست.

او اضافه نمود: با توجه به وقوع زلزله در شهر ابوزیدآباد و اهمیت آثار و بناهای تاریخی این شهر، کارشناسان میراث فرهنگی و عوامل یگان حفاظت این اداره با قید فوریت به پایش و آنالیز ابنیه تاریخی پرداختند که در این آنالیز ها معین شد، خوشبختانه هیچ آسیبی به بناهای تاریخی شهر ابوزیدآباد بخش کویرات وارد نشده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل تأکید کرد: از جمله بناهای شاخص این منطقه که از اهمیت فراوانی برخوردار است می توان به کاروانسرای عباسی، مجموعه خواجه، آب انبار گز، خانه مرتضوی، میدان قندی، کاروانسرای پائین حسین آباد و قلعه کرشاهی اشاره نمود.

منبع: میراث آریا

به "زلزله خسارتی به بناهای تاریخی کویرات اران و بیدگل وارد نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله خسارتی به بناهای تاریخی کویرات اران و بیدگل وارد نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید