4 طرح بومی حمایت از حوزه زنان و خانواده در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، به گفته مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تکیه بر ظرفیت زنان خبره شورای اندیشه ورز حوزه زنان و خانواده در کهگیلویه وبویراحمد تشکیل می گردد.

4 طرح بومی حمایت از حوزه زنان و خانواده در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی می گردد

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری این استان با اشاره به نگاه ویژه این حوزه به توانمند سازی و اشتغال زنان استان گفت: سند تدوین راهبردی دفتر امور زنان در قالب هفت کارگروه جمعیت، کسب و کار پایدار، الگوی سوم زن، حقوق و مسئولیت های بانوان، تحکیم خانواده، زیست عفیفانه و نشاط اجتماعی بر اساس سیاست های بالادستی برنامه های ویژه ای تدوین نموده است.

مدبر نژاد اضافه نمود: کارشناسان امور بانوان در فرمانداری ها موظفند ضمن تشکیل شورای اندیشه ورز در حوزه زنان و خانواده در شهرستان خود، برنامه ها را در قالب این کارگروه ها طراحی و اجرا نمایند.

وی به تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و استانداری کهگیلویه و بویراحمد اشاره نمود و ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه در مرحله اول 42 زن سرپرست خانوار متقاضی ایجاد شغل و زنان کارآفرینی شدند.

مدبر نژاد بیان نمود: افرادی که قصد ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانوار را داشتند شناسایی و برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند.

مدیر کل امور بانوان استانداری ادامه داد: 4 طرح بومی برای حمایت از زنان نیازمند در کهگیلویه و بویراحمد کلید خورده است که شهرستان چرام به عنوان منطقه نمونه اجرای طرح ها انتخاب شد.

این مسئول تاکید نمود: مهارت های کسب کار در 13 روستای این شهرستان به عنوان مکان های تجمیع برای آموزش را خواهیم داشت.

وی به 3 طرح دیگر که در حوزه زنان کلید خورده است از جمله توانند سازی زنان در حوزه بهداشت و درمان، غنی سازی روابط زوجین و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره نمود و اضافه نمود: ایجاد بازارچه ویژه فروش محصولات صنایع دستی بانوان در شهر یاسوج به همت سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و شهرداری است که با احداث این بازارچه می توان غرفه های را در اختیار زنان خصوصا زنان سرپرست خانوار کارآفرین قرار داد تا بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

او می گوید: در شهرستان های مختلف شناسایی زنان سرپرست خانوار دنبال می گردد که در این راستا زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند هم مورد توجه است.

وبلاگ کاتالوگ کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "4 طرح بومی حمایت از حوزه زنان و خانواده در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 طرح بومی حمایت از حوزه زنان و خانواده در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید