فروش این آیفون در فرانسه ممنوع شد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، زومیت نوشت: فرانسه می گوید سطح تشعشعات آیفون 12 اپل بیشتر از حد معمول است و به همین دلیل فعلا فروش این گوشی متوقف می شود.

فروش این آیفون در فرانسه ممنوع شد

وزیر اقتصاد دیجیتال فرانسه در مصاحبه با روزنامه پاریزین می گوید که اپل باید فروش آیفون 12 را در این کشور متوقف کند. فرانسه ادعا کرده که سطح تشعشعات آیفون 12 فراتر از حد معمول است.

مؤسسه ANFR که نهاد ناظر بر تشعشعات کشور فرانسه محسوب می شود، اپل را از ممنوعیت فروش آیفون 12 مطلع کرده است. بررسی های این مؤسسه نشان می دهد نرخ جذب خاص (SAR) آیفون 12 کمی بالاتر از آن چیزی است که قانون مشخص کرده.

اپل به درخواست رویترز برای شفاف سازی درباره تصمیم فرانسه پاسخ نداده است. این شرکت شب گذشته گوشی های سری آیفون 15 را رونمایی کرد.

وزیر اقتصاد دیجیتال فرانسه می گوید که اپل می تواند با به روزرسانی نرم افزاری، مشکل تشعشعات آیفون 12 را حل نماید. اپل فروش آیفون 12 را در سال 2020 شروع کرد. امروزه هیچ مدلی از آیفون 12 در فروشگاه آنلاین اپل فروخته نمی شود؛ اما این گوشی همچنان در کانال های غیررسمی فروش حضور دارد. قیمت گوشی آیفون 12 کمتر از قیمت گوشی آیفون 15 است.

فرانسه گفته است که اگر اپل تا دو هفته آینده مشکل را برطرف نکند، تمامی دستگاه های آیفون 12 در بازار جمع آوری خواهند شد. بالابودن نرخ SAR آیفون 12 احتمال ابتلای کاربران این گوشی به برخی از انواع سرطان را افزایش می دهد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "فروش این آیفون در فرانسه ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش این آیفون در فرانسه ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید