10 ماده غذایی سالم

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، اصطلاحی وجود دارد که می گوید شما چیزی هستید که می خورید. اگر می خواهید نحیف و باریک اندام باشید، بایستی همیشه از مواد غذایی سالم و ماهیچه ساز بهره ببرید. نکته مهم برای دستیابی به این هدف، استفاده از وعده ها و میان وعده های سرشار از پروتئین است که شکر و سدیم کمی دارند. با این حال، باید توجه داشته باشید که آب موردنیاز بدن را نیز تأمین کنید و مواد غذایی مصرف نمایید که حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی هستند که به عملکرد حداکثری ماهیچه ها یاری می نمایند. این مواد مغذی عبارتند از چربی های امگا 3، فسفر، پتاسیم و گلرنگ هایی که طبق تحقیقات اجرا شده، به بهبود آسیب های ماهیچه ای یاری می نمایند.

10 ماده غذایی سالم

در ادامه به 10 ماده غذایی سالم اشاره خواهیم کرد که بایستی به لیست خرید خود اضافه نمایید.

  1. ماهی سالمون: 3 اونس ماهی سالمون حاوی 120 کالری، 17 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است. بعلاوه این ماهی حدود 45 درصد از ویتامین ب 12 موردنیاز روزانه را تأمین می نماید.
  2. ماست چکیده: این نوع ماست بیش از دو برابر ماست های دیگر پروتئین دارد، 38 درصد سدیمش کمتر است و 40 درصد شکر کمتری دارد.
  3. گوشت لخم گاو: تنها 10 درصد یا کمتر چربی های اشباع شده و چربی کل رژیم های غذایی از این نوع گوشت به دست می آید.
  4. کلم قرمز: این نوع کلم که 90 درصد آن را آب تشکیل داده، به تأمین آب بدن یاری می نماید و حاوی گلرنگ های فتوکمیکالی است که ضدالتهاب محسوب می گردد. بعلاوه کلم قرمز یک آنتی اکسیدان قوی است که با سرطان و بیماری های قلبی مقابله می نماید.
  5. تخم مرغ: تخم مرغ را به صورت کامل مصرف کنید. یک عدد تخم مرغ بزرگ حاوی 3.6 گرم پروتئین در سفیده و 2.7 گرم پروتئین در زرده است. بعلاوه زرده تخم مرغ دارای چربی های امگا 3 است که به کاهش التهاب یاری می نماید و با استفاده از ریبوفلاوین در تبدیل کربوهیدرات ها و چربی ها به انرژی مؤثر است.
  6. انواع توت: انواع مختلف توت دارای گلرنگ های آنتی اکسیدانی بسیار قوی هستند و ضدالتهاب محسوب می شوند. بعلاوه اندازه ویتامین سی توت ها بسیار زیاد است و به علت برخورداری از اندازه زیادی آب، به تأمین آب موردنیاز بدن یاری می نماید.
  7. حموس: خوراک خمیرمانندی است که از نخود پخته، کوبیده و سیر تهیه می گردد. این خوراکی حاوی اندازه مناسبی کربوهیدرات و پروتئین است. بعلاوه حموس به فراوری سلول های قرمز خون یاری می نماید. حموس حاوی مواد معدنی مختلفی از جمله فسفر، پتاسیم و آهن است.
  8. آب آلبالو: آب آلبالو به کاهش ضعف و درد ماهیچه ها پس از دویدن طولانی یا ورزش سنگین یاری می نماید.
  9. آب خنک: زمانی که ورزش می کنید، حتماً باید آب موردنیاز بدن را تأمین نمایید.
  10. شیرکاکائو: شیرکاکائوی کم چرب به بهبود ماهیچه های ورزشکاران یاری می نماید. یک فنجان شیر کاکائوی کم چرب، 23 گرم کربوهیدرات و 8 گرم پروتئین دارد.
منبع: فوت و فن

به "10 ماده غذایی سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ماده غذایی سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید