نوری: مدیر مدرسه در حوادث تصمیمات هزینه زا نگیرد ، این 2 اصل در انتخاب مدیران مدارس لحاظ گردد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیر مدرسه در حوادث و اتفاقات تصمیم های ناگهانی و بعضاً عجولانه ای که ممکن است هزینه زا باشد، نگیرد.

نوری: مدیر مدرسه در حوادث تصمیمات هزینه زا نگیرد ، این 2 اصل در انتخاب مدیران مدارس لحاظ گردد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور اظهار کرد: رئیس جمهور برای نخستین بار در وزارت آموزش وپرورش حضور یافت و 19 راهبرد و تکلیف را برای آموزش وپرورش ابلاغ کردند.

وی با اشاره به تصویب آیین نامه حمایت از فراوری دانش بنیان و اشتغال آفرین در هیئت دولت گفت: این آیین نامه در حوزه های استعدادیابی، توسعه و پیشرفت هنرستان ها می تواند بسیار مفید باشد و به طور جداگانه برای آموزش و پرورش تصویب شده است، البته در آیین نامه سایر وزارتخانه ها، بندهای مربوط به آموزش وپرورش لحاظ شده است.

بیشتر بخوانید:

  • نظر وزیر آموزش و پرورش درباره جلوگیری مدارس از ورود موبایل دانش آموزان | ورود کدام وسایل به مدرسه ممنوع است؟
  • نوری: دانش آموزان به طور طبیعی گاهی انتقاداتی دارند | باید در هر شرایطی جوابگوی تمام سؤالات و شبهات دانش آموزان باشیم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موفقیت های دانش آموزان ایرانی در عرصه های علمی، فرهنگی و ورزشی اظهار کرد: به انتشار اخبار خوب و مثبت در جامعه احتیاج داریم و موفقیت های دانش آموزان ایرانی می تواند امید را به جامعه تزریق کند.

تغذیه رایگان دانش آموزان منطقه ها کم برخوردار در حال اجرا است/ مدرسه تلویزیونی ایران رونمایی شد

وی با اشاره به سایر فعالیت هایی که در وزارت آموزش وپرورش انجام می گردد، اظهار کرد: تغذیه رایگان دانش آموزان منطقه ها کم برخوردار در حال اجرا است، بعلاوه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش و یادگیری در اکوسیستم تازه اتفاق های خوبی افتاده است بعلاوه مدرسه تلویزیونی ایران طی روزهای گذشته رونمایی شد و این مدرسه از پایه اول ابتدایی تا سرانجام دوره متوسطه اول دروس را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد بعلاوه مدرسه کنکور نیز در آینده راه اندازی می گردد.

2 اصل در انتخاب مدیران مدارس لحاظ گردد

نوری توضیح داد: اخلاق و معنویت نباید در جامعه از بین برود. بر همین اساس برای انتخاب مدیران مدارس دو اصل لحاظ گردد؛ نخست، مدیر مدرسه بتواند با مردم و جامعه ارتباط برقرار کند و دوم اینکه انسان شکیبا و دارای سعه صدر باشد و در حوادث و اتفاقات تصمیم های ناگهانی و بعضاً عجولانه ای که ممکن است هزینه زا باشد، نگیرد و به اخلاق و معنویت، تعهد داشته باشند.

شیوه مصاحبه با بچه ها و نوجوانان را باید یاد بگیریم

نوری توضیح داد: شیوه مصاحبه با بچه ها و نوجوانان را باید یاد بگیریم و استفاده از شیوه تجویزی برای ارتباط و گفت وگو با بچه ها و نوجوانان مناسب نیست.

نبود فلسفه و سیاست مدون و مورد توافق در دهه 70 نابسامانی هایی ایجاد کرد

وی گفت: نظام تعلیم و تربیت در کشور باید فلسفه و سیاست مدون و مورد توافق داشته باشد و عدم این فلسفه و سیاست در دهه 70 نابسامانی هایی را ایجاد کرد که دگرگونی تربیتی خزنده و خاموشی ایجاد کرد. این موضوع منجر به نگاهی مبتنی بر لیبرالیسم و انسان گرایی در نظام تعلیم و تربیت کشور شد که منجر به کالایی شدن انسان و آزاد شدن دولت از هزینه های تربیتی شد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: نتایج این سیاست ها منجر به تضعیف مدارس دولتی، قطبی سازی مدارس، آموزش صرف، تربیت زدایی، دین زدایی از لایه معنایی جامعه و محدود کردن آن به سطح نمایشی شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "نوری: مدیر مدرسه در حوادث تصمیمات هزینه زا نگیرد ، این 2 اصل در انتخاب مدیران مدارس لحاظ گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوری: مدیر مدرسه در حوادث تصمیمات هزینه زا نگیرد ، این 2 اصل در انتخاب مدیران مدارس لحاظ گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید