برترین خوراکی ها در روز های سرد برای گرم نگه داشتن بدن

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، کپسایسین مولکولی در انواع فلفل و عامل طعم تندی آن است. البته این مولکول جریان خون را نیز تحریک می نماید و احساس گرما در بدن به وجود می آورد.

برترین خوراکی ها در روز های سرد برای گرم نگه داشتن بدن

اگر احساس سرما در قسمت های انتهایی بدن مانند انگشتان و گوش ها ایجاد گردد، بدن احتیاج به صرف انرژی بیشتری برای گرمابخشی دارد.

با نزدیک شدن زمستان، هوا سردتر می گردد و احتیاج به افزایش دمای محیط و پوشیدن لباس بیشتر را می طلبد. اما راه حل خوشمزه ای نیز وجود دارد که به بالابردن دمای درونی بدن یاری می نماید؛ در این مطلب به معرفی مواد غذایی خواهیم پرداخت که مصرف مرتب آن ها در روز های سرد به گرم شدنمان یاری می نماید.

فلفل: کپسایسین مولکولی در انواع فلفل و عامل طعم تندی آن است. البته این مولکول جریان خون را نیز تحریک می نماید و احساس گرما در بدن به وجود می آورد. در واقع، این مولکول به گیرنده هایی که در دمای معمولی از طریق گرما فعال می شوند، متصل شده و مغز مکانیسم های اتساع عروق، تعریق، افزایش ضربان قلب و... که در شرایط گرما اتفاق می افتد را اِعمال می نماید. علاوه بر این با فعال کردن گوارش نیز به بالابردن دمای درونی بدن یاری می نماید.

دارچین: اگر احساس سرما در قسمت های انتهایی بدن مانند انگشتان و گوش ها ایجاد گردد، بدن احتیاج به صرف انرژی بیشتری برای گرمابخشی دارد. دارچین در این زمینه موثر است و با تحریک جریان خون به خصوص در این قسمت ها به مقابله با سرما یاری می نماید.

سیر: سیر دارای ترکیبی گوگردی است، به نام متیل-سولفونیل-متان. در واقع این ترکیب به عنوان گوگرد خوراکی شناخته می گردد. این ترکیب گوگردی بدن را گرم می نماید و خواص آنتی اکسیدانی دارد.

قارچ: قارچ به مکانیسم فراوری و تنظیم دمای درونی بدن یاری می نماید. مصرف قارچ باعث فراوری ترشحات آنزیمی موثر بر تسهیل گوارش پروتئین ها می گردد و در تنظیم قند خون نقش دارد. طبخ قارچ به تن هایی یا همراه با خوراکی های دیگر توصیه غذایی مفیدی در روز های سرد سال است.

کدو حلوایی: کدوحلوایی در بهبود جریان خون نقش دارد و در نتیجه باعث افزایش دمای درونی بدن می گردد. علاوه بر این، کدوحلوایی یکی از سبزیجات حاوی کربوهیدرات است که طی روز موجب تامین انرژی شده و در حفظ دمای مطلوب بدن موثر است.

زنجبیل: تاثیر این ادویه در بهبود گوارش و برطرف حالت تهوع شناخته شده است، اما گنجاندن آن به بالا بردن دمای بدن نیز یاری می نماید. این تاثیر زنجبیل ناشی از ترکیب فعالی به نام جینجرول است که خواص محرک جریان خون را دارد و خونرسانی به اندام ها را بهبود می بخشد. در روز های سرد شاید یکی از برترین انتخاب های خوراکی، زنجبیل باشد که در حفظ گرمای بدن نقش دارد.

منبع: سلامت نیوز

منبع: فرادید

به "برترین خوراکی ها در روز های سرد برای گرم نگه داشتن بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین خوراکی ها در روز های سرد برای گرم نگه داشتن بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید