توسعه دیپلماسی مهارتی؛ راه اندازی هنرستان های مشترک در استان های مرزی کشور

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی هنرستان های مشترک با کشور های همسایه در 13 استان مرزی کشور اطلاع داد.

توسعه دیپلماسی مهارتی؛ راه اندازی هنرستان های مشترک در استان های مرزی کشور

مهدی کاظمی معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش این خبر را در گرگان اعلام نمود و گفت: این هنرستان های مشترک در منطقه ها مرزی و با هدف توسعه و صدور مهارت های دانش آموزان، ایجاد خواهد شد.

کاظمی گفت: علاوه بر ایجاد هنرستان مشترک، تربیت نیروی انسانی و آموزش مربیان و برگزاری مسابقات مهارت بین المللی هم از دیگر برنامه های ما در راستای توسعه دیپلماسی مهارتی و صدور مهارت دانش آموزان به کشور های دیگر است.

او اضافه نمود: امروز آموزش های کشور ها به مرز های آن ها محدود نمی ماند و به همین منظور برای استفاده از موقعیت استراتژیک ایران و به منظور تعامل با دیگر کشور ها، توسعه آموزش های مهارتی را دنبال می کنیم.

کاظمی گفت: توسعه دیپلماسی مهارتی در شرایطی که کشور تحریم است می تواند به اقتصاد یاری کند.

سید رضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستان هم گفت: هنرستان مشترک گلستان و کشور ترکمنستان به زودی ایجاد خواهد شد.

نظری اضافه نمود: مهارت های اقوام برای توسعه و صدور آن به کشور های دیگر شناسایی شده است و امروز در استان هنرستان هایی داریم که تولیدات آن ها قابل صدور به کشور های دیگر است.

نظری گفت: بسته بندی خشکبار، فرش دستبافت اصیل ترکمن، گیاهان دارویی و پرورش اصب اصیل ترکمن از رشته های مهم هنرستان های ما در راستای توسعه دیپلماسی مهارتی هستند.

وبلاگ کاتالوگ گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توسعه دیپلماسی مهارتی؛ راه اندازی هنرستان های مشترک در استان های مرزی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه دیپلماسی مهارتی؛ راه اندازی هنرستان های مشترک در استان های مرزی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید