عزم جدی وزارت ارتباطات برای فراوری تجهیزات مخابرات نوری و توسعه اینترنت

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه توسعه فیبرنوری در سراسر کشور، از برنامه ریزی برای فراوری انواع تجهیزات مخابرات نوری اطلاع داد و گفت: در حال حاضر در بعضی از بخش های این صنعت، تجهیزات فراوری داخل علاوه بر اینکه احتیاج کشور را تامین می نمایند به کشورهای دیگر هم صادر می شوند.

عزم جدی وزارت ارتباطات برای فراوری تجهیزات مخابرات نوری و توسعه اینترنت

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ کاتالوگ از برنامه ریزی برای فراوری انواع تجهیزات مخابرات نوری در کشور اطلاع داد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به برنامه های دولت و وزارت ارتباطات برای توسعه سراسری فیبرنوری در کشور، شرایط فراوری و واردات تجهیزات در مخابرات نوری در کشور چگونه است؟ گفت: در حال حاضر تجهیزات پسیو فیبر نوری در کشور فراوری شده است و در بخش تجهیزات فعال یا اکتیو هم بخش قابل توجهی از تجهیزات مورد احتیاج در کشور فراوری می گردد.

زارع پور ادامه داد: اما با وجود فراوری بخشی از تجهیزات اکتیو مخابرات نوری در کشور، هنوز احتیاج به واردات در این حوزه وجود دارد و در حال حاضر بخشی از تجهیزات به وسیله واردات تبدیل می گردد. زیرا به علت اینکه تا به امروز در این بخش در کشور بازار وجود نداشته است فراورینمایندگان به سمت فراوری این تجهیزات نرفته اند.

در بازار تجهیزات پسیو صنعت مخابرات فراوریگنندکان باسابقه ای در کشور وجود دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه نمود: در کوشش هستیم که برای رونق فراوری در این بخش به شرکت های فعال این حوزه یاری کنیم که با انجام تحقیقات مرتبط بتوانند این تجهیزات را هم فراوری داخل نمایند.

وی تاکید نمود: در حال حاضر هم حتی بعضی از تجهیزات فراوری داخل در صنعت مخابرات نوری در حال صادرات به کشورهای دیگر است؛ یعنی شرکت های داخلی علاوه بر اینکه با محصولات بومی احتیاج کشور در این زمینه را تامین می نمایند و به کالای خارجی احتیاج نداریم، به بازارهای خارجی هم محصول می فرستند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "عزم جدی وزارت ارتباطات برای فراوری تجهیزات مخابرات نوری و توسعه اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم جدی وزارت ارتباطات برای فراوری تجهیزات مخابرات نوری و توسعه اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید