چه طور گل ها را هر رنگی که می خواهیم درآوریم؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، گل های رنگی معمولا زیباتر از گل های سفید اند. اگر شما هم اینگونه فکر می کنید، با ما همراه باشید تا روش رنگ کردن گل ها، به هر رنگی که می خواهید، را یاد بگیرید!

چه طور گل ها را هر رنگی که می خواهیم درآوریم؟

اگر به گلی با رنگ خاص نیاز دارید اما نمی توانید این رنگ را در بازار پیدا کنید، چه باید بکنید؟پاسخ ساده است، گل را رنگ کنید! رنگ کردن گل ها به رنگی که می خواهید ساده و سرگرم کننده است. این روش، به خصوص برای مهمانی ها یا عروسی ها، زمانی که می خواهید گل ها دقیقا با رنگ رومیزی یا هر چیز دیگری ست شوند، عالی است.

به چه وسایلی نیاز داریم؟

- رنگ غذا

- لیوان

- آب گرم

- قاشق پلاستیکی

- تعدادی گل سفید (بهتر است از چند نوع گل استفاد کنید)

- قیچی باغبانی

دست به کار شویم!

مرحله اول - رنگ غذا را با آب مخلوط کنید

رنگ غذا را درون لیوانی حاوی آب گرم بریزید و با قاشق پلاستیکی هم بزنید. بسته به رنگی که می خواهید، مقدار زیاد یا کمی از رنگ غذا را در آب بریزید. رنگ های رنگ غذاها معمولا محدود هستند، اما می توانید با ترکیب کردن رنگ های مختلف، رنگ نو بسازید. بعضی مغازه ها رنگ غذاهای فسفری هم دارند، از آنها هم می توانید استفاده کنید.

مرحله دوم - برگ ها را از ساقه گل جدا کنید

همه برگ های ساقه را جدا کنید. این کار باعث جلوگیری از رفتن رنگ درون برگ ها و هدر رفتن آن می شود. به این صورت گلبرگ ها تمام رنگ را دریافت می کنند و نتیجه بهتری حاصل می شود. اگر دلتان می خواهد، می توانید چند برگ را به ساقه بگذارید و یا مقداری بیشتری رنگ غذا در آب بریزید و برگ های گیاه را جدا نکنید.

مرحله سوم - ساقه را با زاویه ببرید

ساقه گل را به وسیله یک قیچی باغبانی تیز با زاویه 45 درجه ببرید. زاویه دادن به ساقه 2 مزیت دارد. اول اینکه سطح تماس ساقه با آب و رنگ بیشتر می شود و گل ها رنگ بیشتری می گیرند و زودتر هم رنگ عوض می کنند، و دوم اینکه این زاویه مانع از چسبیدن انتهای ساقه به کف لیوان و جلوگیری از جذب آب به وسیله گیاه می شود. پس حتما این زاویه را ایجاد کنید.

در هنگام بریدن ساقه به این نکته توجه کنید که هرچه ساقه کوتاه تر باشد، رنگ سریع تر به گلبرگ ها می رسد و نتیجه بهتری می گیرید. پس در صورتی که به ساقه ای بلند نیاز ندارید آن را کوتاه کنید.

مرحله چهارم - گل ها را در رنگ بگذارید

گل ها را در لیوان پر از رنگ غذا قرار دهید. انواع مختلف گل، آب را با سرعت های متفاوتی جذب می کنند، پس بهتر است برای هر نوع گل از لیوانی جداگانه استفاده کنید تا به طور یکسان رنگ بگیرند.

مرحله پنجم - 24 ساعت صبر کنید

بعضی مواقع بعد از چند دقیقه مشاهده می کنید که رنگ گلبرگ ها در حال تغییر است، اما صبور باشید. 24 تا 48 ساعت طول می کشد تا گلبرگ ها به حداکثر رنگی که می توانند بگیرند، برسند. البته اگر رنگ کمرنگ تری می خواهید، می توانید آنها را زودتر از داخل آب بیرون بیاورید. گل های من بعد از 24 ساعت ماندن در محلول رنگ غذا، به این رنگ درآمده اند. می توانید ببینید که ادریسی بیشتر از دو نوع گل دیگر رنگ جذب کرده است!

مرحله ششم - رنگ روی ساقه را بشویید

بعد از اینکه گل ها به رنگ دلخواه تان درآمدند، آنها را از داخل آب بیرون بیاورید و ساقه ها را زیر شیر آب بشویید تا تمام رنگی که به آنها چسبیده است، پاک شود.

بهتر است در این مرحله انتهای ساقه گل ها را در حدود 1 سانتی متر کوتاه کنید تا محل تماس ساقه با آب تازه شود و گل ها بهتر آب جذب کنند.

حالا گل ها را در گلدانی بگذارید و در جایی که می خواهید قرار دهید. می بینید که ترکیب چند گل مختلف جذابیتی دو چندان به نتیجه نهایی کار تان داده است!

از این ایده برای مهمانی ها و مراسمات استفاده کنید و به راحتی رنگ گل های روی میز را با هر چیزی که می خواهید هماهنگ کنید!

منبع: فوت و فن / ehow.com

به "چه طور گل ها را هر رنگی که می خواهیم درآوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه طور گل ها را هر رنگی که می خواهیم درآوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید