5 ماده غذایی سالم که شما را سیر نگه می دارند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، با یاری مواد غذایی زیر، اصلاً متوجه گرسنگی نخواهید شد و می توانید به راحتی رژیم لاغری خود را به خاتمه برسانید.

5 ماده غذایی سالم که شما را سیر نگه می دارند

1. بلغور جو دوسر

اگر روز خود را با یک کاسه بلغور جو دوسر شروع کنید، تا یک ساعت پس از صرف این ماده غذایی، احساس گرسنگی نخواهید کرد. بلغور جو دوسر دارای ترکیبی از فیبرهای قابل حل در آب و غیرقابل حل در آب است که نه تنها برای سلامت قلب مفید است؛ بلکه به شما یاری می نماید تا بر حس گرسنگی غلبه کنید.

تحقیقاتی که تأثیر بلغور جو دوسر و کرن فلکس را بر روی حس سیری و گرسنگی آنالیز کردند، نشان دادند شرکت نمایندگان چاق پس از خوردن بلغور جو دوسر احساس رضایت بیشتری داشتند و در وعده ناهار، کمتر غذا خورده اند.

به بلغور جو دوسر، آب، شیر بدون چربی، شیر سویای وانیلی یا شیر بادام اضافه کنید تا یک صبحانه لذت بخش داشته باشید.

2. ماست چکیده

ماست چکیده یک ماده غذایی عالی است. پروتئین این نوع ماست زیاد است و باعث می گردد احساس سیری داشته باشید. بعلاوه ماست چکیده منبع کلسیم و ویتامین D است. علاوه بر این، ماست چکیده می تواند یک میان وعده خوب و سالم باشد. اگر می خواهید از ماست های چکیده طعم دار استفاده کنید، از نوعی استفاده کنید که دارای شکر افزوده نیست. پیشنهاد می کنیم از ماست چکیده ساده استفاده کنید و خودتان میوه تازه، دانه کتان و در صورت تمایل کمی عسل به آن اضافه نمایید.

3. آووکادو

مزه آووکادو فوق العاده خوب است و می تواند چاشنی غذای شما باشد. آووکادو منبعی غنی از مواد مغذی سالم از جمله چربی های تک سیر نشده، فیبر، ویتامین E و پتاسیم است و شما را سیر نگه می دارد. تحقیقات دانشگاه Loma Linda نشان داد افرادی که به همراه وعده ناهار نصف یک آووکادوی تازه خورده بودند، رضایت بیشتری داشتند و پس از غذا، کمتر حس گرسنگی داشتند.

پس این بار به هنگام تصمیم گیری برای ناهار، کمی آووکادو نیز به فهرست خود اضافه کنید.

4. انواع عدس

انواع عدس دارای مقدار زیادی مواد مغذی هستند که به شما حس سیری می دهند. این مواد غذایی سرشار از فیبر قابل حل در آب و پروتئین هستند. این مواد غذایی برای گیاهخواران گزینه مناسبی برای جایگزینی پروتئین حیوانی محسوب می شوند. بعلاوه این مواد منبع خوبی از آهن، منیزیم، پتاسیم و فولیک اسید هستند. این مواد غذایی به کاهش کلسترول بد و تری گلیسیرید یاری می نمایند.

5. بادام

آیا به یک میان وعده میان ناهار و شام احتیاج دارید که سالم نیز باشد؟ یک مشت بادام بخورید. پروتئین، فیبر و چربی این مغز به شما یاری می نماید مدت بیشتری سیر بمانید و در کل روز کمتر غذا بخورید. تحقیقات نشان دادند، مصرف بادام در رژیم غذایی از افزایش وزن جلوگیری نموده و باعث کاهش وزن می گردد. علاوه بر این، بادام احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

منبع: فوت و فن

به "5 ماده غذایی سالم که شما را سیر نگه می دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ماده غذایی سالم که شما را سیر نگه می دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید