سد اکباتان 12 درصد آب دارد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، از ابتدای سال آبی جاری تا کنون به طور میانگین نزدیک به 190 میلیمتر بارش در استان همدان ثبت شده است که این مقدار کمتر از مدت مشابه سال گذشته است و در مقایسه با بلند مدت حدود 27 میلیمتر کاهش را نشان می دهد.

سد اکباتان 12 درصد آب دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: حجم ذخیره آب در سد اکباتان به چهار میلیون و 100 هزار متر مکعب رسیده که معادل 12 درصد ظرفیت این سد است.

محمد ضروری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: سال جاری در سومین سال خشکسالی پیاپی به سر می بریم و هم اینک 88 درصد از گنجایش مخزن سد اکباتان خالی است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و 300 لیتر در ثانیه آب به وسیله رودخانه بالادست وارد مخزن سد اکباتان می گردد.

ضروری توضیح داد: از ابتدای سال آبی جاری تا کنون به طور میانگین نزدیک به 190 میلیمتر بارش در استان همدان ثبت شده است که این مقدار کمتر از مدت مشابه سال گذشته است و در مقایسه با بلند مدت حدود 27 میلیمتر کاهش را نشان می دهد.

وی اعلام کرد: طی 2 سال گذشته آورد رودخانه ها بالادست سد اکباتان از سالانه 51 میلیون متر مکعب به سالانه 22 تا 19 میلیون متر مکعب کاهش یافت که همین موضوع موجب ایجاد بحران آب در شهر همدان شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان اضافه کرد: در سال 1402 با توجه به تکمیل پروژه آبرسانی بلند مدت به همدان مشکل تامین آب برای شهروندان نخواهیم داشت و آب مورد احتیاج شهر تامین می گردد.

وی تاکید: آب مورد احتیاج مردم همدان به وسیله سد اکباتان، سد آبشینه، رودخانه های سطحی، چاه های دشت همدان - بهار و خط انتقال از سد تالوار تامین می گردد اما با این وجود برای پیشگیری از کم آبی باید مصرف بهینه نیز در دستور کار قرار گیرد.

منبع: عصر ایران

به "سد اکباتان 12 درصد آب دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد اکباتان 12 درصد آب دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید