گفت وگوی تلفنی مرکل و جانسون درباره افزایش تنش ها در منطقه

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، ایرنا نوشت: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در گفت وگوی تلفنی، بر جلوگیری از افزایش تنش ها در منطقه خاورمیانه پس از حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان تاکید کردند.

گفت وگوی تلفنی مرکل و جانسون درباره افزایش تنش ها در منطقه

به گزارش روز سه شنبه تارنمای دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون و مرکل همچنین درباره ضرورت همکاری با یکدیگر در کنار سایر شرکای بین المللی برای پاسخ مشترک به این حادثه توافق کردند.

آنها همچنین پایبندی خود را به رویکرد مشترک در قبال ایران مورد تاکید قرار دادند.

جنبش انصار الله یمن روز شنبه 23 شهریور ماه در واکنش به تداوم حملات جنگنده های سعودی به یمن و محاصره چندین ساله این کشور در عملیاتی تحت عنوان توان بازدارندگی دوم پالایشگاه های بقیق و خریص واقع در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی خود قرار داد.

بر اساس اعلام رسانه های سعودی، در پی این حملات، تولید و صادرات روزانه نفت عربستان 50 درصد کاهش یافته است. عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان نیز با تائید کاهش 50 درصدی تولید نفت در شرکت آرامکو پس از حمله پهپادی انصارالله یمن، گفت که این کاهش تولید بصورت موقتی خواهد بود.

نیروهای یمنی، عربستان و امارات را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ در یمن تهدید کرده اند.

وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته(دوشنبه) برخلاف واشنگتن اتهامی را به ایران نسبت نداده و گفت: درباره اینکه چه کسی مسئول این حادثه است، تصویر به طور کامل روشن نیست.

دومینیک راب با انتشار پیامی در توئیتر افزود: این یک حمله جدی علیه عربستان سعودی و زیرساخت های نفتی آن است و پیامدهایی برای بازار عرضه و تقاضای جهانی نفت به همراه دارد. ما باید پاسخی روشن و تا حد امکان جهانی به آن نشان دهیم.

در پی هدف قرار دریافت تاسیسات نفتی آرامکو، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز تاکید کرد که در صورت لزوم و کمبود نفت از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا استفاده می کند.

موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از دیگر مسائلی بود که رهبران انگلیس و آلمان درباره آن مصاحبه کردند. به گزارش دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون با اشاره به ملاقات دیروز خود با ژانکلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا یادآور شد که دو طرف برای رسیدن به توافق درباره نحوه اجرای برگزیت توافق کردند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "گفت وگوی تلفنی مرکل و جانسون درباره افزایش تنش ها در منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی مرکل و جانسون درباره افزایش تنش ها در منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید