معرفی شبکه شهر های خلاق فرهنگ و هنر مجازی با حضور وزیر ارشاد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، آیین معرفی اولین دوره شبکه شهر های خلاق فرهنگ و هنر مجازی روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

معرفی شبکه شهر های خلاق فرهنگ و هنر مجازی با حضور وزیر ارشاد

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ کاتالوگ، آیین معرفی اولین دوره شبکه شهر های خلاق فرهنگ و هنر به صورت مجازی و با حضور سید عباس صالحی و معاونان وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و مدیران نهاد ها و سازمان های همکار، ساعت 14:30 روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

شبکه شهر های خلاق فرهنگ و هنر در هفت حوزه ادبیات، موسیقی، صنایع دستی و سنتی، مدولباس، سینما، هنر های تجسمی و هنر های نمایشی تشکیل می شود. در 2 حوزه چاپ و بسته بندی و رسانه و مطبوعات به دلیل به حد نصاب نرسیدن شهر ها در مرحله پایانی به عنوان شهر های شایسته پیوستن به شبکه شهر های خلاق فرهنگ و هنر معرفی می شوند.

ابراهیم حیدری دبیر اجرایی طرح شبکه شهر های خلاق فرهنگ و هنر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و همچنین در نظر دریافت سلامت همکاران، برگزاری این مراسم با محدودیت تعداد حاضران و به صورت مجازی و از درگاه اسکای روم پخش خواهد شد.

به گفته وی دراین رویداد 367 شهر از 31 استان کشور برنامه های خود را به دبیرخانه ارسال کردند و بیش از 9 هزار و 600 ساعت کارگاه آموزشی در مراکز استان های سراسر کشور با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ها و انجمن های هنری و فرهنگی برگزار شده است. پس از چند مرحله ارزیابی تعداد 143 شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در مرحله نهایی نیز 60 شهر توانستند امتیاز حضور در اولین دوره شبکه شهر های خلاق فرهنگ و هنر را به دست آورند.

شبکه شهر های خلاق فرهنگ و هنر از بین شهر هایی که بر اساس فراخوان، طرح و برنامه خود را به دبیرخانه فرستادند و پس از مراحل ارزیابی انتخاب شدند.

شبکه شهر های خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت های فرهنگی و هنری در شهر ها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه هایی برای تعریف همکاری ها و برنامه های مشترک میان آن ها است.

اولین دوره شبکه شهر های خلاق فرهنگ و هنر با موضوع معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین با مشارکت نهاد ها و دستگاه های فعال فرهنگی و هنری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری های کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیسیون ملی یونسکو اجرا شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "معرفی شبکه شهر های خلاق فرهنگ و هنر مجازی با حضور وزیر ارشاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شبکه شهر های خلاق فرهنگ و هنر مجازی با حضور وزیر ارشاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید