مجلس از واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی تفحص می کند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی موافقت کردند.

مجلس از واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی تفحص می کند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی موافقت کردند.

سید مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره این تحقیق و تفحص، گفت: جمعی از نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پرابهام و شبهه برانگیز هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی توسط وزارت نفت و سازمان خصوصی سازی بودند که کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با آن موافقت کرد.

جلال محمودزاده نیز به عنوان یکی از متقاضیان این تحقیق و تفحص، گفت: اواخر مجلس دهم جمعی از نمایندگان به دنبال تحقیق و تفحص از این واگذاری پرابهام بودند اما برخی از دولتمردان از نماینده متقاضی تحقیق و تفحص شکایت کردند.

وی درباره علت تقاضا برای این تحقیق و تفحص، افزود: در واگذاری پتروشیمی باختر تشریفات واگذاری لحاظ نشده است و این پتروشیمی میلیاردها تومان بدهکار است و به شکلی عجیب واگذار شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی شرح داد: سال 88 و یک سال پس از انتصاب فردی در این پتروشیمی، این واگذاری انجام شد و از سوی دیگر 40 درصد از سهام هلدینگ پتروشیمی باختر به مزایده گذاشته شد.

محمودزاده افزود: برادران نجفی که نامشان در پرونده طبری هم مطرح شده است، برنده این مزایده شدند و نکته قابل توجه در این میان آن است که افراد 30 درصد از مبلغ را به صورت نقد و 70 درصد را به صورت اقساط پرداخت کردند و به عبارت بهتر صرفاً با 30 میلیارد تومان، 40 درصد سهام پتروشیمی باختر را خریداری کردند.

وی با بیان اینکه در عرض یک سال ارزش این سهام به 4 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، گفت: علت اصلی تقاضای ما برای تحقیق و تفحص آن است که چرا هلدینگ پتروشیمی باختر مراحل کارشناسی را برای واگذاری طی نکرد و مرحله کشف قیمت هم طی نشده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس تأکید کرد: مجلس انقلابی اجازه نمی دهد که بیت المال و حقوق مردم تضییع شود و در این تحقیق و تفحص ما به دنبال آن هستیم که آیا برادران نجفی که این هلدینگ را خریداری کرده اند از طرف طبری حمایت می شدند یا خیر.

منبع: جام جم آنلاین

به "مجلس از واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی تفحص می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس از واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی تفحص می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید