آشنایی با مذهبی ترین کشورهای دنیا ، نقش مذهب در زندگی افراد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، دین و دینداری در مذهب های گوناگون تعاریف متفاوتی دارد و هر کشوری در سراسر دنیا براساس باورهای مذهبی خود دارای مردمی با باورهای گوناگون است. در کل، اعتقاداتی که نحوه صحیح زندگی را بیان می نمایند، تعریفی جامع از دین و مذهب ارائه می دهند. بر طبق همین تعریف، بسیاری از کشورهای دنیا دارای مردمانی دیندار و مذهبی هستند. در کشور ایران غالب مردم به دین اسلام گرایش دارند و در بیشتر کشورهای غربی، مسیحیت باور مذهبی مردم آن هاست. در ادامه قصد داریم معروف ترین کشورهای مذهبی دنیا معرفی کنیم که مردم آن ها دارای اکثریت مذهبی در درون کشور خود هستند. با ما همراه باشید تا با مذهبی ترین کشورهای دنیا آشنا شوید.

آشنایی با مذهبی ترین کشورهای دنیا ، نقش مذهب در زندگی افراد

سریلانکا (99 درصد در سال 2009)

مذهب یکی از شاخصه های اصلی زندگی مردم کشور سریلانکا است. این کشور یکی از کشورهایی بوده که در دنیا به مذاهب و آئین های چند گانه مشهور است. هندو، اسلام و مسیحیت در کنار مذهب رسمی سریلانکا که بودایی است، دارای پیروان و حامیان خاص خود هستند. تاریخ شکل گیری سریلانکا که یکی از مذهبی ترین کشورهای دنیا بوده، با مذهب و باورهای دینی در هم تنیده شده و همین امر سبب آن شده که مردمان این بخش از دنیا بسیاری از جنبه های اخلاقی، فرهنگی و فلسفی خود را با باورهای مذهبی پیوند دهند. معابد فراوان در سریلانکا حاکی از همین امر است. هندوهای این کشور بسیار به سنن و آئین خود وابسته بوده و برای آن احترام فراوانی قائلند.

گرجستان (93 درصد در سال 2015)

طبق نظر سنجی های اجرا شده، نود و سه درصد مردم کشور گرجستان زندگی خود را مذهبی و عجین شده با دین می دانند. بیشتر اهالی این بخش از دنیا به کلیسای ارتدکس گرجستان عشق می ورزند و خود را از پیروان مذهب مسیحیت ارتدکسی می دانند. باقی دینداران و مذهبی های این کشور به این شکل تقسیم می شوند که هشت دهم درصد آن ها کاتولیک، یک درصد کلیسای ارتدکس روسی و سه و نه دهم درصد به کلیسای پاپ اعتقاد دارند. باقی دینداران و مذهبی های این گوشه دنیا را مسلمانان و یهودیان تشکیل می دهند.

نیجر (100 درصد در سال 2009)

کشور نیجر را شاید بتوان یکی از معروف ترین کشورهای مذهبی دنیا دانست، زیرا نود و چهار درصد مردم آن خود را معتقد و پیرو دین اسلام می دانند و از سنی های مالکی هستند. البته باقی اهالی این قسمت از دنیا هم از مذهبی ها و دیندارانی هستند که به آئین هندو، روح گرایی، دین های سنتی آفریقایی و مذهب مسیحیت باور دارند.

مراکش (93 درصد در سال 2015)

دو دهم درصد یهودی و یک و یک دهم درصد مسیحی مذهب و دین مردمانی است که در کنار نود و هشت و هفت دهم درصد مسلمان در این بخش از دنیا زندگی می نمایند و نود و سه درصد مردم کشور مراکش دین و مذهب را عنصر اصلی و دلیل واقعی زندگی خود می شمارند. تعطیلات روز آدینه، برپا داشتن پنج نوبت نماز و دریافت روزه در ماه مبارک رمضان همگی حاکی از جاری بودن روح دین و دینداری در این بخش از دنیا است. پیروان مذاهب و ادیان دیگر هم در برپا داشتن اعمال آئین خود آزاد هستند و تنها در طول ماه مبارک رمضان اجازه خوردن و آشامیدن و جویدن آدامس در انظار عمومی را ندارند. این کشور با احترام به دین اسلام دارای یکی از مذهبی ترین کشورهای دنیا بوده که مردمانش ارزش معنوی بسیاری برای والدین و بزرگترهای خود قائل هستند.

مالاوی (99 درصد در سال 2009)

کشوری واقع در جنوب شرقی آفریقا با اکثریت مسیحی و تعداد اندکی مسلمان هم در زمره یکی از کشورهای مذهبی دنیا واقع شده است که نود و نه درصد مردم آن، دین و مذهب را از اصلی ترین ارکان زندگی خود می دانند. در مالاوی درصد بسیار پائینی از مردم به ادیان و مذاهبی چون یهودیت، راستافار و هندو معتقدند.

بنگلادش (100 درصد در سال 2009 و 93 درصد در سال 2015)

جلال و جبروت مراسم مذهبی در پر جمعیت ترین کشور مسلمان دنیا نشانه ای از تنیده شدن دین در تمام سطور زندگی مردم کشور بنگلادش است. هشتاد و هشت درصد مردم این قسمت از دنیا خود را معتقد به دین اسلام می دانند و بر نقش اساسی مذهب بر زندگی روزمره خود تاکید می نمایند.

اندونزی (99 درصد در سال 2009)

کشور اندونزی یکی از کشورهای دنیا است که بی دین بودن و کفر را مورد قبول قرار نداده و مردم این کشور باید در شناسنامه خود به یکی از پنج دین رسمی و مورد تایید اندونزی باور داشته باشند. اسلام، مسیحیت کاتولیک، مسیحیت پروتستان، هندو و بودا پنج مذهب مورد تائید کشور اندونزی است. غالب مردم این گوشه دنیا را مسلمانان تشکیل می دهند و البته نود و نه درصد مردم اندونزی دین و مذهب خود را بخش مهمی از زندگی خود می دانند و آن را دخیل بر همه ارکان زندگی خود قلمداد می نمایند.

ارمنستان (93 درصد در سال 2015)

زمانی که در سال سیصد و یک میلادی کشور ارمنستان اولین کشوری شد که در دنیا، مسیحیت را دین رسمی خود گفت، می شد تصور کرد که امروزه مذهب و دین نود و سه درصد از مردم ارمنستان را مسیحیانی تشکیل دهند که از پیروان کلیسای پاپ ارمنی باشند. البته اقلیتی هم از همراهان پروتستان ها و مسیحی های غیر تثلیثی هستند که در کنار هم یکی از معروف ترین کشورهای مذهبی دنیا را تشکیل داده اند و معتقدند دین و مذهب در زندگی آن ها نقش اساسی ایفا می نماید.

یمن (99 درصد در سال 2015)

در یمن مسلمانان فراوانی وجود دارند که البته به شاخه های گوناگون این دین معتقدند و به صورت جداگانه در این کشور زندگی می نمایند. نماز جماعت در مسجدهای این بخش از دنیا یکی از عوامل اتحاد مردم بوده و نود و نه درصد مردم دین را بخش مهم زندگی خود ذکر نموده اند.

تایلند (94 درصد در سال 2015)

بودا مذهب و دین اصلی نود و چهار درصد از مردم کشور تایلند است که مردم این گوشه دنیا آن را باعث رفتارهای غیر خشونت آمیز و کنترل نفس خود می دانند. البته یک اقلیت هندو هم در کنار بودایی های در کنار آرامش و صلح زندگی می نمایند و بیشتر مردم دین را بخشی جدا نشدنی زندگی خود می دانند.

منبع: همگردی

به "آشنایی با مذهبی ترین کشورهای دنیا ، نقش مذهب در زندگی افراد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مذهبی ترین کشورهای دنیا ، نقش مذهب در زندگی افراد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید