جزئیات قیمت اقلام خوراکی در مردادماه

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، تهران (پانا) - آنالیز جزئیات قیمت اقلام خوراکی در مرداد ماه نشان می دهد که مرغ ماشینی در این ماه نسبت به تیرماه 4.5 درصد کاهش یافت که بیشترین افت قیمت را داشته است.

جزئیات قیمت اقلام خوراکی در مردادماه

مرکز آمار آخرین تغییرات میانه قیمت اقلام خوراکی در منطقه ها شهری طی مردادماه را گفت.

بر اساس این گزارش، در گروه نان و غلات، رشته آش با 4,2 درصد، برنج ایرانی درجه یک با 4.1 درصد و شیرینی خشک با سه درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

گوشت گاو یا گوساله با 3,5 درصد، کنسرو ماهی تن با 1.9 درصد و ماهی قزل آلا با 1.1 درصد بیشترین افزایش قیمت را در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده های آن را داشت و در مقابل مرغ ماشینی با منفی 4.5 درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن مربوط به خامه پاستوریزه با 5.9 درصد و کره پاستوریزه (کره حیوانی) با 4.8 درصد و دوغ پاستوریزه با 4.1 درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن نباتی جامد با -1.7 درصد بوده است.

در گروه میوه و خشکبار بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با 24.2 درصد، سیب با 13.1 درصد است. بعلاوه در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هندوانه با منفی 22.7 درصد و لیموترش با منفی 20.6 درصد است.

بیشترین افزایش قیمت سبزیجات و حبوبات نسبت به ماه قبل مربوط به هویج فرنگی با 21,8 درصد، پیاز با 5.9 درصد و لوبیا چیتی با 4.4 درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به کدوسبز با منفی 11.2 و فلفل دلمه ای با منفی 7.4 درصد است.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی ها و سایر خوراکی ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به سس مایونز با 10,8 درصد و سس گوجه فرنگی با 5.6 درصد است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "جزئیات قیمت اقلام خوراکی در مردادماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات قیمت اقلام خوراکی در مردادماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید