ترفند های جالب آشپزی که هر کدبانویی باید بداند!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، معمولا آشپزی برعهده کدبانو ها و خانم های خانه است که با سلیقه و درنهایت عشق و علاقه غذا های خوشمزه ای را برای خانواده تهیه می نمایند. تقریبا همه خانم ها می دانند هر غذایی را چطور درست نمایند یا مواد غذایی را چگونه طبخ نمایند تا درنهایت یک غذای خوشمزه و سالم را آماده نمایند.

ترفند های جالب آشپزی که هر کدبانویی باید بداند!

اما دانستن بعضی فوت و فن ها و ترفند های مربوط به آشپزی و مواد غذایی موجب می گردد تا بتوانید خیلی راحت تر و با صرف زمان کمتر آشپزی کنید، درحالی که کمتر خسته شده اید و آشپزخانه نیز ریخت و پاش نشده است. در ادامه این مطلب با توضیح چند ترفند کاربردی برای آشپزی با ما همراه باشید.

1ـ از بین بردن بوی زحم ماهی قبل از پخت

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به بوی ماهی حساسیت دارید و می خواهید ماهی هنگام طبخ و بعد از آن بوی بد ندهد، حتما این مطلب را بخوانید. ابتدا یک کاسه بزرگ را پر از آب و یخ کنید و اجازه بدهید آب کاملا سرد و یخ گردد؛ سپس ماهی ها را بعد از اینکه خوب شستید، داخل کاسه آب و یخ بگذارید و یک تا دو قاشق مرباخوری نمک به آن اضافه کنید و بگذارید ماهی در محلول آب یخ و نمک به مدت 15 دقیقه بماند. حالا ماهی را از کاسه بیرون بیاورید و آبکش کنید و اجازه بدهید ماهی خشک گردد؛ سپس می توانید ماهی را بپزید یا تنوری کنید.

2ـ روش کاربردی برای بسته بندی مرغ

معمولا همه ما تکه های مرغ را به میزان ای که مصرف داریم برای هر وعده داخل کیسه فریزر بسته بندی و فریز می کنیم. در این صورت تکه های مرغ بعد از منجمد شدن به هم می چسبند و زمانی که بخواهیم مرغ را طبخ کنیم یا فقط به یک تکه مرغ احتیاج داریم، جدا کردن تکه های یخ زده از هم کار بسیار سختی است.

برای جلوگیری از این مشکل بهتر است تکه های مرغ را بعد از شستن یکی یکی و با کمی فاصله از هم داخل سینی بچینید؛ سپس سینی را داخل فریزر بگذارید تا تکه های مرغ بعد از دو تا سه ساعت کاملا یخ بزند و منجمد گردد. حالا تکه های مرغ یخ زده را داخل کیسه پلاستیکی بریزید و توی فریزر بگذارید. در این صورت تکه های مرغ هرگز به هم نمی چسند و هربار برای مصرف می توانید هر تعداد تکه مرغ که می خواهید، خیلی راحت از داخل کیسه بردارید بدون اینکه به هم بچسبند.

3ـ بیرون آوردن خامه از داخل پاکت

خامه های صبحانه که داخل پاکت های استوانه ای صورتی رنگ بسته بندی شده اند، در بیشتر مواقع به سختی از پاکت جدا می شوند و هنگام خارج کردن خامه از پاکت میزان زیادی از آن به در و دیوار پاکت می چسبد و اسراف می گردد. برای اینکه بتوانید به راحتی خامه را از پاکت خارج کنید، ابتدا سر پاکت خامه را کاملا باز کنید؛ سپس به میزان یک تا دو قاشق غذاخوری شیر را داخل پاکت بریزید و پاکت را به آرامی تکان بدهید. حالا پاکت را داخل ظرف مورد نظر به صورت وارونه نگه دارید و کمی تکان بدهید تا خامه به صورت قالبی و کامل از پاکت خارج گردد. در این صورت می بیند که خامه کامل خارج شده است و ذره ای از آن به دیواره های پاکت نچسبیده است.

4ـ سالم نگه داشتن موز برای مدت طولانی

اگر می خواهید موز هایی را که خریده اید، به مدت طولانی داخل یخچال نگه دارید بدون اینکه موز لهیده یا سیاه گردد، کافی است آن ها را از شاخه اصلی جدا کنید و ساقه هر کدام از موز ها را با فویل یا سلفون کاملا بپوشانید و بعد داخل یخچال بگذارید. در این صورت موز ها به مدت یک هفته سالم و تازه باقی می مانند.

5ـ تازه کردن سبزی خوردن پلاسیده

حتما برای شما هم پیش آمده است که سبزی خوردن خریده اید؛ اما فرصت نکردید آن را بشویید یا پاک کنید و سبزی شما داخل یخچال پلاسیده شده است. برای تازه شدن سبزی ابتدا آن را پاک کنید؛ سپس داخل یک کاسه آب و یخ بریزید. حالا یک سیب زمینی کوچک را پوست و چند تکه کنید. تکه های سیب زمینی را داخل مخلوط سبزی و آب و یخ بگذارید و اجازه بدهید 10 تا 15 دقیقه بماند؛ سپس آبکش کنید. خواهید دید که سبزی خوردن کاملا تازه و با طراوت می گردد.

منبع: وب گاه فرادید

منبع: فرارو

به "ترفند های جالب آشپزی که هر کدبانویی باید بداند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفند های جالب آشپزی که هر کدبانویی باید بداند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید