نماینده آلبرتا :بعضی دریافت کنندگان یاری اقتصادی 2000 دلاری،پول مفت را خرج اسنک و مواد مخدر کردند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، اگر اهل موسیقی آلترناتیو باشید ، حتما یکی از آهنگهای گروه برنیکد لیدیز در دهه 1990 را بخاطر دارید که می گوید اگر 2 هزار دلار داشتم برای خودم چیزیز(ورژن ادویه دار چیتوز) می خریدم.

نماینده آلبرتا :بعضی دریافت کنندگان یاری اقتصادی 2000 دلاری،پول مفت را خرج اسنک و مواد مخدر کردند

حالا در ویدیویی که اخیرا در رسانه های اجتماعی منتشر شده ، نماینده آلبرتا می گوید برخی ها پول برنامه یاری اقتصادی اضطراری کانادا (CERB) خود را با الگوبرداری از شعر این آهنگ خرج می نمایند!!

شین گتسون نماینده سن آن-پارکلند در حزب محافظه کار متحد در این کلیپ کوتاه می گوید دریافت نمایندگان CERB نمی خواهند کار نمایند چون وابسته به این پول بادآورده شده اند و آن را خرج مواد مخدر، تماشای کارتون و چیزیز می نمایند.

گتسون گفت: کارفرمایان دیگر نمی توانند افراد را استخدام نمایند چون آن ها پول خیلی بیشتری از CERB در می آورند، چیزیز می خورند و کارتون تماشا می نمایند.

گتسون همچنین گفت CERB باعث استفاده بیشتر از مواد مخدر و مسائل اعتیاد شده است.

او گفت: ناگهان با عده زیادی روبرو هستیم که تمام این پول اضافی را دریافت نموده و میزان مصرف آن ها به اوج رسیده است. و بعدش چی؟ این پول بی ارزش تمام می گردد.

با وجود اینکه مرگ به خاطر مواد مخدر در ماه های اخیر به خاطر پاندمی کووید-19 بالا رفته، هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ارتباط مستقیمی بین این مسئله و CERB وجود دارد.

با استناد به مرکز آمار کانادا، بیش از یک میلیون آلبرتایی طی شش ماه اخیر برای دریافت CERB ثبت نام نموده و آن را گرفته اند. در آوریل و مه سال جاری، نرخ بیکاری استان به 15.5 درصد رسید.

افرادی که کمتر از هزار دلار در ماه درآمد داشتند صلاحیت دریافت یک پرداخت ماهانه 2 هزار دلاری را به مدت چهار ماه به دست آوردند. این برنامه این هفته به اتمام می رسد و افرادی که صلاحیت دریافت آن را داشتند می توانند به نوع جدیدی از بیمه بیکاری و چند برنامه دیگر منتقل شوند.

ویدیوی صحبت های گتسون نخستین بار توسط ریچل نوتلی رهبر حزب دموکرات نو آلبرتا به اشتراک گذاشته شد. حزب او از گتسون و نخست وزیر جیسون کِنی خواسته به خاطر این صحبت ها معذرت خواهی نمایند.

کریستینا گری منتقد نیروی کار حزب دموکرات نو این صحبت ها را کاملا زننده خواند.

گری در بیانیه ای که سه شنبه منتشر کرد، گفت: کاملا زننده است که یک نماینده حزب محافظه کار متحد چنین بیانات بی پایه و آسیب زننده ای درباره افراد سخت کوش آلبرتا داشته باشد که طی یک پاندمی جهانی مجبور شده اند از حمایت اضطراری دولتی استفاده نمایند.

هدر سوییت منتقد دموکرات نو برای اعتیاد و سلامت روان گفت این صحبت ها مخصوصا بدون اطلاع از حقایق استفاده از مواد مخدر در استان مطرح شده اند.

او گفت: اینکه یک نماینده بخواهد عملا درباره اعتیاد در این دوران شوخی کند غیرقابل قبول است. این نمایانگر عدم شفقتی است که این دولت بارها در ارتباط با رسیدگی به سلامت روان و اعتیاد در این استان نشان داده است.

مت وولف مدیر دیدگاه های کِنی از این ویدیو دفاع کرد.

او در توییتر نوشت: هیچ کدام از این ها به این معنی نیست که CERB نباید راه می افتاد. این برنامه برای میلیون ها کانادایی ها نجات بخش بوده است، اما زیر سوال بردن اثرات منفی آن هم در اندکی از موارد، اشتباه نیست.

منبع: ایرونی ها

به "نماینده آلبرتا :بعضی دریافت کنندگان یاری اقتصادی 2000 دلاری،پول مفت را خرج اسنک و مواد مخدر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده آلبرتا :بعضی دریافت کنندگان یاری اقتصادی 2000 دلاری،پول مفت را خرج اسنک و مواد مخدر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید