پلاتینیوم گیمز چگونه با یاری مدیر سابق نینتندو آینده جدیدی برای خود می سازد؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، استودیوی پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames) یک استودیوی ژاپنی است که در اکتبر 2007 به وسیله شینجی میکامی، آتسوشی اینابا، هیدکی کامیا تاتسویا مینامی تأسیس شد. این استودیو از آن موقع تا به امروز پروژه های درخشان مختلفی را برای ناشرانی مانند سگا، کونامی و نینتندو توسعه داده است.

پلاتینیوم گیمز چگونه با یاری مدیر سابق نینتندو آینده جدیدی برای خود می سازد؟

با این حال این استودیو در این فرآیند، مالکیت آی پی های اصلی خود را به این ناشران واگذار نموده است. آی پی هایی که به وسیله بسیاری از منتقدان مورد تحسین قرار گرفته اند و بدون شک از دست دادن آن ها به هیچ وجه موضوع ساده ای نیست. جالب است بدانید که در برهه ای، پلاتینیوم گیمز از 15 اثری که در 10 سال اول خود ساخته بود، حتی مالکیت یکی از آن ها را برعهده نداشت. اگرچه به نظر می رسد که از آن موقع به بعد، آی پی The Wonderful 101 را مال خود نموده است.

طی مصاحبه های اخیر اعضای این استودیو در طول سال های اخیر، موضوعی که واضح بوده این است که پلاتینیوم گیمز خواستار کنترل و تسلط بیشتر بر بازی های خود در آینده است. آنالیز این موضوع در سال 2022 نشان می دهد که اگرچه این استودیو گام های رو به جلویی با بازی هایی نظیر بازسازی The Wonderful 101 و Sol Cresta برداشته است، اما به نظر می رسد که هنوز کارهای زیادی برای انجام ماموریت اصلی خود دارد.

این معضلات را به وضوح می توان در اطلاعاتی که این استودیو می تواند درباره بایونتا 3 بدون اجازه ناشر آن یعنی نینتندو منتشر کند یا عرضه بازی سرویس محور Babylons Fall منتشر شده به وسیله اسکوئر انیکس اشاره نمود؛ اثری که به وضوح تحت شرایطی منتشر شد که پلاتینیوم گیمز از آن راضی نبود . با این حال، خبر قابل توجهی در تابستان سال جاری منتشر شد که می تواند جاه طلبی های پلاتینیوم را تسریع بخشد. مدیر کل سابق بخش مجوز نینتندو و مدیر برنامه ریزی و استراتژی فروش نینتندو در اروپا، تاکائو یامان (Takao Yamane)، به عنوان نایب رئیس نو و مدیر برند به این استودیو پیوسته است.

در واقع قبل از پیوستن به پلاتینیوم گیمز، یامان به مدت هفت سال به عنوان مدیر کل بخش صدور مجوز نینتندو خدمت کرد. قبل از این، او بر برنامه ریزی و استراتژی فروش نینتندو در اروپا نظارت داشت. حال به تازگی رسانه Video Games Chronicle با یامان، آتسوشی اینابا، مدیرعامل پلاتینیوم گیمز و هیدکی کامیا، معاون رئیس استودیو، مصاحبه ای در خصوص تفکرات این استودیو در رابطه با استخدام افراد، اتفاقی که با Babylons Fall رخ داد و انحصاری لغو شده ایکس باکس یعنی Scalebound انجام داده است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

یامان ابتدا در خصوص تصمیم خود در راستای پیوستن به پلاتینیوم گیمز بیان نمود که علت اصلی این تصمیم، جذب شدن به وسیله پروژه هایی بوده که استودیو هم اکنون روی آن ها کار می نماید. لازم به ذکر است که وقتی پلاتینیوم گیمز انتصاب آقای یامان را اظهار داشت، اینابا گفت که او باعث تغییرات قابل توجهی خواهد شد. اینابا در این باره گفت:

همانطور که احتمالا می دانید، پلاتینیوم گیمز اخیرا اولین بازی های خود را با نام های The Wonderful 101 Remastered و Sol Cresta به عنوان ناشر منتشر نموده است. اینابا با اشاره به این موضوع بیان نمود:

یامان نیز در این باره اضافه نمود:

پلاتینیوم گیمز به طور کلی رابطه خوبی با کمپانی نینتندو دارد. اینابا در رابطه با اینکه آیا انتصاب یامان می تواند این رابطه را نزدیک تر کند یا خیر، گفت:

در ادامه یامان در خصوص دیدگاه خودت نسبت به پلاتینیوم گیمز در زمانی که در شرکت نینتندو مشغول به کار بوده، بیان نمود:

به نظر می رسد که با توجه به منظره استودیو، اینابا و کامیا در طول سال های اخیر بیشتر درگیر بخش تجاری پروژه ها شده اند. حال با توجه استخدام یامان، این دو می توانند بیشتر روی روند ساخت بازی تمرکز نمایند. اینابا در این باره می گوید:

کامیا نیز در این مورد اضافه نمود:

Scalebound بدون شک یکی از عجیب ترین بازی های تاریخ ایکس باکس است. اثری که در سال 2014 به طور انحصاری برای ایکس باکس وان معرفی گردید و به وسیله هیدکی کامیا در دست توسعه بود. با این حال پس از یک روند توسعه طولانی، بازی در سال 2017 لغو شد و بسیاری از هواداران را ناامید کرد. فیل اسپنسر اخیرا در مصاحبه ای بیان نموده که صحبت خاصی در خصوص این بازی ندارد. یامان در رابطه با این بازی گفت:

با این حال کامیا علی رغم صحبت های یامان بیان نمود:

جالب است بدانید که پس از لغو بازی ذکر شده، NieR: Automata روی ایکس باکس وان نیز منتشر شد. پس از این بازی، هیچ یک از آثار پلاتینیوم گیمز روی کنسول های ایکس باکس منتشر نشدند. اینابا در این باره می گوید:

با این حال دو بازی اخیر پلاتینیوم گیمز یعنی The Wonderful 101 Remastered و Sol Cresta که به وسیله این استودیو منتشر شدند نیز روی ایکس باکس در دسترس قرار نگرفتند. اینابا در خصوص علت این موضوع گفت:

همانطور که احتمالا می دانید، سرورهای بازی اکشن و نقش آفرینی بابیلونز فال تنها در کمتر از یک سال پس از عرضه، قرار است که به زودی برای همواره خاموش شوند. اینابا در رابطه با شکست این بازی بیان نمود:

اینابا بعلاوه در خصوص تجربیات کسب شده به وسیله استودیو در راستای ساخت بازی های سرویس محور گفت:

او در ادامه اضافه نمود:

در نهایت هیدکی کامیا در خصوص عرضه بایونتا 3 روی سخت افزاری نظیر نینتندو سوییچ که چند سالی از عرضه آن می گذرد، بیان نمود:

لازم به ذکر است که نوترین بازی پلاتینیوم گیمز یعنی بایونتا 3 در تاریخ 28 اکتبر (6 آبان) برای نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ

به "پلاتینیوم گیمز چگونه با یاری مدیر سابق نینتندو آینده جدیدی برای خود می سازد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلاتینیوم گیمز چگونه با یاری مدیر سابق نینتندو آینده جدیدی برای خود می سازد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید