نوکیا G400 5G نمایشگر 120 هرتزی و باتری 5000 میلی آمپری خواهد داشت

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، نوکیا G400 5G که یکی از مورد انتظارترین گوشی های مالی نوکیا به شمار میرود به تازگی با نمایشگر 120 هرتزی، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و دوربین سه گانه در فهرست FCC دیده شد.

نوکیا G400 5G نمایشگر 120 هرتزی و باتری 5000 میلی آمپری خواهد داشت

در ماه ژانویه سال جاری بود که HMD، صاحب برند نوکیا تصمیم گرفت از پنج گوشی نو خود رونمایی کند. این گوشی ها شامل G400 5G، نسخه 4G نوکیا C100، نوکیا C200 و G100 بودند. بعلاوه یک گوشی نوکیا 2760 به شکل تاشوی قدیمی هم در این بین وجود داشت.

این گوشی ها در جریان نمایشگر CES 2022 در لاس وگاس رونمایی شدند اما تا به امروز اطلاعات زیادی از آن ها منتشر نشده است. به نوعی می توان گفت HMD یکی از بی برنامه ترین شرکت های تاریخ فناوری است که اصلا معین نیست چه هدفی از فراوری گوشی های هوشمند دارد. با این حال به تازگی توانستیم نوکیا G400 را در FCC مشاهده کنیم و از معینات فنی آن تا حدودی مطلع شویم.

این گوشی که گفته می گردد 240 دلار هم قیمت خواهد داشت، همانطور که از نامش پیداست از فناوری 5G پشتیبانی می نماید و در واقع باید گفت تنها گوشی 5G از بین آن 4 مدل است. نمایشگر این گوشی 6.5 اینچی از نوع LCD است و رفرش ریت آن هم به 120 هرتز می رسد. بدین ترتیب G400 نخستین گوشی شرکت فنلاندی لقب می گیرد که از نمایشگری با این مقدار رفرش ریت بهره خواهد برد.

نماینده مورد انتظار نوکیا قرار است با اندروید 12 به عنوان سیستم عامل پیش فرض راهی بازار گردد و به احتمال بسیار فراوان، حداقل دو سال هم از لحاظ نرم افزاری از سوی شرکت پشتیبانی خواهد شد. بهره مندی از 6 گیگابایت حافظه رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی و به احتمال بسیار زیاد، تراشه نسبتا خوب اسنپدراگون 480 هم از سایر معینات فنی این محصول به شمار میرود که آن را به یک مالی بسیار خوب تبدیل می نماید.

اسنپدراگون 480 مبتنی بر لیتوگرافی 8 نانومتری است و از هشت هسته بهره می برد. ترتیب قرارگیری این هسته ها، 2+6 است که دو مورد نخست را هسته هایی از نوع Cortex-A76 با فرکانس 2 گیگاهرتز و شش مورد بعدی را هسته هایی از نوع Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز تشکیل می دهند.

علاوه بر این ها، در کنار پردازنده نسبتا کم مصرف 8 نانومتری و بعلاوه بهره مندی از یک باتری پرظرفیت 4900 میلی آمپر ساعتی (5000 میلی آمپری)، انتظار می رود عملکرد G400 در نگه داری شارژ هم واقعا عالی باشد.

به لطف لیست FCC، بعلاوه متوجه شدیم گوشی نوکیا G400 5G روی پنل پشتی خود از سه دوربین بهره خواهد برد که شامل اصلی 48 مگاپیکسلی، فوق عریض 5 مگاپیکسلی و سنجش عمق 2 مگاپیکسلی می شوند. دوربین سلفی هم که به صورت V شکل روی نمایشگر تعبیه شده، سنسوری به بزرگی 16 مگاپیکسل دارد.

اگر از زمان رونمایی این گوشی ها تا به امروز منتظر هستید تا راهی بازار شوند، باید بگوییم ظاهرا باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانید. اینطور که به نظر می رسد، HMD میخواهد در ماه نوامبر از این گوشی ها رونمایی کند. یعنی محصولی که در ماه نخست سال جاری رونمایی شد، یک ماه مانده به سرانجام همان سال قرار است برای فروش در دسترس قرار بگیرد. اتفاق عجیبی که قطعا نمی تواند برای نوکیا و نام این شرکت مناسب باشد. این در حالی است که پیش تر گفته می شد به زودی باید شاهد عرضه آن ها به بازار باشیم.

در نهایت هم باید به گوشی نوکیا G100 اشاره کنیم که خوشبختانه در لیست FCC شاهد آن هم بودیم. طبق اطلاعات منتشر شده، G100 قرار است با قیمت 150 دلار راهی بازار گردد. با این قیمت، کاربر به یک نمایشگر 6.5 اینچی از نوع LCD، دوربین سه گانه، حسگر اثرانگشت ادغام شده با کلید پاور، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و اینترنت 4G دسترسی خواهد داشت.

اگر HMD بخواهد با همین فرایند به کار خود ادامه دهد، قطعا نوکیا نه تنها بازگشتی به دنیای گوشی های هوشمند نخواهد داشت بلکه دیر یا زود به سرنوشت LG دچار می گردد. شرکت فنلاندی اگر می خواهد در بازار پر رقابت گوشی های هوشمند باقی بماند، باید خیلی زود فکری به حال خودش کند چون HMD ظاهرا تکلیف معینی ندارد، هرچند در ابتدا توانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. ولی الان چند سال است که نه گوشی میان رده خوبی از سوی شرکت می بینیم و نه پرچم داری در خور نام نوکیا و این اصلا نمی تواند آینده خوبی را در پی داشته باشد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "نوکیا G400 5G نمایشگر 120 هرتزی و باتری 5000 میلی آمپری خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوکیا G400 5G نمایشگر 120 هرتزی و باتری 5000 میلی آمپری خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید