شن های تصفیه شده درمان نو چاقی مفرط!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ به نقل از نیواطلس، محققان برای مقابله با توسعه چاقی مفرط در پی ابزارهای نو هستند و در این اواخر یک کاندیدا از توده ای از شن های تصفیه شده ظهور نموده است.

شن های تصفیه شده درمان نو چاقی مفرط!

به همین دلیل یک تحقیق نشان می دهد ذرات سیلیکا ساخته شده از این ماده می تواند از فعالسازی آنزیمی جلوگیری کند و چربی و شکر دریافت بدن را کاهش دهد و از سوی دیگر این ماده طراحی ایده آلی دارد که تاثیرات ضد چاقی آن کاملاً معین است.

محققان دانشگاه استرالیا این پژوهش را انجام داده اند که براساس تحقیقات پیشین درباره چگونگی مهندسی ذرات سیلیکا جهت تاثیرگذاری روی دریافت انرژی بد از غذاهای پر چربی اجرا شده بود.

تحقیقات پیشین نشان داده بود ذرات متخلخل سیلیکا هنگامیکه به رژیم غذایی موش های چاق اضافه نموده می شوند، وزن آنها را کاهش می دهند و بعلاوه می توان آن را به غذاهای مردان نیز اضافه نمود. یک تحقیق در 2020 میلادی نیز برترین شکل و مقدار این ذرات برای القای تاثیرات ضد چاقی را نشان داد.

پل جویس محقق ارشد پژوهش می گوید: سیلیکای متخلخل برای قابلیت های ضد چاقی خود با توجهات زیادی روبرو شده و آزمایش آن روی انسان ها نیز نشان می دهد یک روش درمانی ایمن است. با این وجود شیوه عملکرد آن تا به امروز برای محققان معین نشده است. تحقیقات ما نشان داده چگونه سیلیکای متخلخل با فعالیت در احشا تاثیر ضدچاقی را ترویج می نماید تا هضم و جذب چربی و کربوهیدرات را کاهش دهد. از آن مهم تر پیش بینی می گردد این مکانیسم ساده بدون عوارض مخرب بر کاهش وزن تاثیر مثبتی داشته باشد.

قبلاً معین نبود ذرات متخلخل سیلیکا دقیقاً چگونه در متابولیسم دخالت می نمایند اما محققان پیش از این معتقد بودند علت این امر تاثیر بعضی آنزیم های هضم غذا است. جویس و همکارانش برای آنالیز این ایده، یک مدل هضم پیشرفته طراحی کردند که به آنها یاری کرد هضم چربی و کربوهیدرات بعد از وعده غذایی چرب و پر کربوهیدرات را رصد نمایند.

این آزمایش ها نشان داد ذرات سیلیکا که از شن تصفیه شده ساخته شده اند، با کاهش فعالیت یک آنزیم هضم به نام α-Amylas و لیپاز کبدی در راستا گوارشی فعالیت می نمایند. محققان مانند تحقیقات پیشین متوجه شدند این تاثیرات به شدت به مقدار سوراخ ها و مقدار خود ذرات بستگی دارد. محققان با آزمایش چند نوع ذره مختلف سیلیکا متوجه شدند ذراتی با سوراخ های 6تا 10 نانومتر برترین نتایج را دارند.

جویس در این باره می گوید: این تحقیق پارامترهایی برای سیلیکا متخلخل برای تاثیرگذاری در فرایند ضد چاقی تعریف کرد. گام بعدی تایید این یافته ها با یاری مدل های حیوانی چاقی مفرط است تا بتوان هرگونه تغییرات برای بهبود شرایط ضد چاقی را معین کرد. چاقی مرط یک بیماری کاملاً قابل پیشگیری است.

تحقیق مذکور در ژورنال فارماسوتیکس منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شن های تصفیه شده درمان نو چاقی مفرط!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شن های تصفیه شده درمان نو چاقی مفرط!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید