وزیرخارجه روسیه نمی تواند در نشست سازمان ملل شرکت کند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته است که سازمان ملل نمی تواند شرایطی را برای ورود یک هیئت روسی به رهبری سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه به ژنو برای نشست کمیسیون خلع سلاح سازمان ملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل ایجاد کند.

وزیرخارجه روسیه نمی تواند در نشست سازمان ملل شرکت کند

او گفت: دبیرکل سازمان ملل اعلام نموده که این سازمان نمی تواند شرایطی را برای ورود هیئت روسی به ژنو برای نشست کمیسیون خلع سلاح و شورای حقوق بشر ایجاد کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه این مشکل را با توجه به بسته شدن حریم هوایی اروپا به روی روسیه عنوان نموده و گفته است: با توجه به اینکه کشورهای اروپایی همسایه ما حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسی بسته اند، پروازی که هیئت روسی قصد داشت برای سفر به ژنو برای بحث در خصوص مسائل مبرم مربوط به خلع سلاح و حقوق بشر انجام دهد، نمی تواند وارد اروپا گردد و سفر لاوروف منتفی است.

پیش از این اورزلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا در سخنانی اعلام نموده بود که اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را به روسیه خواهد بست.

رئیس کمیسیون اروپا در این باره گفت: پیشنهاد ما ممنوعیت تمام هواپیماهای تحت مالکیت روسیه، ثبت شده در مسکو و تحت کنترل این کشور است. این هواپیماها دیگر توانایی فرود آمدن در اتحادیه اروپا، برخاستن از اتحادیه اروپا یا پرواز بر فراز اتحادیه اروپا را نخواهند داشت. وی در ادامه اضافه نمود: این موضوعات شامل تمامی هواپیماهای روسی می گردد. حریم هوایی ما به روی تمام هواپیماهای روسیه بسته خواهد بود. این شامل جت های خصوصی اولیگارش ها هم می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وزیرخارجه روسیه نمی تواند در نشست سازمان ملل شرکت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیرخارجه روسیه نمی تواند در نشست سازمان ملل شرکت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید