طرز تهیه بابل تی؛ نوشیدنی خنک و دلچسب تایوانی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، آیا دوست دارید به یاری یک نوشیدنی خنک، رنگارنگ و زیبا از گرمای تابستان نجات پیدا کنید؟ پیشنهاد ما برای شما نوشیدن یک لیوان بابل تی است.

طرز تهیه بابل تی؛ نوشیدنی خنک و دلچسب تایوانی

به گزارش راهنماتو، یک نوشیدنی پرطرفدار جهانی که با نام چای حباب دار نیز شناخته می گردد و زادگاهش تایوان است. امروز قصد داریم طرز تهیه این نوشیدنی پرطرفدار و خوش طعم را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای هر طعم بابل فروت

آبمیوه طبیعی یا مصنوعی (با طعم دلخواه): 60 میلی لیتر

شکر: دو قاشق غذاخوری

نشاسته تاپیوکا: 70 گرم

رنگ ژله ای خوراکی: یک قطره

مواد لازم برای شهد هر طعم بابل فروت:

آبمیوه طبیعی یا مصنوعی (با طعم دلخواه): 170 میلی لیتر

شکر: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

مرحله اول: ابتدا آبمیوه، دو قاشق غذاخوری شکر و دو قاشق غذاخوری نشاسته تاپیوکا را درون ماهیتابه ریخته و بخوبی هم بزنید. پس از اینکه مواد بخوبی مخلوط شدند، یک قطره رنگ ژله ای به آن اضافه نموده و خوب هم بزنید و روی حرارت میانه قرار دهید. حدود دو الی سه دقیقه مواد را هم بزنید تا غلیظ شوند. سپس حرارت را خاموش کنید.

مرحله دوم: 50 گرم نشاسته را به مواد درون تابه اضافه نموده و هم بزنید. مواد را روی یک سطح صاف تمیز قرار داده و بخوبی ورز دهید تا خمیر یکدستی ایجاد گردد و هیچ گونه گلوله نشاسته ای در آن دیده نگردد.

مرحله سوم: روی سطح کار میزان کمی نشاسته بریزید و خمیر را روی آن قرار دهید. روی خمیر نیز میزان کمی نشاسته بریزید و با استفاده از وردنه خمیر را پهن کنید. سعی کنید خمیر را به شکل چهارگوش درآورید. اکنون با استفاده از کاردک خمیر را از دو ضلع مجاور به شکل نوار های یک سانتی برش بزنید. با این کار تعداد زیادی مربع با ضلع یک سانتی متر خواهید داشت.

مرحله چهارم: حال مربع ها را با استفاده از دست بخوبی گرد کنید. در صورت چسبنده بودن خمیر می توانید از میزان کمی نشاسته نیز بهره ببرید. هر تکه را که گرد کردید درون نشاسته بغلطانید و با استفاده از یک کیسه فریزر روی آن را بکشید تا خشک نگردد. وقتی همه تکه ها را گرد کردید، آن ها را داخل الک ریخته و تکان دهید، تا نشاسته های اضافی آن از بین بروند. به این تکه های گرد اصطلاحا بابل فروت گفته می گردد.

مرحله پنجم: میزانی آب را درون یک قابلمه بزرگ ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. توجه داشته باشید که بابل فروت ها پف می نمایند؛ بنابراین حتما از یک قابلمه بزرگ برای این کار بهره ببرید.

نکته: برای پخت بابل فروت ها می توانید از دو حالت بهره ببرید:

1- در حالت اول 15 دقیقه آن ها را جوشانده و سپس شعله را خاموش کنید. درب قابلمه را بگذارید و به مدت 15 دقیقه بگذارید در همین حالت بماند. با این کار، بابل فروت ها در نوشیدنی بیشتر معین می شوند و بافت سفت تری دارد.

2- در حالت دوم 20 دقیقه آن ها را جوشانده و سپس شعله را خاموش کنید. درب قابلمه را بگذارید و به مدت 30 دقیقه بگذارید در همین حالت بماند. در این حالت بافت، بابل فروت ها نرم تر شده، ولی به میزان حالت اول درون نوشیدنی معین نخواهد بود.

مرحله ششم: پس از پخت بابل فروت ها به هر کدام از دو روش بالا، آن ها را آبکشی نموده و درون ماهیتابه بریزید و 170 میلی لیتر آبمیوه دلخواه را به آن اضافه کنید. سپس دو قاشق غذاخوری شکر را به مواد درون تابه اضافه نموده و حدود 4 الی 6 دقیقه روی حرارت میانه قرار دهید.

مرحله هفتم: میزانی از بابل فروت ها را درون لیوان ریخته و تعدادی از آن ها را به گوشه های لیوان بچسبانید. دو یا سه تکه یخ قالبی روی آن ها قرار دهید و نوشیدنی مورد نظرتان را اضافه کنید. می توانید از هر نوع نوشیدنی برای تهیه بابل تی بهره ببرید. به عنوان مثال سون آپ یا ترکیب شیر و میزانی آب آناناس یا انواع اسموتی. در سرانجام می توانید روی بابل تی را با استفاده از خامه قنادی، بستنی، چند تکه میوه مانند موز یا انار تزئین کنید.

منبع: فرارو

به "طرز تهیه بابل تی؛ نوشیدنی خنک و دلچسب تایوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بابل تی؛ نوشیدنی خنک و دلچسب تایوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید